Renginį aplankė per 200 meno mylėtojų, Lietuvos kultūros ir verslo elitas. Savo vizitu autorius pagerbė ir Prancūzijos ambasadoriaus Lietuvoje Philippe Jeantaud.

Žiūrovams buvo pristatytas unikalus dviejų autorių kūrinys, kuriame susijungia dviejų individualiai kuriančių ir savitą, išskirtinį, puikiai atpažįstamą braižą turinčių dailininkų kūryba: minimalistiškai taupi, lakoniška, simbolizmu ir psichologizmu persmelkta K. Ališauskaitės ir emociškai bei tapybiškai ekspresyvi A. Zakarausko tapyba. Greta galima išvysti ir daugiau naujausių abiejų menininkų tapybos darbų.

Kolektyviniai meno kūriniai – gana dažnas reiškinys šiuolaikiniame mene. Tačiau du individualiai dirbantys menininkai, tapantys vieną paveikslą, pasitaiko gerokai rečiau. Ypač kai tai yra du jaunosios kartos tapytojai – A. Zakarauskas ir K. Ališauskaitė.

Andrius Zakarauskas, Jurgita Juospaitytė-Bitinienė, Kristina Ališauskaitė

Paskatintas jos kūrinių atvirumo interpretacijai, bendradarbiavimą ir netradicinį kūrybos metodą inicijavo A. Zakarauskas, savo kūryboje tyrinėjantis tapybos galimybes ir bandantis ribas, kvestionuojantis įsitvirtinusius mitus apie meninę kūrybą.

Pagal K. Ališauskaitės eskizą pradėta drobė keliskart keliavo iš vieno menininko studijos į kito menininko studiją. Vieno menininko prisilietimas prie kūrinio inspiravo kito menininko kūrybinį sprendimą. Kuriama buvo be nuorodų ir bendro numatymo, kaip turi atrodyti galutinis rezultatas, neribojant vienas kito, nerežisuojant, paliekat erdvės netikėtumui. Tokia strategija galėtų būti lyginama su pokalbiu, kur nėra žinoma, ką pasakys kitas, o baigtis, nepaisant besikalbančiųjų lūkesčių, tegali būti tik numanoma.

Taigi viename kūrinyje susijungia dviejų individualiai kuriančių ir savitą, išskirtinį, puikiai atpažįstamą braižą turinčių dailininkų kūryba: minimalistiškai taupi, lakoniška, simbolizmu ir psichologizmu persmelkta K. Ališauskaitės ir emociškai bei tapybiškai ekspresyvi A. Zakarausko tapyba.

Paroda galerijoje "The Rooster"

Paveikslas vienas, bet talpina dviejų menininkų asmenines projekcijas, intencijas, emocines įkrovas. Į vieną drobę sluoksniais gula keli pasakojimo lygmenys, tarsi statinio aukštai: bendrai sukurtasis ir kiekvieno menininko personalinis. Dar daugiau – autoriai teigia meno kūrinio atvirumą, daugiaprasmiškumą ir siūlo į paveikslo pasakojimo statymą įsitraukti ir žiūrovams, papildant tai, kas matoma, savo interpretacijomis, prisiminimais ir patirtimis.

Kūrinio pavadinimas „Mindbuilding“ (liet. „minčių statymas“) nurodo tiek šio konkretaus paveikslo kūrimo, tiek bet kurio kito meno kūrinio radimosi principą. Tokia dialogiška, diskusine kūrybine strategija pabrėžiamas meninės kūrybos proceso ir rezultato komunikacinis aspektas. Meno kūrinys čia – erdvė komunikacijai. Ir labai tiesiogiai, fiziškai apčiuopiamai per dalijimąsi drobe, ir metaforiškai per apsikeitimą mintimis, idėjomis.

Nuolatinės ekspozicijų vietos neturinti „The Rooster Gallery“ siekia menininkų kūrybą pristatyti netradicinėse, kūrinius geriausiai atskleidžiančiose ir parodos koncepciją papildančiose erdvėse.
Paroda veiks iki rugsėjo 30 dienos.

Šaltinis
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, tradicinėse žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
DELFI
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją