Taigi padorus Čikagos gyventojas Čarlzas Šainas (aktorius Clive‘as Owenas) gyvena tyliame priemiestyje, turi žavią ilgaplaukę žmoną ir paauglę dukrą, sergančią sunkia diabeto forma. Dėl dukros ligos Čarlzas metė menkai apmokamą mokytojo profesiją, tapo reklamos projektų vadu ir toje srityje sėkmingai darbuojasi. Visa velniava prasideda nuo labai paprastų dalykų – žmona iškrato paskutinius grynus pinigus iš Čarlzo piniginės, užsiėmęs dukros literatūros pamoka Čarlzas apie tai visai pamiršta, paskui spiria į paskutinį savo nuolatinio traukinio vagoną ir iš pykčio, kad pavėlavo, užmiršta nueiti iki perono bankomato. Rezultatas – važiuoja be bilieto, o po kontrolierės vizito dar ir pamato, kad neturi pinigų sumokėti 9 dolerius baudos. Toksai netikėtas stresas Čarlzui visai netrukdo atkreipti dėmesį į labai dailią juoda kojine aptemptą koją. Ir būtent tos kojos savininkė pasirodo esanti jo gelbėtoja – sumoka tuos nelaimingus devynis dolerius baudos. Humaniškoji dama yra vardu Liusinda (aktorė Jennifer Aniston), skolos grąžinti ji nereikalauja, bet Čarlzas, kuris jau seniau žavėjosi jos koja, dabar pažvelgia ir į veidą. Tai, ką jis ten pamato, jam patinka. Tarp abiejų personažų užsimezga keistas ryšys, išryškėja dvasinis artumas ir seksualinė trauka, kuri veda tiesiai prie tokioms situacijoms reikalingo finalo.

Finalas yra trupučiuką ne toks, kokio norisi intrigėlę užmezgusiam Čarlzui. Siužete atsiranda baisus plėšikas Filipas Liarošas (aktorius Vincentas Casselis), kuris primena, jog Čarlzas yra iš tiesų padorus, sąžiningas, jausmingas ir pakankamai turtingas pilietis, kuris iš įgimto kilnumo užsikrauna sunkiai pakeliamą naštą.

Iki tos vietos filmą išties yra įdomu žiūrėti. Jis sužavi kasdienybės smulkmenomis, pradeda formuotis įdomūs charakteriai ir lyg tai ryškėja visų pagrindinių vaidmenų atlikėjų potencialas. Ir tema ryškėja, taipogi gana įdomi ir intriguojanti – respektabilaus piliečio kelionė į dugną, po dugną ir išvados, kurias jis tame dugne gali padaryti. Režisierius piešia tokią paralelinę realybę, apie kurios egzistavimą normalios visuomenės pilietis net neįtaria ir todėl joje jaučiasi absoliučiai bejėgis. Jis nežino, kaip elgtis. Jis nežino, kaip kalbėti su žmonėmis, kurie gyvena pagal kažkokias visai nesuvokiamas taisykles. Jis neturi supratimo, kaip derėtų bendrauti su gatvės prostitute, jis nuolankiai kažką lemena policininkui ir taip pat nuolankiai priima smūgius į fizionomiją. Jis daro viską, ko iš jo reikalauja šantažistas, daro todėl, kad netiki, jog tai vyksta iš tikrųjų. Ir su juo. Nes jis – „japis“, įpratęs prie stabilumo ir saugumo. Ir todėl bejėgis ir infantilus. Ir baisiai įdomu bei skaudu yra stebėti jo reakcijas – vargšelį psichologiškai ir fiziškai nokautuoja kiekvienas siužeto niekšelis, pasitaikantis jo kelyje. Bet tai neilgam. Gal pusvalandžiui. Paskui režisierius staigiai peršoka į televizinio trilerio taisykles. Viską supaprastina ir subanalina. Viską taip stengiasi sudėti į teisingumo triumfo formą, kad žiūrovus gali ištikti emocinis šokas. Jie gali pradėti mąstyti apie neišnaudotas galimybes.

Apie tai, kad visi aktoriai iš pradžių buvo pasirengę kelionei po paralelinį pasaulį, o paskui jiems liepė greitai persiorientuoti ir vaidinti visai kitą istoriją. O pradėjo jie puikiai: ir V.Casselis – ciniškai linksmas šunsnukis Liarošas, ir J,Aniston – tokia nuo egzistencijos pavargusi dama su liūdesio raukšlelėmis prie ryškių lūpų, ir reperis RZA – buvęs nuolatinis kalėjimo gyventojas Vinstonas. Istorija papuošiama krūva dekoratyviai išdėstytų lavonų, pora visai nereikalingų personažų, intelektualus mulkis Čarlzas tampa supermenu, teisybė triumfuoja. Tiesa, su pastaba, kad įstatymai yra negailestingi. Bet jie negailestingi jau už istorijos ribų. Va ir viskas. Moralas – rengiantis romantiškai sanguliauti reikia pasirūpinti savo saugumu ir gauti leidimą nešiotis kokią šaudyklę. Tada nebus jokių pašalinių lavonų ir širdį draskančių prievartos scenų. Ir jokių psichologinių kankynių taipogi.

Šaltinis
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, tradicinėse žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją