E. Božanovo talentas, unikalus fortepijonu išgaunamas garsas ir interpretacijos užburia publiką visame pasaulyje.
Neretai, tapus gyvo muzikinio stebuklo liudininku, klausytojų galvose kyla klausimai, kaip atlikėjas pasiekia tokį rezultatą, kokie jo įpročiai ir ritualai. Atskleisime keletą E. Božanovo pasirengimo koncertui detalių, padėsiančių iš arčiau pažvelgti į šio muzikinio genijaus paveikslą.

Eksperimentatorius

E. Božanovas labai įvairiapusė, daugiasluoksnė asmenybė. Iš vienos pusės jis turi tam tikrus įpročius ir ritualus, kurių niekada nekeičia, o iš kitos - gal nedaugelis žino, bet jis tikras eksperimentatorius. Ir tai pasireiškia visose jo gyvenimo srityse. Pasiruošimo koncertui procese pianistas išbando visus įmanomus kūrinio atlikimo, garso išgavimo, klavišų paspaudimo variantus, nes tai suteikia jam laisvę kurti ir koncerto metu būti spontanišku.
Beveik neįmanoma išgirsti vienodos E. Božanovo to paties kūrinio interpretacijos. Pianistas nemėgsta kartoti pats savęs. Savo atlikimu jis siekia tobulumo, ir kuomet kažkoks kūrinys pavyksta labai gerai, jis juda tolyn, ir vėl ieško naujų to kūrinio skambinimo būdų, kad pasiektų naują jo tobulumo versiją. Daugelis jau girdėjo apie jo į visus koncertus kartu vežiojamą koncertinę kėdę, kuri yra gerokai žemesnė už standartinę. Iš vienos pusės tai nusistovėjęs įprotis, kurio jis niekada nekeičia, kita vertus, tai įprotis atsiradęs po gausybės eksperimentų. E. Božanovas atrado, kad būtent tokio aukščio kėdė suteikia jam galimybę išgauti tą skambesį, kuris užburia klausytojus.

Magiškas momentas

E. Božanovas koncertams rengiasi labai atsakingai, kūrinį išanalizuodamas iki pačių jo gelmių. Ir kartu paradoksalu tai, kad jis niekada neturi paruoštos kūrinio atlikimo koncepcijos. Jis tiki koncerto magišku momentu ir siekia, kad kiekvieno pasirodymo metu įvyktų momentinis muzikinis stebuklas. Pianistas beveik niekada nekalba apie kūrinio interpretaciją. Jis tiki, kad su muzika taip, kaip su jausmais, kurių irgi negali apskaičiuoti, ar nuspėti. Kuomet įvyksta tas magiškas momentas, neįmanoma jo kažkaip analizuoti ar apie jį kalbėti, užrakinti žodžių prasmėse. Juo tiesiog reikia mėgautis ir gyventi jame. E. Božanovas tiki, kad muzikos ir atlikėjo prasmė – sukurti tą nepakartojamą ir žodžiais nenusakomą stebuklą.

Jautienos išpjovos kepsnys koncerto išvakarėse

Dalykas, kurio E. Božanovas nekeičia, tai maistas. Jis turi ritualą, kurį kartoja prieš koncertus. Vakarą prieš koncertą visuomet valgo jautienos išpjovos kepsnį, tuo tarpu koncerto dieną renkasi pastą. Jis įsitikinęs, kad viskas, net ir maistas, kurį suvalgai, turi įtakos tinkamai koncertinei formai pasiekti.

Koncerto dieną – izoliacija

Koncerto dieną E. Božanovo emocinis jautrumas padidėja dešimtis kartų. Tai gilaus susikaupimo laikas, kuomet jis visiškai atsiriboja nuo žmonių, kad nebūtų sujaukta jo būsena ir psichinis nusiteikimas. Tą dieną muzikanto geriau nekalbinti.

Šie unikalūs ir įdomūs ritualai lydi E. Božanovą, kuomet jis rengiasi koncertams, tačiau tuo pačiu jam nesvetimi ir kiekvieno žmogaus įpročiai ar pomėgiai. Jis labai vertina gerus koncertus, įdomius filmus, bendravimą su draugais ir keliones... kai lieka laiko... jeigu lieka... Intensyvus koncertinis grafikas, svarbiausios koncertų salės, skirtingos programos, kasdieninės kelionės – tai šiandieninis E. Božanovo gyvenimas, kuris jau už savaitės jį atves ir į Lietuvą.

E. Božanovo koncertai Lietuvoje:

Lapkričio 20 d. Kauno filharmonijoje,
Lapkričio 21 d. Lietuvos nacionalinėje filharmonijoje Vilniuje
Lapkričio 23 d. Klaipėdos koncertų salėje

Šaltinis
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (4)