Freddie Mercury gyvenimas nebuvo nuobodus. Tai buvo nepaprastai gabi, ryški asmenybė, apdovanota vienais geriausių vokalinių duomenų visame XX amžiuje. Be to, jis buvo roko žvaigždė. Tiesą sakant, jo gyvenimas buvo toks įdomus, kad net lakiausia vaizduotė sunkiai sugalvotų tokias peripetijas.

Tačiau kai filmas „Bohemijos rapsodija“ pasirodė kino teatruose, dainininko gerbėjus suglumino istoriniai vaizduojamo dainininko gyvenimo netikslumai ir laiko neatitikimai.

Galbūt scenarijaus autoriai realius faktus paaukojo norėdami papasakoti sklandesnę istoriją, gal jie vaikėsi sensacijų, o gal norėjo filmą pritaikyti N-13 auditorijai. Priežasčių mes nežinome, bet tikrai žinome, kad kai kurie faktai filme neatitinka realybės (išskyrus faktus apie jo kates – visi jie šventa teisybė).

Grupės subūrimas

Realybėje grupės „Queen“ evoliucija vyko daug lėčiau nei filme. F. Mercury jau pažinojo Brianą May ir Rogerį Taylorą – juos supažindino Timas Staffelis, kuris grojo bosine gitara ankstyvojoje „Queen“ versijoje be F. Mercury, kai ji dar vadinosi „Smile“. Bet tuo metu F. Mercury dainavo kitose grupėse, pavyzdžiui, grupėje, kuri tuo metu vadinosi „Ibex“, o vėliau pakeitė pavadinimą į „Wreckage“.

„Queen Vault“ duomenimis, pirmą kartą grupės „Queen“ nariai kartu grojo scenoje 1969 m. per „Ibex“ koncertą, kai Brianas May ir Rogeris Tayloras prisijungė prie F. Mercury (kuris tuo metu tebenaudojo sceninį pseudonimą „Bulsara“) bisui. Tuo metu, kai T. Staffelis nusprendė palikti grupę „Smile“, B. May, R. Tayloras ir F. Bulsara (F. Mercury) gyveno viename bute, tad tikrai gerai pažinojo vienas kitą.
Tad po „Smile“ koncerto tikrai nebuvo jokių nedrąsių prašymų ir ekspromtu surengtų perklausų. Kai T. Staffelis paliko grupę, F. Mercury suprato, kad turi jį pakeisti, bet tuo metu jis jau kurį laiką priklausė B. May ir R. Tayloro ratui.

Pasiūlymas tuoktis

Freddie Mercury ir jo ilgametės draugės Mary Austin santykiai, ko gero, nustebino tuos žiūrovus, kurie F. Mercury labiau pažinojo kaip homoseksualų dainininką, gyvenantį roko žvaigždės gyvenimą. Tačiau dauguma faktų apie jo santykius su M. Austin yra tikra tiesa. Jis iš tiesų buvo užmezgęs heteroseksualų ryšį ir gyveno jame daug metų. Jiedu su M. Austin netgi buvo susižadėję ir planavo tuoktis.

Vis dėlto tikros piršlybos nebuvo tokios, kaip pavaizduota filme, o ir žiedas tikrai nebuvo su didžiuliu, akį rėžiančiu deimantu. 2013 m. interviu M. Austin papasakojo, kad viskas įvyko daug paprasčiau.
„Per Kalėdas jis man padovanojo didelę dėžę, – pasakojo ji. – Toje dėžėje buvo kita dėžė, joje dar kita ir taip toliau. Tai buvo vienas iš jo šmaikščių žaidimų. Galiausiai, paskutinėje, mažiausioje dėžutėje radau dailų nefritinį žiedą... Mane ištiko šokas. Visiškai šito nesitikėjau. Tegalėjau sušnabždėti: „Taip, sutinku.“

Sužadėtuvės buvo keistos ir ilgos

Freddie Mercury ir Mary Austin taip ir nesusituokė, ir filme dauguma dalykų, susijusių su šiuo faktu, vaizduojami teisingai. F. Mercury ėmė apgaudinėti M. Austin su vyrais, ir jo prisipažinimas buvo praktiškai toks pat kaip parodyta filme – jis jai pasakė, kad yra biseksualus, o ji atsakė: „Ne, Freddie, tu gėjus.“

Bet čia visas tikslumas ir baigiasi. Realybėje jų sužadėtuvių pabaiga nebuvo tokia sudėtinga, kaip filme, be to, jie nebuvo ilgam išsiskyrę.

Realybėje M. Austin iš buvusios sužadėtinės tiesiog tapo labai brangia drauge ir artimu žmogumi iš jo aplinkos. Jiedu išliko artimi iki pat F. Mercury mirties 1991 m.

