Tragedija tęsiasi

Pasak G.Kuprevičiaus, didžiausias tragizmas - ne sąmoningas pagrindinės veikėjos pasitraukimas, o tai, kad per šitiek metų niekas nepasikeitė. „Liko prieštaraujanti savo prigimčiai bažnyčia, liko dvilypės moralės žmonės. Vienokia vadovaujasi patys, kitokios reikalauja iš aplinkinių", - LŽ sakė G.Kuprevičius. Niekur nedingo ir savižudybės, emigracijos problema. Ypač jam skaudi „nesąmoninga" emigracija, kai tautiečiai išvyksta negalvodami apie nieką kitą - tik apie pinigus. "Iš pradžių gilindamasis į tekstą nuogąstavau: "Ką reikės daryt - tokia senovė, taip viskas nugrimzdę į praeitį?" Bet vienu metu mus su libreto autore Birute Mar aplankė aiškumas: "Pala, pala, juk visa tai vyksta ir dabar", - prisiminė kompozitorius.

G.Kuprevičius atvyksta į Klaipėdą. Stebėti iki tol vykusias spektaklio repeticijas, pasak jo, nebuvo jokio reikalo. „Visiškai pasitikiu režisieriumi Jonu Vaitkumi ir atlikėjais. Žinau, kad visi darbuojasi nuoširdžiai ir turėsiu puikių įspūdžių", - tvirtino miuziklo autorius.

Žada gražių arijų

A.Vienuolio apsakymas „Paskenduolė" yra tarsi vienintelio personažo kūrinys, pranašaujantis lietuvių sąmonės srauto literatūros atsiradimą. Veikale labai svarbus gamtos alsavimas, kaita, atskleidžianti, paryškinanti Veronikos nuotaikas, nuojautas, minčių sklaidą. Miuziklo kūrėjas žada klausytojams daug gražių arijų ir duetų.

„Su libreto autore siekėme praplėsti apsakymo siužetinę liniją, šiek tiek papildyti rašytojo pasakojimą. Nemanykite, kad visą vakarą scenoje matysite tik Veroniką, bus ir kitų veikėjų", - sakė kompozitorius.

Pagrindinę partiją atliks Klaipėdos muzikinio teatro solistė Rasa Ulteravičiūtė ir Ona Kolobovaitė. Pastarajai šis pastatymas yra antrasis kūrybinis susitikimas su G.Kuprevičiumi: pernai atgimusiame kompozitoriaus miuzikle „Ugnies medžioklė su varovais" ji atlieka Monikos vaidmenį. „Naujoji partija yra kur kas sunkesnė", - tikino "Veronikos" kūrėjas. Tad atlikėjai turės progą atskleisti vokalinius ir artistinius sugebėjimus.

Svarbus vaidmuo miuzikle skiriamas chorui, kuris ir stebi, ir seka Veronikos istoriją.

A.Vienuolis nerūstaus

Spektaklio muzikinį audinį kompozitorius įvardijo operos ir miuziklo sambalsiu. „Esama net grotesko elementų. Nežinau, kokiu būdu režisierius juos parodys. Iš tiesų, yra toks žanras - žiaurus romansas. Ne kriminaline prasme. Pavyzdžiui, "Tavo meilė man kaip džiova" ir panašiai, - pateikė tokio žanro poetikos pavyzdį kompozitorius. - Apsakyme užtektinai miesčioniškumo ir jis spektaklyje pašiepiamas. Situacijų, kurias aprašė A.Vienuolis, negalima prilyginti antikinei dramai. Interpretatorius tiesiog privalo imtis sąmojo."

Labiausiai visus intriguoja, koks gi bus miuziklo finalas? Kompozitorius paprašęs B.Mar į libretą įterpti menamą sceną Amerikoje. Galbūt Veronika emigruos? „Palikime šiokią tokią paslaptį premjeros žiūrovams. Istorijos finalas taip nežymiai pakeistas, kad A.Vienuolis tikrai nerūstautų", - tepasakė kompozitorius.

Sukurti miuziklą kompozitoriui G.Kuprevičiui pasiūlė teatras. „Kai šalyje sunkmetis, kai šitiek kultūros lėšų atiduodame užsieniečiams, šis teatras yra tarsi veidu atsisukęs į vietinius autorius. Užuot stačius operetę, ryžtamasi tokiam, sakyčiau, nemažų pinigų reikalaujančiam sumanymui. Jaučiu pagarbą Klaipėdos teatrui - lietuvybės sergėtojui", - pokalbį užbaigė G.Kuprevičius.