Kiek stiprus turi būti pasirodymas, kad ant minios klausytojų rankų kiltų ir neįgaliojo vežimėlyje sėdintis gerbėjas? „Queens of the Stone Age“ turi atsakymą. Šiemet dar vieną kritikų pozityviai įvertintą albumą „...Like Clockwork“ išleidusi grupė tiek dėl savo įrašų, tiek dėl koncertų yra laikomi vienais stipriausiųjų šiuolaikinėje roko muzikoje. Vakar „Open'er“ publika galėjo tuo įsitikinti savo akimis ir ausimis. Grupė sugrojo savo trankiausių dainų rinkinį, kuriame – tokie kūriniai, kaip „Sick, Sick, Sick“, „No One Knows“ ar „Little Sister“. Visa tai atlikta scenoje šviečiant ryškiai raudonoms šviesoms ir degant raidėms QOTSA. Didingas ir triuškinantis šou.

Visiška priešingybė jam buvo pagrindinę sceną uždariusios kitos JAV alternatyvaus roko grupės „The National“ pasirodymas. Jei „Queens of the Stone Age“ yra lyderių muzika, tuomet „The National“ – autsaiderių. Tačiau ši grupė tuo ir yra ypatinga, kad buvimas geriausiais, gražiausiais ir ryškiausiais jų visiškai nedomina. Jie tiesiog rašo dainas, kurios skamba slegiančiai, net jei jie patys to ir nenori, ir atlieka jas per savo hiperemociškus pasirodymus.

Vakarykštis nebuvo išimtis: vyno taurė kilo į orą ir dužo scenoje, mikrofonas bent tris kartus trenktas į žemę, o finalines dainas „Mr. November“ ir „Terrible Love“ grupės vokalistas atliko nusileidęs pas žiūrovus ir duodamas jiems šimtus rankų paspaudimų. Panašūs dalykai dėjosi ir prieš du metus, kai „The National“ debiutavo šioje pačioje „Open'er“ scenoje. Didžiausias skirtumas – šiemet atlikta daug naujų kūrinių, išleistų šviežiausiame grupės albume „Trouble Will Find Me“. Daug metų šlifavę unikalų savo garsą „The National“ nuo jo per daug nepabėgo ir naujausiame įraše, tad jame esančios dainos „Demons“,„I Should Live in Salt“ ar jau hitu tapęs „Sea of Love“ į bendrą programą įsiliejo taip, tarsi ten visada būtų buvę.

Roko muzika „Open'er“ tradiciškai sulaukia daugiausia dėmesio, bet ja nesidomintiems vakar alternatyvų buvo pakankamai. Trečiojoje pagal dydį festivalio organizatorių „Alter Art“ vardo scenoje publiką valdė reperis NAS, o po milžiniška palapine įrengtame „Tent Stage“ koncertavo čia ir prieš du metus taip pat buvę britai „These New Puritans“. Šįkart jie surengė daug užtikrintesnį pasirodymą, kuriame gražiai derėjo mistiški kūriniai iš šiųmečio, itin ramaus grupės albumo „Field of Reeds“ ir ankstesnioji, labiau ritmine sekcija paremta kūryba.

Finalinę dienos diskoteką ten pat surengė šiuo metu turbūt bet kuriame pasaulio klube laukiamas brolių Lawrence elektroninės muzikos duetas iš Jungtinės Karalystės „Disclosure“, sukūręs šios vasaros himnais tapusias kompozicijas „White Noise“ ar „When the Fire Starts to Burn“ ir su savo debiutiniu albumu pakilęs tiesiai į britų albumų topo viršūnę. Palapinė buvo užpildyta iki pat tolimiausių kampų.

„Čia yra tik antrasis mūsų pasirodymas Lenkijoje. Bet šis – pats geriausias“, – sakė muzikantai. Būtų keista, jei būtų kitaip.

Šiandien – paskutinė „Open'er“ diena, vėl gi itin įvairi savo asortimentu. Programoje – „Kings of Leon“, „Animal Collective“, „Mount Kimbie“, Devendra Banhart, Miguel, „Crystal Fighters“ ir festivalį vainikuosiantys „Radiohead“ gitaristas Jonny Greenwoodas, kartu su JAV minimalistinės muzikos pionieriumi pianistu Steve'u Reichu.