Jis dirigavo netoli Seulo esančio Gunpo miesto Praimo filharmonijos orkestrui (Prime Philharmonic Orchestra), koncertavusiam naujutėlėje, pernai rugpjūtį Seule duris atvėrusioje „Lotte“ koncertų salėje.

„Ši salė ypatinga tuo, kad įsikūrusi aštuntajame 123 aukštų dangoraižio (tiksliau – jo fundamentą supančio priestato) aukšte. Pats dangoraižis, dar vadinamas „Lotte“ bokštu, laikomas vienu ploniausių ir smailiausių tokio tipo pastatų pasaulyje.

Savo ruožtu 2 tūkst. vietų koncertų salė dabar yra pati moderniausia Pietų Korėjos sostinėje, turinčioje 10 mln. gyventojų. Akustika joje tikrai puiki, lyginama netgi su žymiąja Tokijo „Suntory Hall“. Korėjiečiai apskritai itin mėgsta lygiuotis į japonus“, – pastebi R. Šervenikas.

Robertas Šervenikas

Šiame koncerte pasirodė vokalistė Kang Eun-sil, pianistė Galina Petrova ir smuikininkas Maksimas Fedotovas, su kuriuo R. Šervenikas anksčiau yra koncertavęs Vilniuje ir Sankt Peterburge.

Praimo filharmonijos orkestrą, su kuriuo prieš koncertą turėjo galimybę repetuoti dvi dienas, dirigentas apibūdina kaip jaunų korėjiečių, studijavusių muziką Europoje, kolektyvą. Vokiečių kalba šiame orkestre galima susišnekėti ne prasčiau nei anglų, mat populiariausios tarp vietos atlikėjų – Vokietijos ir Austrijos muzikos akademijos.

„Mane žavi rimtas P. Korėjos valstybinis požiūris į klasikinę muziką. Savo jauniems atlikėjams jie organizuoja meistriškumo kursus ne tik namuose, bet ir Europoje. Pakviečia žymius dėstytojus, išnuomoja patogią bazę kurioje nors šalyje, ir atvykę korėjiečiai muzikantai susikaupę dirba joje maždaug savaitę“, – pasakoja R. Šervenikas.

Praimo filharmonijos orkestro darbo grafikai įtempti, mat per savaitę kolektyvas pristato po dvi skirtingas programas. Tie patys muzikantai groja ir Gunpo mieste rodomuose operos ir baleto spektakliuose, taigi orkestro repertuaras itin universalus.

P. Korėja – ne vienintelė Azijos valstybė, kurioje R. Šervenikas diriguoja šįmet. Rudenį jis su Bavarijos valstybinės operos baleto trupe kaip kviestinis dirigentas vyks į gastroles Kinijoje. Su Miunchene veikiančiu teatru lietuvių dirigentas, kasmet atnaujindamas kontraktus, bendradarbiauja jau nuo 2008 metų. Ateinančio sezono kontrakte – 15 jo diriguojamų spektaklių, taip pat ir baleto „Ana Karenina“ premjeros parengimas.

Tačiau tai nebus vilniečiams gerai pažįstamas kompozitoriaus Rodiono Ščedrino baletas, o vokiečių choreografo Christiano Spucko sudėliota originali muzikinė kompozicija, kurioje skamba Sergejaus Rachmaninovo, Witoldo Lutoslawkio ir dviejų Gruzijos kompozitorių kūriniai. Įdomu, jog ši Ch. Spucko „Ana Karenina“, kurios pasaulinė premjera 2014 m. įvyko Ciuriche, jau statoma ir viename iš Seulo teatrų.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, tradicinėse žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
DELFI
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (2)