Šiųmetis Open'er lietuviams ypatingas dar ir tuo, kad dieną prieš oficialią festivalio pradžią palapinių miestelyje įrengtoje Red Bull scenoje pasirodė ir grupė „Freaks On Floor" - tai pirmasis lietuvių grupės koncertas renginio istorijoje.

Tikrasis festivalio startas įvyko trečiadienio popietę dėl lietaus pažliugusioje oro uosto teritorijoje, kurioje šventę pradėjo pagrindinėse scenose pasirodę Lenkijos atlikėjai. Nepaisant kasmetinių organizatorių pastangų pritraukti kuo daugiau festivalio svečių dėmesio vietos grupėms, tikrasis žiūrovų srautas link scenų vėl pajudėjo tik prieš užsienio žvaigždžių šou.

Vieni pirmųjų dar nespėjus sutemti pagrindinėje scenoje pasirodė roko duetas „The Kills", klausytojus įaudrinę nenušlifuotu ir energingu roku ir pelnytai sulaukę išskirtinai didelio dėmesio; retai koncertuojanti grupė kartu Lenkijoje pasirodė pirmą kartą, nors vokalistė Alison Mosshart prieš dvejus metus toje pačioje scenoje surengė įspūdingą šou su projektu „The Dead Weather".

Dėl nuolatos įtempto festivalio grafiko, ribojančio koncertų trukmę ir savitai perskirstančio klausytojų srautus, įpusėjus grupės pasirodymui prasidėjo masinis žiūrovų judėjimas link kitame festivalio teritorijos krašte įsikūrusių scenų.

World Stage, kuri organizatorių skirta įvairesnės muzikos gerbėjams, tapo pakyla amerikiečių reggae grupei „Soja", kurios pritrauktas žiūrovų kiekis vis tik neprilygo situacijai Tent Stage. Šioje scenoje vyko tiek drąsiais muzikiniais eksperimentais, tiek vizualiais efektais įspūdingas amerikiečių grupės Yeasayer pasirodymas; prieš porą metų Open'er festivayje jau koncertavusi grupė išreiškė savo simpatijas šiam renginiui ir atliko programą, kurioje netrūko nei naujų, nei jau sėkmę jiems jau atnešusių kūrinių.

Vakarui įsibėgėjus nuolatinis žiūrovų gastroliavimas tarp scenų tapo dar intensyvesnis; ypač didelio dėmesio sulaukė bemaž tuo pat metu skirtingose scenose vykę islandės Bjork ir JAV suburto „Gogol Bordello" kolektyvo pasirodymai. World Stage vykęs rytų europiečiams savo šaknimis ir regiono įkvėpta energinga muzika itin patrauklių ekscentrikų „Gogol Bordello" reginys tapo pramoga ne tik aistringiems jų gerbėjams bet ir smalsuoliams, nepanorusiems įsitraukti į specifinį šou pagrindinėje scenoje.

Čia įspūdingomis vaizdo projekcijomis bei ryškiaspalvius kostiumus dėvinčios pritariančiosios komandos lydima nepaprastą reginį surengė viena įžymiausių šiaurės Europos atlikėjų Bjork. Išsigydžiusi su balsu susijusias problemas ir galvą papuošusi didžiuliu raudonu peruku, alikėja lenkams pristatė naujausiojo albumo programą greta senųjų hitų ir demonstravo vis dar neblėstančią energiją.

Nors Tent Stage vėliau vakare dar pasirodė roko grupė „The Ting Tings" ir elektronikos fanų numylėti „Orbital", o World Stage pasirodęs Wiz Khalifa pritraukė nemažą gerbėjų ir atsipaladavusių klausytojų būrį, vienas pagrindinių organizatorių šiemet parūpintų šou pagrindinėje scenoje - legendiniai „New Order" - tapo vakarą karūnuojančiu įvykiu.

Vėlyvą vakarą prie Main Stage grąžinusi pagrindinį dėmesį, grupė atliko nostalgišką ir stiprų koncertą, po kurio daugelis festivalio svečių galėjo lengva sąžine eiti ilsėtis ir ruoštis kitai dienai arba tęsti vakarėlį kitose organizatorių paruoštose pramogose.

