Apie ką mes čia…

Patyręs ir net pačiose ekstremaliausiose situacijose galintis šaltakraujiškai mąstyti pilotas Brodis Torensas yra priverstas į savo keleivinį lėktuvą priimti FTB agentus ir pavojingą nusikaltėlį Lujų Gasparą. Tačiau ne nusikaltėlis tampa didžiausia šio skrydžio problema, o audra, kuri priverčia Bordį avariniu būdu nusileisti vienoje iš Filipinų salų – Jolo, kurioje siautėja apsiginklavę sukilėliai.

Kūrinio turinys

Pastaraisiais metais kino ekranuose atgimė kultiniai ir tam tikrame laikotarpyje dominavę filmai. Vėl parodoma 80-ųjų populiarioji kultūra, perdirbami žymūs siaubo filmai.Tokios tendencijos neaplenkė ir nuvalkiotų, bet labai žiūrovų pamiltų veiksmo filmų, kurie tapo tikra 90-ųjų eros vizitine kortele. Būtent taip ir norisi apibūdinti šį naują, pakankamai kokybišką, įtampos nestokojančią bei pramogą suteikiantį režisieriaus Jeano-Francoiso Richeto veiksmo filmą.

Siužetas yra labai paprastas, nuspėjamas ir ne vieną kartą matytas, bet tai nereiškia, kad filmas nuo to nukenčia. Svarbiausia prieš jo peržiūrą nusiteikti būtent tokiam reginiui, kokį mums dovanojo prieš kelis dešimtmečius „Kalinių lėktuvas“, „Prezidento lėktuvas“, „Prezidento sprendimas“. Tiesa, kai kurios siužeto dalys turi šiek tiek bendro su Roberto Zemeckio režisuotu „Skrydžiu“ ir Clinto Eastwoodo hitu „Stebuklas virš Hadsono“. Tačiau panašumų labai nedaug.

Beveik visas šio filmo veiksmas, nepaisant dvidešimties pirmų minučių danguje, vyksta žemėje, čia patenkama į labai nepavydėtiną ir itin ekstremalią situaciją. Ši, labai nuvalkiota, bet tikrai grėsminga situacija priverčia jaustis nejaukiai, o tokių atvejų buvo ne vienas ir ne du. Tai suteikia filmui nemažai adrenalino įtampos, kuri neleidžia nuobodžiauti iki pat pabaigos. Be to, filmo siužetas – dinamiškas. Susišaudymų, brutalių susidūrimų ir gaudynių žiūrovas čia tikrai nepasiges.

Personažai šiame veiksmo pasakojime atrodo kaip iš 90-ųjų veiksmo filmų, todėl net linksma, nes jie suteikia net tam tikrą nostalgiją laukiniams VHS eros laikams. Daugiau kalbėti apie juos nenoriu, nes nesiruošiu jums atimti malonumą pamatyti, kaip gi juos mums pateikė šio filmo kūrėjai.

Filmą vertinu kaip žiūrovams labai patrauklų bei nenuobodžią pramogą suteikiantį projektą, todėl nesinori jo peikti dėl banalumo ar nuspėjamumo, nes vis dėlto tai yra tokio tipo filmas, kuriam elementariai reikia nusiteikti.

Techninė juostos pusė

Sukurtas filmas irgi neblogai, geras kameros darbas, kuris leidžia iš įvairiausių kampų pamatyti žmonių kovą dėl išlikimo. Taip pat gerai vertinu dinamiškai pateiktą vaizdo montažą ir, žinoma, energingą garso takelį, kuris sukuria ekrane labai įtemptą atmosferą. Produkcijos dizainas neblogas, bet ir ne ypatingas, o meninis apipavidalinimas suteikia tikrovės jausmą vien dėl grimo ir pasirinktų lokacijų su atitinkamomis autentiškumo jausmą sukuriančiomis dekoracijomis jose.

Aktorių kolektyvinis darbas

Gerardas Butleris pastarąjį dešimtmetį praleido vaidindamas tipo filmuose, jis jiems labai tinka. Visgi tai ne B kategorijos darbai su Van Damme‘u ar Seagalu, o į kino ekranus patenkantys projektai, kuriuose Gerardas dar ir neblogai vaidina. Tačiau visgi šiame filme labiau spindėjo Mike‘as Colteris, kuriam atiteko FTB saugojamo nusikaltėlio Lujo Gasparo vaidmuo.

Verdiktas

„Avarinis nusileidimas“ – lyg iš VHS eros atkeliavęs, bet labai įtemptą ir tuo pačiu nenuobodžią pramogą kine suteikiantis projektas, kurio didžiausias pliusas yra prieš kelis dešimtmečius kino ekranuose dominavusioms veiksmo juostoms būdingas stilius. O charizmos nestokojantys Gerardas Butleris su Mike‘u Colteriub, naivus, bet žiūrovams patrauklus siužetas, ekstremalios situacijos ir nepabostančiai atrodantys veiksmo elementai tik patobulina šį naujo Jeano-Francoiso Richeto darbą.

Šaltinis
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją