Apie ką mes čia…

Po kraupaus incidento darbe, specialioms užduotims ruošta ugniagesė Hana Faber yra paskiriama ramesnei veiklai – laukiniuose Montanos miškuose apsaugos bokšte stebėti aplinką. Naujame darbe jai nereikia būti atsakingai dėl žmonių gyvybių, kas suteikia jai savotišką ramybės jausmą. Tačiau vieną dieną ji pastebi įbaugintą vaiką, kuris nuo kažko bėga. Pasirodo, kad berniukas yra vieno nusikaltimo liudininkas, o jį vejasi korumpuoti teisėsaugos atstovai, kurių užduotis jo atsikratyti. Neturėdama kitos išeities, Hana nusprendžia padėti vaikui ir tuo pačiu patraukti ginkluotų persekiotojų dėmesį į save.

Kūrinio turinys

Šio filmo laukiau du metus nuo tada, kai sužinojau, kad scenarijų ruoš ir jį režisuos pats Tayloras Sheridanas. Atsižvelgus į šio žmogaus darbus, tarp kurių puikuojasi ir mano be galo mylimas trileris „Vėjų upė“, būtų kvaila nelaukti. Ypatingai, kad ir romanas, kuris tapo šio filmo pamatu, yra be galo kietas ir visiškai atitinkantis tai, kuo pasižymi visi Tayloros Sheridano darbai. Kalbu apie kriminalinius aspektus, netikėtus siužetinius posūkius, brutaliai pateiktą realybę ir savotiško vesterno prieskonį. Jeigu kas nežino, tai šio kino ir serialų kūrėjo darbai turi modernaus vesterno pavidalą, dėl ko jie gali asocijuotis su klasikiniais filmais apie kaubojus, tik be stereotipinių kaubojų.

Šiame filme vystoma panašaus pobūdžio istorija apie vieną palaužtą žmogų, kuris visais įmanomais būdais bando apsaugoti bejėgį, kuriam gresia mirtinas pavojus. Tuo žmogumi tampa bebaimė, bet kartu ir trapi moteris Hana, kurios paveikslas ekrane palaipsniui keičiasi, o jos motyvacija suteikia mums, žiūrovams, savotišką įkvėpimą. Apie ją ir jos pasiaukojimą vardan kito sukasi visas veiksmas, o ji tampa to veiksmo esminiu varikliu ir šio pasakojimo pažiba. Tiesa, ir be jos filme yra keli personažai, kuriems neįmanoma atsispirti. Ir ne visi tie personažai kelia pozityvius jausmus, nes dalis jų – padugnės, kurios ir pastoja kelią Hanai. Tad ties blogiečiais Tayloras Sheridanas padirbėjo gerai, dėl to ekrane matome ryškias ir įdomias asmenybes, nors ir įvyniotas į tą stereotipinį blogiuko pavidalą.

Veiksmo ir įtampos juostoje irgi pakanka, todėl jaudintis, kad filmas nusibos, tikrai nereikia. Kiekviena scena įgyvendinta įdomiai, o sukeliamas dramatizmas juose dar labiau paryškina šio pasakojimo privalumus. Vienintelis momentas, kuris gali suerzinti, tai filmo pabaiga, tačiau tai priklausys nuo žiūrovų ir jų požiūrio į būtent tokį finalą.

Techninė juostos pusė

Matosi, kad nuo filmo „Vėjų upė“ Tayloras Sheridanas įgavo dar daugiau įtakos kaip režisierius, todėl jo naujojo filmo biudžetas ženkliai išaugo. Tai atsispindi ekrane, todėl iš vizualiosios perspektyvos juosta atrodo itin gerai. CGI, kuris buvo panaudotas perteikiant miško gaisrus, visiškai nerėžia akių, o meninis apipavidalinimas ir produkcijos dizainas atrodo nepriekaištingai. Tai be problemų leidžia įsijausti į juostos siužetą ir patikėti tuo, kas yra rodoma.

Juostos garso takelis sukuriantis specifinę atmosferą, o kartu ir sugeba palaipsniui auginti įtampą ekrane. Kameros darbas efektingai perkelia į veiksmo epicentrą bei tuo pačiu pamalonina nuostabiais Montanos kraštovaizdžiais. Tik šis efektas bus didesnis, jeigu filmą žiūrėsite kino salėje, o ne namie. Taip pat šauniai atrodo garso ir vaizdo montažas, kurių dėka filmas įgavo įdomų pasakojimo tempą.

Aktorių kolektyvinis darbas

Buvau pasiilgęs Angelinos Jolie tokiuose rimtuose vaidmenyse kaip šis, o ne pasakose, kuriose nors ji irgi puikiai tinka, bet didesnio aktorinio talento jai nepavyksta pademonstruoti. Turime puikią galimybę pasimėgauti jos vaidyba iš dramos perspektyvos. Trumpai tariant – A. Jolie Hanos vaidmenyje spindi nuo pradžios iki finalo.

Antraplaniai aktoriai, tokie kaip Jonas Bernthalas, Aidanas Gillenas, Nicholasas Houltas, Tyleris Perry‘is ir jaunasis Finnas Title‘as irgi sugebėjo įtikinti. Visi vaidino natūraliai, o kai kurie iš jų įkūnijo visai sau netipinius personažus.

Verdiktas

„Trokštantys mano mirties“ – gerai papasakotas, laikantis įtampoje ir turintis keletą staigmenų trileris, kuriame visu gražumu pamatome firminius scenaristo ir režisieriaus Tayloro Sheridano siužetinius ėjimus, kokybe spinduliuojančius techninius sprendimus bei itin gerą aktorės Angelinos Jolie vaidybą. Ir to pakanka norint puikiai praleisti laiką kino salėje.

Šaltinis
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, tradicinėse žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
DELFI
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (3)