Čia vyko jau tradicija tapęs Diuseldorfo operos prie Reino sezono atidarymo koncertas. Kiekvienais metais šis renginys sutraukia ne tik geriausius operos atlikėjus, bet ir didžiules minias klausytojų. Jau kelerius metus šiame teatre pagrindines baritono partijas atliekantis Laimonas Pautienius šįkart pasirodė ne tik kaip solistas, bet ir Vilnius City Operos eksperimentų ambasadorius.

Prieš du metus legendiniuose Vilniaus Sporto rūmuose nugriaudėjęs „VCO ROCK“ renginys pristatė roko stiliumi perkurtas populiariausias operų arijas. Vėliau visa muzikinė programa, kurios vadovu tapo Tomas Varnagiris, buvo išleista DVD bei CD pavidalu. L. Pautienius, taip pat dalyvavęs šiame projekte, grįždamas į Vokietiją parsivežė ne tik gaivius įspūdžius, bet ir kompaktinę plokštelę. Ją išgirdęs teatro vadovas liko sužavėtas ir nusprendė būtinai atrasti galimybę šiam projektui pasirodyti ir jų krašte.

2015-ieji žymi ypatingą jubiliejų, - Vilniaus ir Duisburgo miestų partnerystės 30-metį. Pasinaudoję šia proga Vokietijos ir Lietuvos menininkai atrado galimybę surengti išskirtinį pasirodymą. Todėl šį kartą koncerte skambėjusias klasikines italų ir prancūzų operų arijas vainikavo ypatingieji svečiai – Tomas Varnagiris su grupe, roko skambesiu atgaivinę klasikos kūrinius. Arijas atliko ne tik L. Pautienius, - eksperimentams pasiryžo ir jo kolegos iš teatro Vokietijoje.

Koncerto finale nuskambėjo keturi „VCO ROCK“ kūriniai: duetas iš V. A. Mocarto operos „Don Žuanas“ - „La ci darem la mano“ (aranžuotė – P. Zdanavičiaus), Figaro arija „Largo al factotum“ iš G. Rossini operos „Sevilijos kirpëjas“ (T. Varnagiris), F. Handelio „Laschia ch’io pianga“ (T. Varnagiris) bei „Va, Toska“ (Te Deum) - Skarpijos arija iš G. Puccini operos „Toska“ (V. Diškevičius). Kartu su Laimonu į sceną lipo sopranas Luiza Fatyol ir baritonas Bogdan Baciu (Rumunija). Na, o finalinėje vakaro arijoje „Va. Toska“ į roko muziką įsiliejo ir Duisburgo filharmonijos orkestras, vadovaujamas dirigento Giuliano Bettos (Italija), bei visas operos teatro choras.

Paklaustas, kaip kolegoms sekėsi atlikti „VCO ROCK“ kūrinius, L. Pautienius nedelsdamas atsakė, jog visi tiesiog kaifavo. Pasirodo, jog ne tik teatro vadovas, bet ir solistai jau ne kartą klausėsi šių kūrinių ir su dideliu nekantrumu laukė progos išbandyti savo jėgas juos atliekant.

Nors ši žinia VCO meno vadovei Daliai Ibelhauptaitei tikrai nebuvo naujiena (ji taip pat prisidėjo prie šio projekto įgyvendinimo), paklausta režisierė neslėpė susižavėjimo: „Labai džiaugiuosi, jog mūsų projektai pripažįstami užsienyje. Taip pat džiugu jausti ir mūsų solistų palaikymą. Žinojome, jog artimiausiu metu VCO ROCK Lietuvoje pakartoti nepavyks, ir štai - Vokietija! Taip, Laimonas tapo tikru projekto ambasadoriumi, - ne veltui jis yra ir vienas Vilnius City Operos valdybos narių“, - šmaikštavo D. Ibelhauptaitė.

Panašu, jog anksčiau režisierės išsakytos mintys apie tai, kokius pokyčius VCO gyvavime rodo į Kongresų sceną atvykstantys ryškiausi šiandienos solistai, pasitvirtina. Nuo šiol ne tik Vilnius City Opera vokalistai, bet ir čia gimę muzikiniai kūriniai keliauja po pasaulį, - trupės veiklos masteliai plečiasi. Na, o artimiausi susitikimai Vilniuje – jau spalio 22-25 dienomis, Kongresų rūmuose. Čia į sceną grįžta bene sėkmingiausias VCO spektaklis – „Trubadūras“, kuriame galėsime išvysti ir Laimoną Pautienių, įvairialypiame grafo di Lunos vaidmenyje.