Apie ką mes čia...

2016 metais, neiškentusi netinkamo savo boso Rogerio Aileso elgesio su moterimis, ilgametė „Fox News" vedėja Gretchen Carlson paduoda jį į teismą. Aišku, kaltinamasis į jos pareiškimus žiūri su plačia šypsena, nes kas ji tokia, kad galėtų kovoti su juo. Bet, laikui bėgant, į Gretchen gretas įstoja ir kitos, nuo Rogerio Aileso nukentėjusios moterys. Taip prasideda naujas judėjimas. Taip gimsta #metoo.

Kūrinio turinys

Visi puikiai prisimena, kai 2017 metais vienas įtakingiausių Holivudo prodiuserių ir vienas iš kompanijos „The Wenstein Company" bendrasavininkų Harvey'is Weinsteinas sulaukė rimtų kaltinimų iš šimtų moterų, kurios teigė, kad jis vertė jas su juo lytiškai santykiauti. Tačiau iki šio prodiuserio benefiso #metoo skandale, JAV buvo kilęs kitas skandalas, susijęs su televizijos „Fox News" vadovu, kuris lygiai taip pat kaip ir Harvey'is, naudodamasis savo galia ir įtaka daugybėje sferų, vertė moteris daryti joms nepriimtinus dalykus. Taigi, čia mes gauname kaip tik to mano paminėto judėjimo ištakas ir mažyčius užkulisius.

Pati istorija šioje juostoje yra papasakota taip, lyg tai būtų standartinis biografinis filmas su iš „Wikipedia" puslapio paskolintais faktais, nes nieko naujo mes čia tiesiog nesužinome, jeigu, aišku, buvome pasidomėję apie šį įvykį. Todėl jeigu tikitės labai nuodugnios šio įvykio analizės, galite būti nusivylę. Čia mums nėra paaiškinamos aplinkybės, kurios lėmė vieną ar kitą veikėjų sprendimą, nėra parodytas pats bylinėjimasis bei kaip moterys sujudo kovai su prie jų priekabiaujančiais degeneratais. Viskas tik ant žodžio, kad bent jau mes galėtume suprasti apie ką išvis yra ši juosta. Iš kitos pusės, tai filmas apie ryžtą, kuris kilo vienai gerbiamai ir ilgus metus priekabiavimus kentusiai moteriai, kuri galiausiai nusprendžia stoti į kovą su vėjo malūnais. Gaila tik, kad ta kova vaizduojama ganėtinai sausai.

Užtat ko filme yra, tai daug puikių ir labai charizmatiškų personažų, kurie akimirksniu užlopo visas scenarijaus skyles. Pagrindinė filmo veikėja Megyn Kelly ir jai talkinančios Gretchen Carlon su Kayla Pospisil nenuvilia kaip personažai, nes tai daugiasluoksniai moterų portretai. Jos nuo pradžios iki finalo transformuojasi į visai kitokius žmones, dėl ko šis filmas žiūrisi įdomiai. Nes ne istorija čia veža, o būtent veikėjai. Taip pat pagirti reikia ir už labai įdomų Rogerio Aileso paveikslą. Visos juostos metu tu šiam vyrui (jeigu jį galima taip pavadinti), jauti didžiulę neapykantą, dėl ko peržiūra sugeba laikyti tam tikroje įtampoje, nes tiesiog norisi, kad jis pralaimėtų. Ir nesvarbu, ar tu žinai kaip baigėsi ši byla, svarbu, kaip tai pateikta filme ir kokioje emocinėje būsenoje esi žiūrėdamas į visa tai. Tiesa, tai jau antras žvilgsnis į šį žmogų iš ekrano pusės 2019 metais. Pirmuoju tapo mini-serialas „Garsiausias balsas".

Visumoje, nes nematau tikslo pasakoti kažką daugiau, kad nesugadinčiau Jums peržiūros, pasakysiu, jog filmas verčia susimąstyti, tačiau jo istorija galėjo būti žymiai geriau įgyvendinta. Visgi turint tiek medžiagos, rezultatas galėjo gautis dramaturgiškai stipresnis, o ne lygus iš „Wikipedia" paimtai informacijai. Todėl, jeigu jį ir žiūrėti, tai dėl temos ir aišku nepakartojamų moteriškų personažų, kurie pagyvina visą susiklosčiusią siužetinės linijos situaciją.

