Pavadinimas „Diamond Version“ išgarsėjo palyginti neseniai, tačiau du po juo besislepiantys kūrėjai yra puikiai žinomi elektroninės muzikos mėgėjams. Keletą EP leidinių jau pristačiusią grupę sudaro įvairiose meno srityse pasižymėję vokiečiai Carstenas Nicolai ir Olafas Benderis.

Muzikantas ir dizaineris Carstenas – puikiai ne tik klubinės muzikos, bet ir šiuolaikinio meno auditorijai žinoma asmenybė. Vizualinius ir muzikinius pasirodymus jis kuria, pasiremdamas matematikos, fizikos ir gamtos mokslų pagrindais. Jo kūryba – lyg garsų, vaizdo ir simbolių kodai, žavintys įnoringiausius meno pasaulio kritikus. Nekelia nuostabos, kad per pastaruosius du dešimtmečius jo konceptualios parodos buvo surengtos Niujorko Guggenheimo, San Fransisko šiuolaikinio meno muziejuje, Venecijos bienalėje ir daugelyje kitų mąstyti provokuojančio meno oazių.

2011-ųjų pradžioje Carsteno Nicolai paroda „Pionier“ buvo pristatyta Šiuolaikinio meno centre Vilniuje. Vienas ryškiausių jos akcentų buvo didžiulis Rytų Vokietijoje pagamintas parašiutas, į kurį buvo pučiama oro srovė. Ši instaliacija pirmą kartą buvo parodyta būtent Lietuvoje.

Elektroninės muzikos klausytojams Carstenas žinomas kaip daugelio įspūdingų projektų autorius. Alva Noto slapyvardžiu daugybę įrašų išleidęs kūrėjas eksperimentuoja su garsiausiais šių dienų menininkais – japonų kompozitoriumi Ryuichi Sakamoto, grupės „Einstuerzende Neubauten“ lyderiu Blixa Bargeldu ir kitais. „Cyclo“, „Signal“ ir kitų muzikinių projektų narys Carstenas Nicolai plačiai dalina savo talentą – nuo remiksų islandų dainininkės Bjork kūriniams iki operos, kurią sukūrė su įžymiu britų kompozitoriumi Michaelu Nymanu.

Jo muzika – visiškai nenuspėjama. Vienas naujausių pavyzdžių – su Olafu Benderiu sukurtas duetas „Diamond Version“.

Byetone slapyvardžiu muzikos pasaulyje žinomas Olafas ilgą laiką didžiąją dalį savo laiko ir dėmesio skyrė dizainui ir vaizdo projekcijų kūrimui. Jo stiliaus pojūtis padėjo sukurti įrašų leidyklos „Raster-Noton“, prie kurios ištakų 1999-aisiais Olafas stovėjo kartu su Carstenu, estetiką.

Savamokslis elektroninės muzikos kūrėjas Olafas Benderis skaitmeninės muzikos eksperimentais užsiima jau du dešimtmečius. Kompiuteriu kuriamą muziką koncertuose jis praturtina vaizdo projekcijomis – abstrakčiais, realiame laike kontroliuojamais vaizdais, kurie besikeisdami tiksliai atspindi atliekamos muzikos posūkius.

Melomanų dėmesį projektu „Signal“ jau užkariavę kūrėjai pernai pristatė „Diamond Version“ - naujausią savo eksperimentą, kuriame tranki techno muzika susilieja su ironišku požiūriu į didžiųjų korporacijų reklamos šūkius.

Dueto pasirodymai jau surengti legendiniame Berlyno klube „Berghain“, muzikos festivalyje „Sonar“ Reikjavike, o dabar į eilę rikiuojasi „Depeche Mode“ koncertų žiūrovai - „depešų“ pasirodymus duetas apšildys Serbijoje, Vengrijoje, Kroatijoje, Rusijoje, Lietuvoje ir Baltarusijoje.

