„Įtampa, nulemta šio kūrinio idėjos, tvyranti jo tekste ir muzikoje, nesvetima nė vienai žmogiškai esybei, - sakė apie Astoro Piazzolla‘os operitą „Maria de Buenos Aires“ jos interpretuotojas, legendinis smuikininkas Gidonas Kremeris. – Marija įkūnija gėrį ir blogį, pagundą, žavesį ir įkvėpimą. Ji gyvena kasdien šalia mūsų”.

Fatališkosios Marijos kerus pajus ir Kristupo vasaros festivalio publika – svarbiausią A. Piazzolla‘os kūrinį „Maria de Buenos Aires” čia pristatys smuikininko Džeraldo Bidvos suburtas meistriškų šalies muzikų ansamblis, rašoma pranešime žiniasklaidai.

„Dauguma žmonių mano, kad kuriu tik instrumentinę muziką. Dabar jie įsitikins, jog taip nėra“, - sakė aistringasis tango reformuotojas, 1967-aisiais kartu su poetu Horacio Ferreru parašęs mažą tango operą. Tai veikalas, labiau už kitus atskleidžiantis tikrąją A. Piazzolla‘os muzikos dvasią.

Mat pagrindinė jo herojė Marija yra tango alegorija. Lydima tango muzikos ritmų, subtiliai supintų su džiazo ir klasikinės muzikos atšvaitais, ji keliauja iš Buenos Airių priemiesčių į miestą, klajoja jo gatvėmis, po viešnamius ir naktinius klubus; po šlovės viršūnės patiria nuosmukį, mirtį ir stebuklingai atgimsta naujam gyvenimui.

Kaip ir tango, iš Buenos Airių priemiesčių įsiveržęs į geriausias pasaulio koncertų sales. Būtent A. Piazzolla iškėlė tango į tokias aukštumas, pavertęs iš muzikos kojoms tikru balzamu sielai, suteikęs jam begalę prasmių.

Operita „Maria de Buenos Aires” nepanaši į tikrą operą – tai greičiau bandymas sukurti naują žanrą, kuriame muzika neatsiejama nuo poezijos. Simbolinis, siurrealistiškas operitos tekstas prilygsta emocingai, daugiaprasmei A. Piazzolla‘os muzikai, suteikia veikalui erotinės mistikos, būdingos Lotynų Amerikos menui.

Perteikti A. Piazzolla‘os tango gyvastį per Marijos paveikslą - nemenkas iššūkis dainininkei Evelinai Sašenko. Marija - daugiaveidė, kaip ir A.Piazzolla‘os tango: tai tyra kaip Švenčiausioji mergelė ir tauri kaip deivė, tai - ištvirkusi viešnamio kekšė.

Tačiau Evelina bet kokias abejones, ar pavyks įsijausti į vaidmenį, išsklaido atsakydama dainos žodžiais: „Aš esu Marija iš Buenos Airių, argi nematote, kas aš tokia?“. Sėkmingai bandanti save įvairiuose amplua dainininkė neslepia po „Eurovizijos” konkurso įgijusi dar daugiau stiprybės ir pasitikėjimo savimi.

Šalia E. Sašenko ištisą mistiškų operitos personažų virtinę – klajojantį dainininką, miegantį Buenos Airių žvirblį, senąjį vagių vadeivą bei psichoanalitiką – įkūnys dainininkas Eugenijus Chrebtovas.

A.Piazzollos tango operita „Maria de Buenos Aires“ sostinės publikai bus pristatyta rugpjūčio 12 d. 20 val. Vilniaus mokytojų namų kieme.