Techninė juostos pusė

Jeigu istorija yra šiek tiek sausa, tai filmo techninė dalis atrodo visiškai atvirkščiai. Pirmiausia, tai grimas ir šukuosenos, kurių dėka buvo ganėtinai neblogai sukurti pagrindinių filmo herojų prototipai. Kai kuriuos aktorius išvis sunku pažinti, taip gerai jie čia yra užmaskuoti. Taip pat kostiumai ir dekoracijos pridavė žavesio visumai.

Muzika juostoje irgi nekelia diskomforto, nes ji yra labai gudriai parinkta, norint sukelti ekrane stipresnę emocinę būseną. O ką kalbėti apie taiklų kameros darbą, kuris leido pasinerti į ne itin malonius epizodus, kuriuose pakankamai vaizdingai buvo demonstruojamas seksualinis priekabiavimas prie moterų. Ir ne, nekalbu apie seksą, o tiesiog apie faktą, kokiu būdų tai buvo pateikta žiūrovui per kameros prizmę.

Garso ir vaizdo montažas tvarkingas ir nekeliantis jokių klausimų. Viskas kaip ir priklauso tokio pobūdžio filmams.

Aktorių kolektyvinis darbas

Nors ir kokią aktualią ir daugiasluoksnę temą čia buvo bandoma nagrinėti bei kaip vizualiai gerai atrodo ši juosta, visgi didžiausiu jos turtu yra nepakartojamas aktorių kolektyvas, kuris atkreipė ir JAV kino meno ir mokslo akademijos narių dėmesį.

Be jokių kalbų – tikroji filmo žvaigždė Charlize Theron, kuri karts nuo karto mus stebina ne vien savo efektingais pasirodymais šimtus milijonų dolerių kainuojančiuose pramogai skirtuose projektuose, bet ir rimtuose filmuose, kurie pretenduoja į prestižinius apdovanojimus. Šiame filme ji buvo nepakartojama, nes ekrane mes matėme puikią jos transformaciją į Megyn Kelly. Tai stiprios, žinančios ko nori ir kartu savo baimes turinčios moters portretas, kuri priverčia jausti pagarbą dėl to, ką jai tenka išgyventi ir ko galiausiai imtis norint pastovėti už save.

Kitos svarbios šio filmo damos – Margot Robbie ir Nicole Kidman irgi nepasišiukšlino bei pademonstravo solidžią vaidybą. Abi skirtingos, bet tuo pačiu panašios. Jos sugebėjo įnešti į filmą nemažai emocionalių detalių, per kurias buvo galima labiau įsigilinti į rodomą problemą. Įtikinami ir kartu labai natūraliai atrodantys pasirodymai.

Mano didžiulei nuostabai, filme pasirodęs Johnas Lithgowas buvo nepastebimas. Tiksliau jis buvo taip užgrimuotas, jog be papildomos informacijos apie jo buvimą filme būtų neįmanoma atspėti, kad tai būtent jis įkūnijo Rogerį Ailesą. Aišku, aktorius taip pat pademonstravo ir savo talentą, todėl vaidybos prasme jis irgi nenusileido pagrindiniam moteriškam trio.

Antraplanių aktorių filme daug, todėl paminėsiu tik kelis, kurie irgi pasirodė pakankamai gerai. O tai būtų Allison Janney, Kate McKinnon, Malcolmas McDowellas, Connie Britton ir Robas Delaney'is.

Verdiktas

„Skandalas" – itin aktualias ir labai skaudžias XXI a. temas gvildenanti ir puikia pagrindinių trijų aktorių Charlize Theron, Margot Robbie ir Nicole Kidman vaidyba galinti pasigirti tikrais faktais paremta drama, kurios esminiu varikliu tampa #metoo judėjimo ištakos bei nelygi moterų kova su galingais vėjo malūnais.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (3)