„Mūsų įrašus leidžia „Mute“ - ta pati leidykla, kuri iki šių metų dirbo su „Depeche Mode“. Kartu su „Mute“ vadovu Danieliu Milleriu 2011-aisiais mums buvo patikėta kuruoti festivalį „Short Circuit“ Londone 2011-aisiais.

Sutarėme, kad sukursime labai ilgą ambientinį performansą iš kūrinių, kuriuos pateiks „Mute“ atlikėjai. Mano nuostabai, muzikos atsiuntė ir „Depeche Mode“ kompozitorius Martinas Gore'as.

To festivalio užkulisiuose ir susitikome. Iš jo pusės nebuvo jokio „sužvaigždėjimo“. Tiesiog stovėjome, kalbėjomės. Mėgavausi šia likimo padovanota akimirka.

Juk pirmąją „Depeche Mode“ plokštelę nusipirkau dar kokiais 1986-aisiais – kai lankiausi Vengrijoje. Man atrodo, tai buvo “A Broken Frame“. Aš augau Rytų Vokietijoje, ten ši grupė buvo labai populiari. Socializmas pradėjo griūti, visi ieškojo šviežių idėjų, atėjusių iš kitos sistemos. Rytų Vokietijos jaunimui „Depeche Mode“ buvo Vakarų kultūros simbolis. Už plokštelę, pamenu, mokėjau didžiulius pinigus – šiais laikais tai prilygtų gal 150 eurų. Už tiek galėjau dar savaitę pabūti Vengrijoje, bet pasirinkau plokštelę“, - juokdamasis prisimena Carstenas Nicolai.

Carsteno ir Martino pažintis dar pernai virto bendradarbiavimu – vokiečiui buvo patikėta remiksuoti kūrinį „Aftermath“, kurį įrašė Martino Gore'o ir buvusio „Depeche Mode“ nario Vince'o Clarke'o duetas VCMG.

Anot žurnalo „Electronic Beats“ redaktoriaus Maxo Daxo, „Depeche Mode“ pasirinkimas į turą pakviesti „Diamond Version“ liudija gilų legendinės britų trijulės susidomėjimą šių dienų muzikos madomis. Šio elektroninės muzikos specialisto nuomone, kai kuriose naujojo „Depeche Mode“ albumo „Delta Machine“ dainose jaučiama akivaizdi leidyklos „Raster-Noton“ atlikėjų, tarp jų ir Carsteno Nicolai, sukurto skambesio įtaka: „Be to, „Depeche Mode“ visada stengėsi pareklamuoti atlikėjus, kurie patinka jiems patiems“.

Greta „Diamond Version“ į sceną Vingio parke liepos 27-ąją gali būti pakviesta ir Lietuvos grupė ar atlikėjas. „Šiuo metu svarstome galimybę įtraukti dar vieną grupę iš Lietuvos ar kaimyninių šalių. Tokį koncertą į savo biografiją, neabejojame, norėtų įrašyti daugelis Lietuvos artistų. Jokių konkrečių nurodymų ar apribojimų atliekamos muzikos stiliui nėra – grupė nori išgirsti įvairius variantus“, - sako koncerto organizatorių „BDG Music Group“ atstovas Deividas Afarjanc.

Norintys ir tikintys, kad yra verti apšildyti „Depeche Mode“ pasirodymą, yra kviečiami iki gegužės 15 dienos savo muzikos pavyzdžius ir trumpą aprašymą siųsti koncerto rengėjams – elektroninio pašto adresu press@bdg.lt

Jei Vingio parke prieš „Depeche Mode“ į sceną žengs Lietuvos atlikėjai, tai bus pirmas toks atvejis istorijoje – ankstesnių grupės vizitų Vilniuje metu koncertus apšildė latviai „Prata Vetra“ ir amerikiečiai „The Bravery“.

Naujausias „Depeche Mode“ vaizdo klipas „Soothe My Soul“:

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (63)