Filme jųdviejų santykiai vaizduojami kaip daug labiau įtempti, o nutraukus sužadėtuves jiedu vaizduojami kaip daug labiau susvetimėję nei buvo iš tiesų. Realybėje F. Mercury ir toliau galvojo apie M. Austin kaip apie savo žmoną, o kartą netgi pasakė: „Visi mano meilužiai klausė, kodėl jie negali man atstoti Mary, bet tai tiesiog neįmanoma. Mary yra vienintelė mano draugė, ir aš nenoriu jokių kitų. Man ji visuomet buvo neoficiali žmona. Man mūsų santykiai visada buvo lyg santuoka.“

Ray Fosteris atmetė dainą „Bohemian Rhapsody“ ir gavo akmeniu į langą

Viena iš linksmiausių filmo scenų yra „Queen“ narių ir Ray Fosterio susitikimas. EMI atstovas vaizduojamas kaip pasišiaušęs vyrukas su akiniais nuo saulės, nesugebantis įžvelgti dainos „Bohemian Rhapsody“ genialumo. R. Fosterį vaidina Mike‘as Meyersas, o visa scena yra tiesiog užuomina į filmą „Veino pasaulis“, kuriame M. Meyersas ir galvas kratantys jo bičiuliai šėlsta automobilyje skambant legendiniam himnui.

Filme R. Fosteris skundžiasi, kad „Bohemian Rhapsody“ trunka „šešias sumautas minutes“ ir pataria jiems kaip singlą rinktis dainą „I‘m in Love with my Car“.

„Šią dainą paaugliai leis visu garsu automobilyje ir kratys galvas į jos taktą, – sako jis. – „Bohemian Rhapsody“ niekada nebus tokia daina.“

Tai juokinga scena – ypač jei esate „Veino pasaulio“ gerbėjai – ir visiškai akivaizdu, kad realybėje taip niekada nebuvo. Įdomiausia tai, kad realybėje Ray Fosteris niekada neegzistavo. „Rolling Stone“ teigimu, šio personažo prototipas realybėje buvo EMI vadovas Roy‘us Featherstone‘as, kuris iš tiesų galvojo, kad daina „Bohemian Rhapsody“ yra per ilga singlui. Tačiau visa likusi scena – ir pats personažas – yra kūrėjų išmonė.

Freddie Mercury atleido Johną Reidą išspirdamas jį iš limuzino

Tai, koks netikęs yra Paulas Prenteris, žiūrovai pradeda suprasti filmo scenoje, kai „Queen“ vadybininkas Johnas Reidas atsargiai užsimena Freddie Mercury, kad šis turėtų pagalvoti apie solinį albumą. P. Prenteris (kuris ankstesnėje scenoje įtikinėjo, kad solinio albumo idėja bus įtikinamesnė, jei apie ją užsimins J. Reidas) ekspresyviai neigia, kad tai buvo jo mintis, tad F. Mercury išspiria J. Reidą iš limuzino.

„Ultimate Classic Rock“ duomenimis, realybėje buvo visiškai kitaip.

Tiesą sakant, J. Reido atleidimas buvo visai nedramatiškas. Viskas įvyko maždaug taip: „Aš išeinu,“ „Gerai, eik.“

J. Reidas paliko „Queen“ 1977 m., ir grupė iki šiol labai šiltai prisimena santykius su juo: „Mūsų darbiniai santykiai su Johnu buvo labai geri, ¬– sako R. Tayloras 2011 m. dokumentiniame filme „Days of our Lives“. – Jis buvo ūmus ir smarkus, bet ir mes tokie buvome, todėl visai jo nebijojome.“

Freddie Mercury paliko „Queen“, kad pradėtų solinę karjerą

Kiekviename filme turi būti liūdnas epizodas, kai pagrindinis veikėjas suklysta ir gyvenimas pasisuka neteisinga linkme. Filme „Bohemian Rhapsody“ šis epizodas yra tada, kai F. Mercury pasako kitiems grupės nariams, kad nuo visko pavargo, nori palikti grupę ir susitelkti į solinį projektą. Grupės nariai jaučiasi prislėgti ir išduoti, ir jie išsiskiria piktuoju. R. Tayloras netgi dramatiškai iškošia kaltinimą: „Tu ką tik nužudei „Queen“.

Vėlgi, realybėje buvo kiek kitaip. „Ultimate Classic Rock“ teigimu, grupė išties padarė pertrauką po to, kai 1982 m. išleido albumą „Hot Space“, bet tai nebuvo išsiskyrimas. Į solinį projektą susitelkė ne vien F. Mercury – Brianas May jau kūrė solinį įrašą, pavadintą „Star Fleet Project“, o R. Tayloras ruošėsi savo asmeniniam soliniam albumui.

