XIV-ajam festivaliui paskelbus atvirą konkursą teikti darbus, jų sulaukta virš 200 daugiau nei iš 50-ties pasaulio šalių. Iš visų atsiųstų portfolio buvo išrinkti tik aštuoni autoriai, kurių darbai bus eksponuojami parodose. Vienas iš laimingojo aštuoneto, kaip ir kasmet, bus išrinktas Kaunas Photo Star nugalėtoju ir surengs savo solinę parodą Kauno fotografijos galerijoje. Laimėtojas bus paskelbtas rugsėjo 1 dieną.

Festivalio parodose bus pristatyti šie atviro konkurso būdu atrinkti autoriai ir jų darbai: Turi Calafato (Italija) „Diena paplūdimyje. Sicilijos vasara“ (jau eksponuojama įžanginėje Kaunas Photo festivalio parodoje „Pliažo sezonas“), Päivi Koskinen (Suomija) „Pirmadienis“, Mayumi Suzuki (Japonija) „Atkūrimo testamentas“, Jan Caga (Čekija) „Dunojus – Mėlynoji upė“, Tymon Markowski (Lenkija) „Tėkmė“, Yan Wang Preston (JK) „Upė Motina“, Pierfrancesco Celada (Italija) „#Instagramprieplauka Honkongas“ ir John Trotter (JAV) padaręs labai jausmingą darbą apie vandens trūkumą Kolorado upėje.

Festivalio vadovas taip pat pakvietė prie programos prisijungti šiuos autorius: Christine Osinski (JAV) „Niujorko archipelago salos“, Christian Åslund (Švedija) „Ledynų palyginimas“ apie ryškius klimato kaitos pokyčius, atsiskleidžiančius lyginant archyvuose rastas fotografijas su fotografo užfiksuotais kadrais, Federico Rios Escobar (P. Amerika) darbas „Farc“ apie Kolumbijos kovotojus, Eugenijus Barzdžius (Lietuva) „Vask“ pasakojimas apie Kopenhagoje veikusias skalbyklas ir jų likimą, Russ Flat (Naujoji Zelandija) „Nuvesk mane prie upės“ – paradoksalus humoristinis darbas apie Vermonto įstatymą draudžiantį žmonėms viešumoje vaikščioti nuogiems, nebent iš namų jau išeitum be drabužių, Jussi Puikonen (Suomija / Olandija) „Suomiška pirtis“ ir kt.

Užmezgus glaudžią partnerystę su Lenkijos institutu Vilniuje, Kaunas Photo festivalio 2017 m. programa taip pat bus praturtinta lenkų fotografų darbais. Parodose bus pristatomi: Filip Cwik tyrinėjusio Gdansko laivų statyklą darbų serija „Skęstanti pramonė“, Mikolaj Nowacki parengusio gyvenimo trukmės darbą „Oderio upė“, Kacper Kowalski vieno žinomiausių Europos fotografų, kuris fotografuoti žemę iš dangaus ėmė dar tuomet kai nebuvo dronų, darbas „Šalutinis efektas“.

M. Kavaliauskas teigia, kad šių metų didysis festivalio atradimas, kurį pats kaip kuratorius laikė stalčiuje daugiau nei dešimtmetį – Olegas Truchanas (g. 1923) kilęs iš Šiaulių ir tapęs vienu įtakingiausių Australijos gamtosaugos fotografų. Prezidentas Valdas Adamkus, lankydamasis Australijoje, buvo susitikęs su Lietuvoje vis dar nepelnytai mažai žinomu O. Truchanu, todėl pažadėjo atvykti į būsimą parodą ir pasidalinti prisiminimais.

Vienas didelių fotografinių projektų, kuris išgyvens premjerą šiųmetiniame „Kaunas Photo“ festivalyje – baltarusio Vitus Saloshanka darbas apie Nemuną. Darbo autorius, kuris gyvena Vokietijoje, įkvėpimo matyt sėmėsi iš savo gimtosios šalies Baltarusijos, į kurią nuolat grįžta, o į Nemuną žiūri kaip į geopolitinį darinį, kas sąlygoja ir būsimos parodos koncepciją – padalinimą į tris dalis: Baltarusiją, Lietuvą ir Kaliningrado sritį.

Festivalio vadovas džiaugėsi, kad kasmet vis daugiau fotografinių pasakojimų perkeliami į viešąsias Kauno miesto erdves po atviru dangumi. Šiemet, šalia jau eksponuojamų Bertos Tilmantaitės (Lietuva) „Iš vandens“ Čečėnijos aikštėje ir Todd Johnson (Australija) „Fosilijos“ Žaliakalnio funikulieriaus papėdėje parodų, Vienybės aikštėje bus pristatoma amerikiečio Matthew Moore darbų serija „Jūrų peizažai“ apie vandenyno vaizdinius nugulusius urbanistinėse Amerikos erdvėse.

Tuo tarpu Šančių gyventojai ir lankytojai bus nudžiuginti Juozapavičiaus pr. šalia Valstybinės mokesčių inspekcijos pastato iškilsiančia Paolo Woods ir Gabrielle Galimbertti fotografijų paroda apie mokesčių rojus, užfiksuotus įvairiausiuose pasaulio kraštuose, kurie pagal savo ekonominius ir politinius statusus laikomi mokesčių slėpimo vietomis. Valstybinės mokesčių inspekcijos Kauno apskrities viršininkė Judita Stankienė teigė, kad ši parodos idėja paskatino suprasti, kad apie mokesčius galima kalbėti ir per kultūrą, o visuomenę ugdyti įvairiomis formomis. Ji neabejoja, kad paroda sulauks didelio kauniečių ir miesto svečių dėmesio ir sukels įvairių minčių ne tik apie mokesčių slėpimą, bet taip pat apie jų mokėjimo naudą. M. Kavaliauskas paantrino, kad VMI skverelyje daug fotografijų netilps, bet pati erdvė apmąstymams neabejotinai taps labai didelė.

XIV „Kaunas Photo“ festivalis lankytojus džiugins ne tik fotografijų parodomis, bet taip pat susitikimais su menininkais, kurie į Lietuvą atvyks meninei rezidencijai atlikti. Kaune kurs trys fotografai: žymus vokiečių fotografas Andreas Müller-Pohle, kuris ne tik fotografuos Kauną supančius vandenis, bet taip pat atliks jų tyrimus, parodančius kiek jame yra biocheminių elementų: metalų, nitratų, fosfatų ir kt.; Lenkijos fotografė Dorota Dawidowicz atsiveš savo sunkvežimiuką, kuriame darys šlapio kolodijaus magiją ir fotografiją; Jari Silomaki – suomis, kuris kurs ypač poetiškus darbus apie Kauno upes. Po Kaunas Photo festivalio skraiste šįmet taip pat telpa trys užsienio fotomenininkų rezidencijos Lietuvos regionuose, kurios įgyvendinamos kartu su Druskininkų, Prienų miestų savivaldybėmis ir Veisiejų seniūnija. Pietų Lietuvos regionuose reziduos vokiečių fotografė Julia Baier, škotas Alex Boyd ir kolumbietis Santiago Escobar-Jaramillo.

Pasibaigus XIV-ojo Kaunas Photo festivalio programos pristatymui, Mindaugas Kavaliauskas svečius pakvietė į čia pat eksponuojamą festivalio įžanginę parodą „Pliažo sezonas“, kur lankytojai buvo sutikti kaip tikrame pliaže su barmeno Aisčio Zidanavičiaus ruoštais gaiviaisiais gėrimais. Parodos kuratorius pristatė parodoje eksponuojamų autorių kūrinius: Massimo Vitali (Italija) paplūdimių žmogiškieji peizažai, Kirillo Golovchenko (Ukraina–Vokietija) „Atostogos“, Tado Černiausko (Lietuva) „Komforto zona“, Turi Calafato (Italija) „Diena paplūdimyje. Sicilijos vasara“, Celine Diais (Prancūzija) „Vaizdas į jūrą“, Martono Kallai (Vengrija) „Solotvinas – sūrus sapnas“, Krzysztofo Racoño (Lenkija) „Zakžovekas“, Bertos Tilmantaitės (Lietuva) „Indijos bangomis“, Emily Wabitscho (Vokietija–Bangladešas) „Iš „Koks“ paplūdimio, su meile“, Jashimo Salamo (Bangladešas) „Gyvenimas iš laivų kapinyno“, François‘o Marmion‘o (Prancūzija–Jungtinė Karalystė) „Sumautos atostogos“. Paroda „Pliažo sezonas“ lankytojams atvira iki rugsėjo 3 d.

XIV fotomeno festivalio „Kaunas Photo“ pagrindiniai renginiai Kaune vyks rugsėjo pirmosiomis savaitės dienomis ir tęsis iki spalio pabaigos.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, tradicinėse žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
DELFI
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją