E.Kučinsko gerbėjų mp3 nepaveikia

Lietuviškos muzikos leidyba užsiimančios kompanijos „Intervid“ direktorius Linas Toleikis sako, kad muzikos mp3 formatu platinimas Lietuvoje dar nėra įprastas. Anot jo, didžiausią įtaką paprastų albumų prekybai daro nelegalus kūrinių platinimas mp3 formatu.

“Jaunimas susikuria svetaines ir, nežinodamas arba žinodamas, išvengdamas atsakomybės, nemokamai platina mp3. Tai daro įtaką albumų pardavimui. Prekyba jais kritusi“, - DELFI sakė L. Toleikis. Pasak jo, didesniam mp3 suklestėjimui dar neatėjo laikas - kol kas, besinaudojantys dainomis mp3 formatu, jas įpratę gauti nemokamai ir nesupranta, kad tai nelegalu, kad skiriasi kokybė ir kenčia atlikėjai.

L. Toleikis sako, kad pastaraisiais metais mp3 įtaka labiausiai jaučiama prekiaujant jaunimo muzika, tačiau vyresnio amžiaus pirkėjams patogiau pirkti kompaktinius diskus. Anot jo, dėl dainų platinimo mp3 formatu internete grupių „Delfinai“ ir „Funky“ CD parduodama kone perpus mažiau nei anksčiau. „Tačiau paimkime Edmundą Kučinską – jo albumų pardavimai nekrenta. Kiek buvo prieš 2-3 metus, tiek pat parduodama ir dabar“, - teigė „Intervid“ direktorius.

Dėl mp3 įtakos maždaug dvigubai mažiau nei prieš 3-4 metus išleidžiama dainų rinkinių – jei anksčiau įvairūs rinkiniai leisti kas sezoną, dabar apsiribojama 2 albumais metuose. Smarkiai krito kasečių (MC - DELFI) pardavimas - jaunimui skirto muzikinio albumo kasetės leisti kartai nebėra prasmės, mat parduodama vos keli šimtai albumų ir leidybos išlaidos siekia daugiau. Tačiau tarp vyresnių žmonių garsajuostės vis dar populiarios – šie dar turi kasečių grotuvus.

L.Toleikis prognozuoja, kad po 2-3 metų rinkoje liks tik kompaktiniai diskai bei daugės įsigyjamų mp3 formato dainų. „Intervid“ dukterinė įmonė bandė prekiauti jos atstovaujamų atlikėjų dainomis mp3 formatu, tačiau žmonės tuo nesusidomėjo. „Kad kaip užsienyje galėtume prekiauti dainomis internete, dar reikia palaukti“, - įsitikinęs „Intervid“ vadovas.

Lietuvių nevilioja dainos mp3 formatu už 1Lt

„Žmonės, kurie perka albumus, manau, juos ir toliau perka parduotuvėse ir vargo nemato. Tačiau atsirado nauja kryptis pirkėjų, kurie perka vieną kūrinį“, - apie mp3 populiarėjimą kalbėjo muzikos kompanijos „Zet Records“ vadovas Vytautas Juozapavičius. Anksčiau žmonės, norėdavę įsigyti vieną kūrinį, pirkdavo singlus, tačiau dėl galimybės įsigyti mp3, prekyba singlais beveik išnyko.

Anot jo, nors visame pasaulyje stipriai mažėja CD pardavimai ir populiarėja mp3, dar anksti kalbėti, kad pastarieji išstums CD. „Zet Records“ neįžvelgia lietuviškų kompaktinių diskų pardavimų mažėjimo – anot V.Juozapavičiaus, CD pardavimas išlaiko ankstesnių metų mastus.

V. Juozapavičius sako, kad Lietuvoje internetinė prekyba mp3 žengia pirmuosius žingsnius ir jokios įtakos albumų pardavimams neturi. Tačiau, anot jo, pardavimams visada atsiliepė ir atsilieps piratavimas – nelegalus mp3 siuntimasis internetu.

„Zet Records“ buvo pirmoji kompanija Baltijos šalyse, prieš metus įsteigusi mp3 parduotuvę internete. Tačiau galimybė internetu įsigyti vieną kurio nors atlikėjo kūrinį lietuvių kol kas per daug nesužavėjo.

Pernai už vieną mp3 formatu atsiųstą kūrinį prašyta 3,5 Lt. Pardavimo rezultatai kompaniją nuliūdino, tad vėliau ši kaina akcijos metu sumažinta iki 1 Lt. „Tačiau tai visiškai nepakeitė pardavimo mastų. Reiškia, lemia ne kaina, o pati pasiūla“, - padarė išvadą kompanija, šiuo metu tobulinanti parduotuvės internete svetainę.

„Lietuvis neįpratęs legaliai pirkti dainos internete. Deja, piratavimas šioje vietoje tiek suklestėjęs, kad žmogus morališkai įpratęs nemokamai parsisiųsti, grubiai tariant, vogti“, - stebėjosi „Zet Records“ vadovas.

„Užtat kasetės praktiškai numirusios“, - teigė V. Juozapavičius. Anot jo, albumai vaikams dar leidžiami ir kasetėmis, tačiau aukštesnės kokybės muzika leidžiama CD ar DVD formatu. Kompanijos direktorius prognozuoja, kad ateityje CD pardavimai, „nors ir ne tragiškai“, mažės, tačiau daugės galimybių legaliai įsigyti mp3 ir jų pardavimai augs. Jis taip pat tiksi, kad sumažės piratavimas.

CD pasaulyje nyksta sparčiau nei Lietuvoje

Didžiausios CD, DVD ir MC diskus gaminančių įmonių grupės Baltijos šalyse „BOD Group“ rinkodaros ir pardavimų direktorius Ričardas Sartatavičius sako, kad kol mp3 pakeis kasetes ir kompaktinius diskus, dar teks palūkėti.

Pasak R. Sartatavičiaus, kaip neišnyksta knyga, taip išliks ir CD. Direktorius teigia, kad mažėjant CD pardavimams, auga DVD poreikis. Šis formatas greitai vystosi – jau sukurtas naujas formatas HD DVD, įprastą DVD pranokstantis duomenų talpa bei geresne kokybe.

„Manau, kad kompaktinius diskus dar pirks artimiausius dešimtmečius. Galbūt jie sumažės, išnyks, tačiau jų vietą užims ne tik mp3, bet ir DVD, HD DVD, „Blue ray“, - prognozuoja R. Sartatavičius.

Pasak jo, Europos rinkose CD pardavimai pastaraisiais metais sumažėjo 30-50 proc., tačiau Lietuvoje jų pagaminta mažiau tik dešimtadaliu. Anot diskus gaminančios įmonės atstovo, mp3 sudaro konkurenciją diskų gamintojams, tačiau ji nėra didelė.

„Kasetės dar gaminamos, tačiau jų gaminimo kiekiai krenta – pernai pagaminome 300 tūkstančių - 30 proc. mažiau nei ankstesniais metais“, - pasakojo R. Sartatavičius. Muzikos srityje užleidusios vietą CD, dabar jos dažniausiai naudojamos kaip užsienio kalbų mokymo priemonės.

Šaltinis
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, tradicinėse žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją