Straipsnio autorius apžvelgia įspūdžius iš vasario mėnesį Sietle (JAV) vykusio trijų dienų festivalio "Baltic Voices" (Baltijos balsai), kuriame bene pirmą sykį JAV buvo pristatyta visų Baltijos jūrą supančių šalių - Lietuvos, Latvijos, Estijos, Suomijos, Švedijos, Danijos, Lenkijos, Vokietijos bei Rusijos - muzika.

Sukritikavęs pernelyg selektyvų pokomunistinių Baltijos kraštų muzikologų požiūrį į savo muzikos istoriją, su pozityviu pavydu peržvelgęs Skandinavijos kraštų dosniai remiamus leidinius bei kompozitorius, amerikiečių muzikologas ilgiausiai apsistoja ties stipriausią įspūdį jam palikusia lietuvių kompozitore O. Narbutaite ir jos kūrybos būdą vadina "lėtu, mąsliu, žaviai lyrišku ir tiesiog įsimenančiu".

Keleto kultinių knygų apie muziką ir jos atlikimą autorius R. Taruskinas detaliai aprašo festivalyje skambėjusią Franzo Schuberto (Franco Šuberto) muzikos įkvėptą O. Narbutaitės kompoziciją "Winterserenade" ("Žiemos serenada"), kurioje, pasak muzikologo, "Šubertas magiškai transformuojamas į gamtos garsus, atodūsius, raudas ir neryžtingus žingsnius".

Ne mažesnį įspūdį publikacijos autoriui paliko ir kita Sietle skambėjusi O. Narbutaitės kompozicija "Melodija alyvų sode", demonstruota iš įrašo kompozitorės seminaro metu. "Mano ausys reikalavo daugiau šios muzikos, - rašo R. Taruskinas. - Ji niekaip neišėjo man iš galvos net parskridus namo, ir man gerokai palengvėjo, kai sužinojau, kad Narbutaitės muziką yra išleidusi "Finlandia".

Šaltinis
Kopijuoti, platinti, skelbti agentūros ELTA informacijas ir fotoinformacijas be raštiško agentūros ELTA sutikimo draudžiama.
ELTA
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją