Artėjant nacionalinės „Eurovizijos“ atrankos finalui, diskusijos apie tai, ar vokiečių kompozitoriaus Brandono Stone'o sukurta daina „Love Is Blind“, kurią praėjusią savaitę atlikęs Donatas Montvydas sulaukė aukščiausių vertinimo komisijos įvertinimų ir didžiulio žiūrovų palaikymo, ir norvegų kompozitoriaus Rolfo Lovlando kūrinys „Secret Garden“ neturi pavojingo panašumo, pasiekė kulminaciją.

Visas abejones turėjo išsklaidyti penktadienio rytą surengta spaudos konferencija, kurioje dalyvavę Donatas Montvydas, jo vadybininkas Martynas Tyla bei vienas „Eurovizijos“ atrankos konkurso organizatorių Audrius Giržadas žurnalistams išdalino Rolfo Lovlando ir Martyno Tylos susirašinėjimo kopijas.

Kelis eurovizinius hitus sukūręs R.Lovlandas operatyviai atsakė į Martyno Tylos laišką ir atsakęs, kad nėra jokių priežasčių dvejoti, kad buvo pažeistos jo, kaip kūrinio autoriaus teisės, palinkėjo B.Stone'ui ir D.Montvydui sėkmės „Eurovizijoje“.

Sumaišties į šią istoriją įnešė popmuzikos kompozitorius Raigardas Tautkus, kuris, paprašytas vienos žiniasklaidos priemonės, iš pradžių eurovizinį D.Montvydo kūrinį lygino su Selenos Gomez hitu „Love You Like A Love Song“, supratęs, kad jo prašoma palyginti būtent šituos du kūrinius.

Lyginamoji R.Tautkaus analizė: D.Montvydo „Love Is Blind" ir Selenos Gomez „Love You Like A Love Song“

Akivaizdžių panašumų tarp šių dviejų kūrinių jis neįžvelgė, tačiau pamatęs, kad rašinyje kalbama apie visai kitą kūrinį, jis sėdo prie „Secret Gardens“ analizės ir išgirdo, jog šis kūrinys bei „Love is Blind“ turi pavojingų panašumų.

Kompozitoriaus pateikta priežastis, dėl kurios įvyko šis nesusipratimas – komiška. R.Tautkus naktimis paprastai dirba įrašų studijoje, tad dieną pažadintas žurnalisto skambučio nelabai įsigilino, su kokiu kūriniu prašoma palyginti eurovizinę D.Montvydo dainą.

Tačiau ši lyg ir šypseną turėjusi sukelti situacija įskėlė karo kibirkštį. Spaudos konferencijoje D.Montvydo vadybininkas ir įtakinga Lietuvos pramogų pasaulio figūra Martynas Tyla suabejojo R.Tautkaus kaip kompozitoriaus kompetencija. „Man tenka suabejoti šito žmogaus kompentencija – kaip aš jį begerbčiau [...] Anksčiau juo pasitikėdavau, šiandien pasitikėjimas krito maksimaliai [...] Apgailėtinas faktas, kad kompozitorius, dainų autorius per vieną dieną pakeičia nuomonę“, - sakė M.Tyla. R.Tautkaus pasiteisinimas, kad jis analizavo ne tą kūrinį, Martyno neįtikino. „Kas jį tai įtakojo, aš tik galiu spėlioti“, - sakė M.Tyla, prisipažinęs, jog turim tam tikrų įtarimų, tačiau kol kas jų nenori viešinti.

Martynas Tyla DELFI (Š.Mažeikos nuotr.)

M.Tyla taip pat paminėjo, abejojąs, ar toks žmogus galėtų būti naujos besikuriančios Lietuvos muzikos autorių gynėjų asociacijos „Nata“ iniciatoriumi. Šią asociaciją kuria LATGA-A veikla nusivylę muzikos kūrėjai – jos kūrimosi proceso pradžia buvo pažymėta audringomis pačių autorių diskusijomis kibernetinėje erdvėje.

Lyginamąją „Love is Blind“ ir „Secret Garden“ analizę atlikęs R.Tautkus teigia iš karto supratęs, jog šiuose dviejuose kūriniuose panašumų netrūksta. „Bet nieko nekaltinau plagiavimu“, - patikslino R.Tautkus, pabrėžęs, jog kopijavimo faktas konstatuojamas teisme, kai į jį kreipiasi autorius.

Savo analizėje, kurioje lygina „Secret Garden“ bei „Love is Blind“ kūrinius, R.Tautkus pakeitė tempą (pagreitino „Secret Garden“) ir pritaikė dis moll tonaciją (šia tonacija atliekama „Love Is Blind“). „Tada abu šiuos kūrinius paleidau per kompiuterį ir štai kas gavosi. Laišką su savo analize išsiunčiau Martynui Tylai. Tai tiek“, - laiške portalui KLUBAS.lt pažymi R.Tautkus.

Lyginamoji R.Tautkaus analizė: D.Montvydo „Love Is Blind" ir „Secret Garden"

Norvegų kompozitoriaus Rolfo Lovlando laiškas lyg ir turėjo nubraukti visus įtarimus, tačiau, anot, R.Tautkaus, tai gali reikšti ir tai, jog buvo paskambinta dainos autoriui, įduota pinigų suma ir susitarta. Pasiteiravus, ar taip galėjo būti, R.Tautkus atsakė: „Tai aišku“.

Raigardas Tautkus DELFI (K.Čachovskio nuotr.)

R.Tautkus pro ausis nepraleido ir M.Tylos abejonių dėl jo tinkamumo būti „Nata“ vadovu. Pasak Raigardo, pagrindinis M.Tylos siekis, kad M.A.M.A, metų pradžioje sudrebinusi Lietuvos pramogų pasaulį įspūdingu muzikos apdovanojimų renginiu, taptų tokia asociacija kaip „Nata“. „Tiesiog „Nata“ apie tai galvojo anksčiau, pradėjo vystyti veiklą ir, matyt, užbėgo už akių“, - svarstė R.Tautkus.