Filmavimo komandos nariai turėjo gebėti paaiškinti, apie ką yra „Matrica“

Vienas pagrindinių filmo „Matrica“ įkvėpimo šaltinių buvo prancūzų filosofo Jeano Baudrillard'o parašyta knyga „Simulacra and Simulation“. Iš tiesų, jeigu įdėmiai žiūrėsite filmą, tai būtent šioje knygoje Neo pirmojo filmo metu paslepia tą paslaptingą diską, o tai savotiškas pripažinimas, kokią įtaką minėtoji knyga padarė filmui.

Neįkyrėdami jums detalėmis iš knygos, kurioje kalbama apie pakankamai realistiškos simuliacijos, sunkiai atskiriamos nuo realybės, idėją, trumpai pasakysime, kad ši knyga yra laikoma svarbia postmodernistinės filosofijos dalimi.

„Matricos“ scenarijaus kūrėjai ir režisieriai broliai Wachowskiai primygtinai siūlė visai filmo komandai perskaityti šią knygą, kad jie geriau suprastų „Matricos“ siužetą.

Šiuo atveju labiausiai nepasisekė pagrindiniam aktoriui Keanu Reevesui, nes jam dar prieš atsiverčiant scenarijų teko ne tik perskaityti šią knygą, bet dar ir knygą apie mašinų poveikį realiam pasauliui „Out of Control“ bei vadovėlį apie evoliucinę psichologiją.

Trys tyrimų mėnesiai pasibaigė sraigtasparnio sprogimo scena

„Matricoje“ yra scena, kai kovos sraigtasparnis sprogsta atsitrenkęs į stiklinį pastatą, ir žiūrovai mato sulėtintą vaizdą, kaip sprogimo banga keliauja per pastato stiklinį fasadą, kuris vėliau visas subyra. Broliai Wachowskiai norėjo, kad tai būtų „lemiama veiksmo scena“ ir specialiųjų efektų komandai davė užduotį išstudijuoti viską – nuo skysčių fizikinės dinamikos iki to, kaip skirtingas stiklas reaguoja į sraigtasparnio sprogimą, kad visas vaizdas būtų kuo tikslesnis ir įspūdingesnis.

Teigiama, kad toks tyrimas užtruko beveik tris mėnesius ir kino studijai „Warner Bros.“ nemažai kainavo, tad iš pradžių ji net norėjo, kad scena būtų visai iškirpta iš filmo. Tačiau broliai pasipriešino, ir studija nusileido. Galiausiai šiai scenai nufilmuoti buvo panaudoti bene visi tuo metu egzistavę geriausi specialieji efektai.

Broliai Wachowskiai užsakė 600 puslapių apimties komiksą

Iki „Matricos“ broliai Wachowskiai buvo dar ne taip įsitvirtinęs režisūrinis duetas, dirbęs tik prie dviejų scenarijų-režisūrinių projektų, įskaitant prastą filmą su Sylvesteriu Stallone, kurį jie tiesiog norėjo pamiršti, nes jis buvo toks prastas, ir kultinį vadinamojo juodojo filmo pavyzdį apie lesbietes, apiplėšinėjančias mafiją. Ir būtent pastarojo filmo pripažinimas įtikino kino studiją „Warner Bros.“ suteikti broliams galimybę padirbėti prie mokslinės fantastikos filmo.

Broliai kreipėsi į komiksų kūrėjus Geofą Darrow ir Steve‘ą Skroce‘ą ir paprašė jų sukurti komiksą ir paversti „Matricos“ scenarijų komiksu, kuriame būtų pavaizduota kiekviena filmo scena. Tokį komiksą broliai pateikė kino studijai, kuriai jis padarė tokį įspūdį, kad jie išrašė 60 mln. JAV dolerių čekį. Vienintelė kino studijos sąlyga buvo ta, kad ji norėjo pasirinkti pagrindinį aktorių, ir galiausiai jie pasirinko Keanu Reevesą. Beje, iš pradžių broliai Wachowskiai nebuvo labai patenkinti, nes negalėjo įsivaizduoti šio aktoriaus tokiame vaidmenyje.

