Arctic Monkeys“ perėjo prie amerikietiško glamūro

Artistiškumo trūkumo neprikiši ir britams „Arctic Monkeys“, buvusiais populiariausia vakar įvykusios antros festivalio dienos grupe. Tik jų teatras buvo mažiau įtikinantis.

Vokalistas Alexas Turneris toliau eksperimentuoja su savo įvaizdžiu: dabar jis scenoje su elviška šukuosena, prabangiu švarku ir iki krūtinės prasegtais marškiniais, o į publiką kreipiasi su amerikietišku akcentu. Nieko panašaus į tą darbo klasės vaikiną pasakojantį muzikines istorijas su poetiška lyrika ir puikiomis melodijomis.

Būtent tokį jį ir visus „Arctic Monkeys“ publika pamilo ir naujaisiais „The Beatles“ vadino. Būtent tokio jo labiausiai laukė ir „Open'er“ publika: kaip ir prieš penkerius metus, kai grupė koncertavo čia pat, klausytojai labiausiai kilo į viršų per pirmųjų poros albumų singlus „I Bet You Look Good on the Dancefloor“, „Teddy Picker“ ar „When The Sun Goes Down“.

Grupės būgnininkas, vilkėdamas sportines kelnes su keturiomis juostelėmis ir avėdamas kedus tarsi rodė, kad viskas tvarkoje, kad šis amerikietiškas glamūras, į kurio estetiką grupė dabar sumanė save įpinti, yra tik savotiška britiško humoro išraiška. Koncerte sugroti pora kūrinių iš rudenį pasirodysiančio albumo „AM“ taip pat nuramino – jei taip ir toliau, bus labai stiprus darbas. Tačiau vakarykštis šou dar kartą patvirtino, kad jei ne triuškinantys pirmieji grupės įrašai, didžiausiose Europos festivalių, tarp jų ir „Open'er“ scenose, „Arctic Monkeys“ nematytume. Kad ir kokį žavų kostiumą Turneris užsivilktų.

„Tame Impala“ gyvai – ne prastesni nei įrašuose

Gerai jausdami, kas šiuo metu pasaulio muzikoje yra aktualu, „Open'er“ organizatoriai į Lenkiją pakvietė ir dar vieną grupę iš Australijos, pernai kritikų stulbinamai gerai įvertintus „Tame Impala“. Jų albumas „Lonerism“ pripažintas geriausiu 2012 m. įrašu tokių žurnalų kaip „Rolling Stone“, NME ir „Filter“.

Grodama gyvai grupė puikaus įrašo įspūdžio nesugadino – priešingai. Be kuklumo naudodami gitaros pedalus ir vokalo efektus vaikinai padovanojo savo kosminį-psichodelinį garsą, greta kurio taikliai tiko sąmoningai kičiškos, ryškių spalvų vizualizacijos. „Feels Like We Only Go Backwards“ kaip ir dera dainavo visi, o finalinė „Apocalypse Dreams“, grota tuo metu prapliupusiam, bet taip pat greitai pasibaigusiam lietui, savo pavadinimą pateisino.

Festivalio pabaigai – Rihanna

Tuo metu antroje pagal dydį festivalio scenoje „Tent Stage“ jau pradėjo groti atlikėjo José Gonzálezo suburta indie folk grupė iš Švedijos „Junip“. Iš viso menkai apšviestoje scenoje – net šeši muzikantai, grojantys ramiai ir be galo intymiai. Vienas svajingiausių šiųmečio „Open'er“ pasirodymų kol kas.

Šiandien festivalio scenose vėl bus karšta. Svarbiausi pasirodymai – grupių „Queens of the Stone Age“, „The National“, „Disclosure“, „These New Puritans“, „Palma Violets“ reperio NAS.

Trečiadienį prasidėjęs „Heineken Open'er 2013“ baigsis rytoj, šeštadienį, tačiau sekmadienio vakarą festivalio teritorijoje bus surengtas specialus solinis atlikėjos Rihannos koncertas, į kurį keturių dienų bilietą turintys festivalio lankytojai galės patekti nemokamai.