Nors papildomos veiklos netrūkdavo kasmet, šiemet festivalį organizatoriai papildė teatru, didesniu filmų repertuaru, moderniojo meno muziejumi bei galerija.

Po ankstesniųjų metų sėkmės šalia dar prasiplėtusių prekybviečių vėl vyko Fashion'er madų šou, įrengti nevyriausybinių organizacijų stendai, įvairių pramogų palapinės, kuriose gyvenimas verda ir pasibaigus numatytiems koncertams. Nuo pastarųjų pabėgti ar juos stebėti iš toliau ir patogiau, Open'er organizatoriai įkūrė Heineken Lounge bei grąžino jubiliejinį pernykštį šou papildžiusį apžvalgos ratą.

Antroji festivalio Heineken Open'er diena Gdynėje (Lenkijoje), prasidėjusi kaitria saulėkaita šįsyk metė iššūkį dalyviams paskandindama scenas tirštame rūke. Tačiau intriguojanti organizatorių paruošta programa neleido oro išbandymams praretinti publikos ir išlaikė spartų festivalio tempą iki galo.

Guminius batus vėl į lengvesnę avalynę galėję iškeisti klausytojai išsyk po standartiškai dieną pradedančių vietos atlikėjų buvo pasitikti organizatorių eksperimento; pagrindinė festivalio scena atiteko legendinio lenkų kompozitoriaus Krzysztof Penderecki bei britų kompozitoriaus ir Radiohead gitaristo Jonny Greenwood kūrybai, atliekamai instrumentinio ansamblio. Nors dėmesio šiam pasirodymui netrūko, buvo akivaizdu, kad pagrindinis veiksmas prasidės tik į sceną užlipus gerai pažįstamoms grupėms.

Dėl rūko iškilusios matomumo problemos iškėlė sunkumų pratusiems koncertus stebėti iš tolo, jau nekalbant apie susiekimą tarp dideliu atstumu išsidėsčiusių festivalio objektų. Nepaisant to, žiūrovų palaikymu nesiskundė nei Palapinės scenoje pasirodžiusi sparčiai kylanti britų indie grupė „Dry the River", nei po jų koncertavęs Jamie Woon. Pastarasis atlikėjas, neseniai pasirodymą surengęs ir Vilniuje, pateisino jam keliamus lūkesčius; lyriškas post-dubstep stiliui priskiriamo britų dainininko koncertas buvo lydimas didžiulių ovacijų.

Didžiausią konkurenciją pastarajam atlikėjui kėlė neužilgo pagrindinėje scenoje pasirodę kritikų ir klausytojų plačiai pripažinti amerikiečiai „Bon Iver". Melancholišką indie folk priskiriamą muziką atliekanti grupė surengė jaukų pasirodymą tobulai jų muziką atitinkančios mistiškos scenografijos fone. Su publika bendravusi ir pasižadėjusi greit grįžti, grupė apdovanojo klausytojus jų lauktu bisu ir be didelio vargo įkalbėjo juos dainuoti kartu.

Minėtose scenose vykstant lyriškiems koncertams, World stage pasirodymą surengė įvairialypiškumu garsėjantys ir į vieną žanrą neįspraudžiami „Major Lazer". Sutraukę bene plačiausią ratą klausytojų šioje scenoje per pirmąsias dvi dienas, grupė negailėjo šou elementų bei gerokai išjudino tiek jų klausiusius, tiek pro šalį einančius festivalio svečius.

Palapinės scenoje pasirodant būsimąja „Florence + The Machine" konkurente vainikuojamai Jessie Ware, o World Stage grojant organizatorių bene didžiausia Lenkijos viltimi laikomiems Paula I Karol, tikrasis vakarėlis vyko su Pagrindinėje scenoje šėlusiu Justice duetu. Nevengdami stipriai nuo įrašų besiskiriančių improvizacijų, „Justice" surengė tikrą klubinės muzikos fiestą, tarsi pažadinusią po ramesnių pasirodymų aptilusią publiką.

Nors antroji diena nesibaigė su programoje numatytų koncertų finalu, esminio veiksmo vėl bus tikimasi penktadienį, kai scenon žengs Bloc Party, Franz Ferdinand, M83, neseniai patvirtinti The Cardigans ir kiti.

Festivalio akimirkos:

Šaltinis
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (39)