Nauja kabaretinio roko grupė – „Dancing crow“

Festivalį pradėjo praėjusiais metais debiutavusi kabaretinio roko grupė „Dancing crow“. Pradžioje pasirodymo ausį suerzino prastas garsas, tačiau greitai sutvarkius nesklandumus publika buvo pamaloninta itin geromis vokalinėmis partijomis.

Pats pasirodymas buvo labai nuoširdus, muzikantai noriai bendravo su klausytojais. Vokalistas kone kiekvieno kūrinio metu persirengdavo ir atlikdavo mini spektaklį. Vienu metu dalinosi išmintimi: „Šiais laikais seksas – nuostabu. O jei dviese – iš viso pasaka“; taip pat dalino garsiausiai dainavusiems žmonėms marškinėlius su grupės logotipu, dainavo su žaislinė lėle-varna ir juokino publiką ironija persmelktu grupės himnu.

Tik pora, kuri koncerto metu ant scenos šoko valsą, jautėsi nedrąsiai. Vis tik antro šokio metu vaikinas su mergina įsidrąsino ir, persirengę dainai apie senutę, linksmino žiūrovus kokybiškai surepetuotu pasirodymu.

Vakaro atradimas – estai „Sinine“

Didžiausiu atradimu tapo estų elektroninio stiliaus grupė „Sinine“. Tiek tėvynėje, tiek Europoje pasižymintys populiarumu estai savo pasirodymą pradėjo gražia instrumentine įžanga. Kaimynai iš šiaurės pristatė savo brandžią ir solidžią kūrybą.

Grupės pavadinimas „Sinine“ išvertus iš estų kalbos verčiant reiškia „mėlyna“. Ne veltui. Grupės muziką ir žodžius kuriantis, atliekantis programavimo darbus, grojantis gitara, dainuojantis, fotografuojantis Mauno Meesit aistrino publiką savo šaltu jausmingumu. Tarp trankių, tačiau šiaurietišku šaltuku dvelkiančių sąskambių, aštrių ir akį traukiančių sceninių judesių, grupės idėjininkas itin šiltai šypsojosi publikai ir dėkojo už plojimus.

Labiausiai įsiminęs akcentas buvo vokalisto stiprus ir varijuojantis balsas – jis kaitaliojo aukštas tonacijas iš metalo riaumojimo pereidamas į dainavimą aukštomis natomis.

Gotikinio roko veteranai „Siela“ ir Lietuvą įsimylėjusi lenkų grupė „Deathcamp project“

Trečioji pirmojoje „Kunigundos Lunarios“ dienoje pasirodė legendinė grupė „Siela“. Virš dvidešimt metų grojantis ansamblis nustebino žymiai sunkesniu pasirodymu. Koncerto viduryje seni kūriniai įgavo naujų atspalvių ir buvo praturinti sodresniais sąskambiais.

Ekspresyvi ir profesionaliu atlikimu pamaloninusi grupė buvo iš kaimyninės šalies – tai gerai žinomi lenkai „Deathcamp project“. Jei kultine tapusi grupė „Siela“ sutraukė visą pirmos dienos publiką iš visų kampų ir atitraukė žmones, rymojusius prie baro, tai „Deathcamp project“ įelektrino publiką iki totalaus šėlsmo ir sukvietė energingiausius gerbėjus gotiškam „pogo“.

Įspūdingai atrodantys grupės nariai atliko visiems gerai žinomas dainas, kurių pačioje viršūnėje puikavosi „Rule and control“. Šios dainos metu visi klausytojai vienbalsiai su grupe traukė dainos tekstą ir entuziastingai lingavo pagal muzikos ritmą.

Naują albumą pristatė kauniečiai „Xess“

Paskutinieji pirmąją dieną koncertavo tamsiosios scenos pažiba „Xess“. Po poros metų pertraukos į sceną grįžusi grupė iš Kauno pristatė savo naująjį albumą „We, the great newrotics“. Atsisakę pirminio provokuojančio sceninio įvaizdžio muzikantai pristatė brandžius naujus kūrinius su dar aštresniu prieskoniu, nei anksčiau.

Antrosios dienos burtai

Antrąją dieną pradėjo postfolklorinė grupė „Spanxti“. Mistiškai niūriomis gaidomis pradėję koncertą, „Spanxti“ žiūrovų buvo pasveikinti entuziastingai. Deja, ne visi buvo itin patenkinti tokio stiliaus grupės, kuri būtų labiau tikusi „Mėnuo juodaragis“ festivaliui, nei alternatyviajai „Kunigundai Lunariai“, pasirodymu.

