Ir vienu iš tokių bandymų tapo žinomo iš įvairiausių mažo biudžeto trilerių ar siaubo filmų, tokių kaip „Įrašas“, „Tamsa“, „Miegok kietai“ ir „Trapumas“ ispanų režisieriaus Jaume‘io Belaguero kriminalinis nuotykių trileris „Seifas“.

Apie ką mes čia…

Po ilgų ir sekinančių paieškų, suktas meno kūrinių prekeivis Valteris galiausiai atranda XVII amžiuje paskendusį ispanų laivą, kuris buvo perpildytas brangenybėmis. Tačiau jo džiaugsmas trunka neilgai, nes paaiškėja, kad jis privalo surastą lobį atiduoti Ispanijai. Nenorėdamas likti tuščiomis rankomis, Valteris nusprendžia įvykdyti saugyklos, kurioje bus nugabentos brangenybės, apiplėšimą. O kad jo sumanymas išdegtų, jam reikės suburti patikimų specialistų komandą. Ar Valteriui ir jo komandai pavyks įvykdyti amžiaus apiplėšimą vienoje iš labiausiai saugomų pasaulyje saugyklų? Viskas priklausys tik nuo plano ir pasiruošimo šiai neįmanomai misijai.

Kūrinio turinys

Iš karto galiu pasakyti, jog tai nėra vienas iš tų itin gudrių filmų apie apiplėšimus, kuriais kartais mus lepina kino kūrėjai. Ši juosta yra paprastesnė, todėl joje gvildenama istorija gali pasirodyti kažkur matyta. Nes manau, kad tikrai matėte ne vieną ir net ne du filmus, kuriuose yra suburiama specialistų komanda, kuri turi kažką apšvarint ir nepakliūti teisėsaugai į rankas. Tai čia principas yra labai panašus, dėl ko bežiūrint šį pasakojimą galima atsipalaiduoti ir tiesiog pasimėgauti visai neblogai vystomu siužetu ir savotišku nuotykiu.

Kas man labiausiai čia patiko, tai apiplėšimo laikotarpis ir vieta. Kas matė „Pinigų namus“, pajus šiokią tokią nostalgiją ir tuo pačiu liks pamaloninti matytais objektais, nes visgi beveik viskas čia sukasi apie Madride esančią saugyklą, o kam patinka futbolas ir iki dabar prisimena, kaip pasibaigė Pasaulio futbolo čempionatas, bus įmestas į šios sporto šventės įvykių sūkurį. Bent jau toks mišinys man išties leido kino salėje patirti visai smagius prisiminimus tiek apie futbolą, tiek ir apie „NETFLIX“ platformoje gyvuojantį serialą.

Personažai juostoje klišiniai ir pakankamai nuspėjami, dėl to įpusėjus juostai jau galima suprasti, kas yra kas, ir kaip tie veikėjai gali elgtis apiplėšimo metu. Bet iš kitos pusės, visos tos klišės ir nežinia kiek kartų matyti herojų prototipai nenervina, o kaip tik atvirkščiai, kelia simpatiją dėl savo paprastumo. Matome bosą ir viso plano sudarytoją, turime tuos, kurie atsakingi už fizinę jėgą, turime diversijos specialistą bei talentingą kompiuterių asą, be kurio ši misija neįvyktų. Bent jau taip jis yra pristatomas. Gaila gal tik dėl vieno, jog daugelis iš filme pasirodžiusių veikėjų visiškai neatsiskleidžia kaip asmenybės ir apie jų praeitį ar net dabartį mes beveik nieko nežinome. Todėl manau tiems žiūrovams, kuriems rūpi personažų arkos, gali likti nusivylę pamatytu.

Veiksmo filme mažai, tačiau įtampos tikrai yra. Ir nors galima nuspėti kaip baigsis šis pasakojimas, jis visgi leidžia seanso metu pajusti mano paminėtą įtampą, kuri kartais ir tampa vieninteliu siužetinės linijos varikliu. Todėl apibendrinant, nes nemanau, kad reikia čia daugžodžiauti, atsižvelgus į temą, kuri yra gvildenama šioje juostoje, pasakysiu, jog tai nėra blogas variantas lengvai bei neprailgstančiai pramogai. O jeigu Jums dar patinka filmai apie apiplėšimus, tai „Seifą“ tikrai galima įvertinti. Svarbu nesitikėti pernelyg daug kaip iš jau kelis kartus paminėto serialo „Pinigų namai“.

Techninė juostos pusė

Ir nors šis filmas nėra labai prabangus ir jis neturi milžiniško biudžeto, vizualiai jis atrodo pagirtinai. Kameros darbas kruopščiai pateikia visas įmanomas detales, kad žiūrėti į apiplėšimą būtų smagiau, o garso takelis, kuriame atsirado vietos tokioms dainoms kaip Sex Pistols „God Save the Queen“ ar AC/DC „If You Want Blood“ ir daugeliui kitų, akimirksniu pagyvina atmosferą. Garso ir vaizdo montažas tvarkingi, o meninis apipavidalinimas suteikia tikrovės jausmą ekrane.

Aktorių kolektyvinis darbas

Dabar apie aktorius. Sakyti, kad filme nėra žvaigždžių, būtų labai nekorektiška. Čia mes turime žinomą iš „Beitsų viešbučio“, „Gero daktaro“ ir daugelio kitų puikių kino ir televizinių projektų Freddie‘į Highmore‘ą, ketvirtoje „Karibų piratų“ dalyje išgarsėjusią Astridą Berges-Frisbey, talentingus britų aktorių Samą Riley‘į su „Sostų karų“ žvaigžde Liamu Cunninghamu, ispanus Jose‘ą Coronado‘ą, Luisą Tosarą, Danielį Holguiną ir trumpam užsukusią Famke Janssen. Visi įtikinamai pasirodė ir nesukėlė jokio diskomforto.

Verdiktas

„Seifas“ – standartinis apiplėšimų temos projektas, kuris nors ir bando kažkiek būti panašus į „NETFLIX“ serialą „Pinigų namai“, bet užtikrintai žengia savo keliu, pristatydamas tvarkingai papasakotą istoriją, gerą aktorių kolektyvą ir pagirtinus techninius sprendimus. Dėl to lengva ir neprailgstanti pramoga kine yra garantuota.