Įžanga į sadomazochizmo pasaulį – „Penkiasdešimt pilkų atspalvių“

Kinus pasiekus „Penkiasdešimt pilkų atspalvių“ (angl. „Fifty Shades of Grey“) serijos filmams, sadomazochizmas išgyveno renesansą. Filmų serija pasakoja apie Anastasiją (akt. Dakota Johnson) ir Kristianą (akt. Jamie Dornan), užmezgusius sadomazochistiniais santykiais paremtą romaną, netrukus virtusį pribloškiančia meile.

Dėl ekrane vaizduojamų romantiškų ir švelnių santykių, remiantis
rašytojos E. L. James kūriniais sukurta „Penkiasdešimt pilkų atspalvių“ filmų serija galėtų būti puikia pradžia ir lengvu įvadu į sadomazochizmo pasaulį, praskleidžiančiu temą saistančius mitus. Temos populiarumą patvirtina ir statistika – knygynus pasiekus literatūros trilogijai, o netrukus dienos šviesą išvydus ir filmų serijai, gerokai šoktelėjo sekso reikmenų pardavimai, iš lentynų greičiausiai dingstant būtent sadomazochizmo pramogoms skirtiems žaislams. Naujausią šios serijos filmą – „Penkiasdešimt išlaisvintų atspalvių“ (angl. „Fifty Shades Freed“) gali įvertinti ir didžiausios vaizdo transliacijų internetu platformos tvplaypremium.lt žiūrovai

Seksualiausias Kim Basinger ir Mickey Rourke vaidmuo filme „9 su puse savaitės“

Kino ekranus pasiekus filmui „9 su puse savaitės“ (angl. „Nine ½ weeks“, 1986) patyrę „žaidėjai“ tikino, jog tai – pernelyg romantiškas ir švelnus filmas. Nepaisant to, JAV visuomenėje jis buvo pripažintas pernelyg radikaliu ir pasitiktas protestais bei bandymais uždrausti filmo rodymą kino ekranuose. Amerikoje baubu laikytą filmą su džiaugsmu pasitiko masiškai į jį plūdusi Europa, ne tik ėjusi žiūrėti jo kinuose, tačiau ir gausiai pirkusi filmo vaizdajuostes. Šiandien „9 su puse savaitės“ laikomas filmu – ikona ir patenka bene į visus aistros, uždraustų santykių ir erotikos temas narstančius topus. Po filmo premjeros praėjus daugiau kaip trisdešimčiai metų, vaidmenys šioje erotinėje dramoje vis dar laikomi bene geriausiais aktorių Kim Basinger ir Mickey Rourke pasirodymais kino ekrane.

Seksualiniai Sigmund Freud ir Carl Gustav Jung žaidimai

Vienu ar kitu kampu daugelyje savo filmų narstęs sadomazochizmo temą, režisierius David Cronenberg geriausiai ją atskleidė 2011-ųjų filme „Pavojingas metodas“ (angl. „A Dangerous Method“), patiksiančiame ne tik seksualinių žaidimų, tačiau ir psichoanalizės mėgėjams.

Biografinė drama narsto psichoanalizės ir psichoterapijos pradininkų, Sigmund Freud ir Carl Gustav Jung intymius santykius su paciente Sabina Spielrein. Istoriniai šaltiniai tikina, jog jie turėjo sadomazochistinį prieskonį, tad pasitelkę šią temą ir aktorius Keira Knightley, Viggo Mortensen bei Michael Fassbender, filmo kūrėjai imasi provokuoti žiūrovą.

Nepasotinama „Sekretorė“ ir erotinės jos fantazijos

Drąsiausiu ir geriausiu aktorės Maggie Gyllenhaal karjeros vaidmeniu tapusi „Sekretorė“ (angl. „Secretary“, 2002) pristato iš psichiatrijos ligoninės grįžusią ir erotinių fantazijų kamuojamą sekretorę, siekiančią įgyvendinti jas su savo viršininku. Susitikus sadistui ir mazochistei, fantazijos ima realizuotis visu pajėgumu ir virsta pavojingu erotiniu žaidimu. Seksuali, gundanti ir be galo žavinga Maggie Gyllenhaal už šį vaidmenį pelnė vieną pirmųjų karjeros nominacijų – Auksinį gaublį už geriausią pagrindinį moters vaidmenį.

Netradicinė „Pianistė“ ir jos norų sąrašas

Režisieriaus Michael Haneke filmo „Pianistė“ (angl. „The Piano Teacher“, 2001) pagrindu tapo austrų rašytojos Elfriede Jelinek to paties pavadinimo romanas. Filme režisieriaus numylėtinė, aktorė Isabelle Huppert vaidina Vienos konservatorijoje dėstančią pianistę Eriką Kohut, į seksualinius žaidimus įtraukiančią vieną savo studentų. Jaunuoliui išvardinusi slapčiausias savo fantazijas, moteris leidžiasi į pavojingus ir aštrių pojūčių teikiančius žaidimus, nutraukti kuriuos pasirodo esą pernelyg sunku... Bene aštriausias ir ryškiausias šio sąrašo filmas 2001-aisiais Kanų kino festivalyje tapo sensacija, pelnydamas net tris apdovanojimus.