Tačiau dėl atlikimo „Spanxti“ nieko prikišti nebuvo galima. Grupė dainas praturtino iš gamtos detalių ir pagoniškų simbolių sudarytomis vizualizacijomis, primenančiomis žvaigždėtą dangaus skliautą ir latviškomis dainomis.

Makabriškasis „OBŠRR“

„Oranžinė Bestija Šiurkščiai Ryjanti Rytą“ projektas pasirodė antrasis. Vokalistas į sceną išėjo dėvėdamas kiškio ausytes. Projekto autorius pasirodymo metu grojo gitara ir diskžokėjo pultu. Industrinį triukšmą primenančius kūrinius papildė juodai baltų atspalvių vizualizacijos, kuriose dominavo žmonių rankų, kojų bei pastatų detalės.

Kontroversišku pasirodymu nustebinęs projekto autorius ne tik apstulbino publiką savo kūriniais, bet ir pasirodymo pabaiga. Publika nesuprato, kada baigėsi pasirodymas ir apstulbę, tačiau su šypsenomis patraukė iš salės į kitas erdves.

Teatrališkieji „Comedia d‘el Arte“

Pirmajam kūriniui grupė „Comedia d‘el Arte“ pasikvietė giminystės ryšiais siejančią grupę „Dancing crow“. Pirmąją dieną pagelbėję šiam kolektyvui, šį kartą patys „Comedia d'el Arte“ pasikvietė savo kolegas akomponuoti jų pasirodymo metu.

Grupės vokalistas koncerto metu plaikstėsi po sceną su juodu nuometu ir ant jos jautėsi savoje erdvėję, kurioje leido sau daryti kone viską. Vokalisto ekspresyvaus šokio „užvesta“ publika lingavo, siūbavo ir šokos pagal kabaretišką muziką.

Grupės nariai buvo pasipuošę juodai balta apranga, o smuikininkas griežė S formos smuiku. Tai buvo vienas iš labiausiai varijuojančių ir nespėjusių tapti monotonišku pasirodymų.

Paukštiškas „Vilkdujos“ chaosas

Varnų kranksėjimai nuaidėjo šio projekto pasirodymo pradžioje ir pabaigoje. Festivalio metu „Vilkduja“ pristatė savo naująjį albumą „Nežinau“.

Konvulsišku ir energingu šokiu projekto idėjininkas Povilas užėmė visą sceną bei pakerėjo visą susirinkusią publiką. Šaltai atlikęs pasirodymą, projektas sugrojo ne tik naujus kūrinius, bet ir senuosius, tarp kurių trankiausiai suskambėjo „Velniop“.

„Ordo Rosarius Equilibrio“ ritualai be „erotiškojo“ šou

Vienuoliškų choralų intarpais ir grupei būdinga ritualistika pradėję pasirodymą švedai „O.R.E.“ viso pasirodymo metu laikėsi oriai ir ramiai. Į savo dainas švedai įpynė juodai raudonas vizualizacijas, kuriose išryškėdavo moters veidas. Taip pat ekrane pasirodydavo dainų pavadinimai ir pavieniai žodžiai, kurie papildė dainas ir akimirkai pakibdavo it retorinis klausimas.

Tiek ir tebuvo tikėtosi „erotiško“ šou - šį kartą teko pamatyti kiek santūresnį koncertą. Tačiau bisui „Ordo Rosarius Equilibrio“ paliko žinomiausią dainą „3 is an orgy 4 is forever“, kuriai visa salė entuziastingai pritarė ir taip užbaigė festivalio ritualą.

Parodos, diskžokėjai ir kinas

Be pagrindinių pasirodymų ir koncertų festivalio lankytojai galėjo paganyti akis į Tomo Urbeliono parodą, įsikūrusią mažojoje „Mulen ružo“ klubo salėje arba dienos metu apsilankyti „kreivuose“ ir „tamsiuose“ filmuose, kuriuos parinko kultinė alternatyvios erdvės persona McKaras.

Po koncertų daugiausiai jėgų turinčių lankytojų laukė diskžokėjų komandos – tai svečias iš Velso Dj Vilkas ir svečias iš Gudijos Dj Cimeries, taip pat gerai žinomi Dj Nothing ir Arcana Femina bei nauji projektai - Dj Flesh Flash ir visus pakerėjęs diskžokėjų duetas BBD, kuris savo grojimo metu pradžiugino ir vokaliniais intarpais.

Festivalio „Kunigunda Lunaria 2010“ publika:

Šaltinis
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (8)