Visi balti marškiniai buvo nudažyti žalsvai

Jeigu esate matę nors vieną iš „Matricos“ trilogijos filmų, tuomet veikiausiai pastebėjote, kad kiekviena scena, vykstanti kompiuterinėje simuliacijoje, yra keisto žalsvo atspalvio. Tai nėra atsitiktinumas. Tai buvo specialus brolių Wachowskių ir kostiumų dailininkės Kym Barrett sprendimas, siekiant Matricai suteikti sterilų ir dirbtinį efektą. Dėl šios priežasties scenos už Matricos ribų yra spalvingesnės kalbant apie aplinką ir veikėjų odos spalvą.

Tokiam efektui sukurti K. Barrett visiškai pašalino mėlyną spalvą iš pagrindinio veikėjo kostiumų ir kiekvienam filme vilkėtam drabužiui suteikė subtilų žalsvą atspalvį. Žinoma, tai buvo galima lengvai padaryti filmo montavimo metu panaudojant specialų filtrą. Tačiau kostiumų dailininkė nusprendė išskalbti kiekvieną šviesesnį drabužį, pavyzdžiui, agentų vilkėtus baltus marškinius, kartu su žalsvais dažais.

Laurence'as Fishburne'as tikina, kad tie keisti akiniai niekada nenukrito

Beveik visi „Matricos“ veikėjai yra su akiniais. Tačiau didžiausią nuostabą žiūrovams sukėlė Laurence'o Fishburne'o veikėjo Morpheus akiniai be kojelių, kurie laikosi tik ant pačios nosies. Rodos, kad akiniai gali nukristi vos nuo vėjo gūsio, ką jau bekalbėti apie muštynių scenas, kur jiems išlikti vietoje atrodė tiesiog neįmanoma.

Tad nenuostabu, kad šie akiniai sukėlė daugybę klausimų filmo gerbėjams. Vienas jų aktoriaus per interviu 2003 metais paklausė, kaip jis sugebėjo nešioti tokius akinius. Ką atsakė aktorius? „Tiesiog turi būti tikrai kietas, kad juos nešiotum“, – sakė L. Fishburne'as.

Keanu Reevesas išdalino milijonus, kad būtų laikomas „fainu biču“

Internete sklando populiarus gandas, kad filmuojant filmą „Matrica. Perkrauta“ K. Reevesas, esą, didelę dalį savo honoraro atidavė specialiųjų efektų komandos nariams. Tiesa, sumos dydis, remiantis skirtingais šaltiniais, skiriasi, tačiau tai nesvarbu, nes tai ne visai tiesa. Koks „fainas bičas“ K. Reevesas bebūtų (o jis tikrai toks yra), jis niekada neatidavė savo asmeninio honoraro „Matricos“ specialiųjų efektų komandai.

Iš tiesų aktorius neatidavė jokių pinigų, o tiesiog perleido teises į tam tikrus likutinius mokėjimus prodiuseriams, kad jie galėtų panaudoti tuos pinigus filmo kūrimui. Neaišku, kiek tiksliai ten buvo pinigų, tačiau, skaičiuojama, kad tai buvo keli milijonai. Ir tai, esą, buvo padaryta siekiant užtikrinti, kad specialiųjų efektų komanda jaustųsi saugi dėl savo darbo kuriant du paskutinius filmus.

Niekam nebuvo leista spardytis ar kumščiuotis

Tam, kad fiziškai pasiruoštų kovos scenoms, kiekvienas pagrindinės „Matricos“ komandos narys maždaug keturis mėnesius treniravosi su legendiniu kovos scenų choreografu Yuen Woo-pingu ir jo kaskadininkų komanda. Treniruotės buvo tikrai sunkios: scenas teko kartoti daugybę kartų, o kiekvienam veikėjui buvo sukurtas savotiškas kovos stilius. Pavyzdžiui, Hugo Weavingas buvo mokomas kovoti labai tiesmukai suduodant daug sunkių smūgių. Toks stilius atspindėjo jo, kaip agento Smitho, charakterį.

Pasak K. Reeveso, šios fizinio pasirengimo metu labiausiai erzino tai, kad niekam nebuvo leista spirti kitam žmogui. Dėl to buvo labai keista, kai jau pirmąją filmavimo dieną jam buvo nurodyta spirti kaskadininkui, tačiau jis negalėjo įveikti jam įdiegtos „raumenų atminties“ ir tik pavaizduoti, kad spiria.

Meksikoje stovi keli namai iš suniokotos „Matricos“ filmavimo aikštelės

Filmavimo metu kai kurioms scenoms buvo įrengtos didžiulės dekoracijos. Pavyzdžiui, filmams „Patrica, Pekrauta“ ir „Matrica. Revoliucijos“ buvo įrengta netikras beveik 900 metrų greitkelis. Jis buvo įrengtas nuo nulio senoje laivyno bazėje, kur buvo filmuojama persekiojimo scena. Šio kelio įrengimui buvo panaudota daug medienos ir faneros, kuri vėliau buvo užmaskuota, kad atrodytų, kaip betonas. Po filmavimo visos šios dekoracijos galėjo virsti didžiule atliekų krūva. Tačiau kūrybinė komanda buvo pasiryžusi užtikrinti, kad bene kiekvienas gabalėlis būtų panaudotas pakartotinai.

Skaičiuojama, kad maždaug 97,5 proc. visų medžiagų, kurios buvo panaudotos dekoracijoms kuriant du paskutinius „Matricos“ filmus, buvo panaudotos pakartotinai. Dalis šių medžiagų buvo panaudota statant namus Meksikoje mažas pajamas gaunantiems žmonėms.

Aktorių atrankos direktoriui teko ieškoti dviejų blyškiaveidžių dvynių ir aplankyti krūvą klubų

Jeigu atidžiai pažvelgsite į vaizdą iš agentų mokymo scenos, tai pastebėsite, kad tarp statistų yra daug labai panašių žmonių. Taip yra todėl, kad šiai scenai buvo ieškoma daug identiškų dvynių ir trynukų.
Taip, esą, norėta subtiliai parodyti, kad ši simuliacija yra paskubomis sukurta Matricos imitacija, kuomet tiesiog kurtos vieno žmogaus kopijos siekiant užpildyti minią. Pasak aktorių atrankos direktoriaus Timo Little‘o, atrankos procesas šiai scenai buvo ypatingai sudėtingas, nes reikėjo surasti blyškiaveidžių dvynių, kurie atitiktų filmo estetiką. Ir tai buvo didelė problema, nes filmuota buvo Australijoje vasaros sezono piko metu. O ieškodamas statistų, kurie sutiktų ilgą laiką vaidinti dėvėdami aptemptus odinius drabužius, T. Little‘as nemažai laiko praleido lankydamasis vietiniuose klubuose, kur ieškojo žmonių, dėvėjusių tokius drabužius kiekvieną dieną. Direktorius sakė, kad tai buvo „smagi“ patirtis.

Beveik visos filmo žvaigždės patyrė rimtų traumų

Atsižvelgiant į tai, kad filmo metu buvo filmuojama daug aukšto lygio kovos scenų, tikrai nenuostabu, kad vienas ar kitas kaskadininkas užsidirbo sau mėlynę ar kai ką rimčiau. Tačiau dauguma pagrindinių „Matricos“ aktorių taip pat praleido nemažai laiko ligoninėse. Ką jau bekalbėti apie tai, kad K. Reevesas pačią pirmąją filmavimo dieną atėjo su kaklo įtvaru, nes vos keliomis savaitėmis anksčiau aktoriui buvo atlikta stuburo operacija. Tad nenuostabu, kad dėl tokios traumos jam buvo sunku spardytis. Dėl to teko atidėti kovos scenų filmavimą.

O kitas pagrindinis mušeika, Hugo Weavingas, sugebėjo praėjus vos kelioms dienoms po treniruočių pradžios susižeisti klubą ir jam prireikė operacijos. Teigiama, kad filmuojant filmo tęsinius K. Reevesas taip pat susižeidę kairę čiurną.

Savo ruožtu Carrie-Anne Moss savo čiurnos traumą pirmosios dalies filmavimo metu slėpė, nes baiminosi, kad bus pakeista. Lengviau jei netapo filmuojant tęsinius, nes aktorė sugebėjo susilaužyti koją. Tad, tikrai visiems po darbo liko vienas ar keli randai.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, tradicinėse žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
DELFI
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (62)