O dirbdami atskirai jie tikrai nebuvo nutraukę santykių. F. Mercury biografijoje „A Kind of Magic“ R. Tayloras sako nemanantis, kad F. Mercury apskritai norėjo kurti solinį albumą.

„Tiesiog jis gavo labai daug pinigų iš CBS. O kai jau išties teko įrašinėti solinį albumą, jam mūsų trūko. Jis man paskambindavo, ir man tekdavo skristi į Miuncheną įdainuoti pritariamojo vokalo partiją.“

„Blogiukas“ Prenteris

Kiekviename filme būtinai turi būti „blogiukas“, tad „Bohemijos rapsodijoje“ juo tapo Paulas Prenteris – Freddie Mercury vadybininkas ir piktų kėslų turintis žmogus. Filme P. Prenteris vaizduojamas kaip kontroliuojantis ir savanaudiškas, nesugebantis perduoti Freddie žinučių ir griaunantis praktiškai kiekvieną dainininko gyvenimo aspektą, kol galiausiai pastarojo gyvenime lieka vis mažiau draugų ir sėkmės galimybių. Po to, kai F. Mercury pagaliau praregi ir jį atleidžia, P. Prenteris jam atsikeršija – televizijos interviu iškloja visas daininko paslaptis. Bet ar realybėje P. Prenteris iš tiesų buvo toks blogas?

Realybėje kiti „Queen“ nariai iš tiesų jo nekentė. „Metro“ duomenimis, B. May ir R. Taylorui visiškai nepatiko, kaip skamba albumas „Hot Space“, ir jie manė, kad tai dėl blogos P. Prenterio įtakos. Taip pat tiesa, kad jis buvo niekšas, bet filmo detalės, ypač chronologinės, realybės neatitinka. Pavyzdžiui, jo atleidimo data – iš tiesų jis vis dar dirbo F. Mercury, kai vyko labdaros koncertas „Live Aid“. Be to, visas Freddie paslaptis jis atskleidė ne po to, kai buvo atleistas, bet prieš tai, ir tai padarė ne televizijoje – jo interviu buvo publikuotas spaudoje. F. Mercury nutraukė sutartį su P. Prenteriu po to, kai šis pardavė istoriją leidiniui „The Sun“, ir ši pasirodė su skandalinga antrašte „AIDS pražudė du F. Mercury meilužius“. Tad viešas nešvarių skalbinių džiaustymas buvo jo atleidimo priežastis, o ne pasekmė.

Dalyvavimas „Live Aid“ buvo ilgai atidėliojamas, nes grupė buvo išsiskyrusi

Kitaip nei filme, realybėje grupė „Queen“ niekada nebuvo išsiskyrusi, tad ši detalė jau yra netiesa. Tai, ko gero, buvo sugalvota siekiant pabrėžti, kad F. Mercury, kuris buvo neseniai išgirdęs AIDS diagnozę, norėjo susitaikyti su savo muzikine šeima ir sugrįžti į savo pašaukimo kelią – rašyti dainas ir kurti muziką. Tačiau tiesa yra ta, kad grupė ne tik nebuvo išsiskyrusi, bet buvo vos prieš du mėnesius grįžusi iš pasaulinio koncertinio turo.

Žurnalo „Slate“ duomenimis, tikroji priežastis, kodėl grupė taip vėlai prisijungė prie „Live Aid“, buvo, ko gero, tai, kad šou organizatorius Bobas Geldofas ilgai abejojo, ar nori įtraukti „Queen“ į repertuarą. Tuo metu roko muzikos bendruomenė grupę buvo pasmerkusi dėl keistų sprendimų, susijusių su koncertiniu turu: visų pirma, „Queen“ nusprendė koncertuoti Argentinoje, kurią tuo metu valdė korumpuota ir kraugeriška diktatūra, po to Pietų Afrikos Respublikoje, kurioje vyravo apartheidas.
Kai galiausiai gavo kvietimą dalyvauti „Live Aid“, grupė ėmė abejoti, ar verta. Tačiau ne todėl, kad P. Prenteris neperdavė žinios, o dėl to, kad jiems nepatiko koncertuoti dienos šviesoje, ir jie nežinojo, ar garso sistema renginyje atitiks jų standartus. Laimei, grupė „Queen“ galiausiai sutiko dalyvauti, o jų pasirodymas laikomas vienu geriausių visų laikų muzikinių pasirodymų.

Diagnozę Freddie sužinojo prieš pat „Live Aid“

Ko gero, didžiausias F. Mercury gyvenimo faktų iškraipymas, kurį filme sau leido jo kūrėjai, yra tai, kad jo sveikata neva ėmė šlyti jam įrašinėjant solinį albumą, visai prieš epinį pasirodymą „Live Aid“ renginyje, kuris yra filmo kulminacija.

Visai prieš pat „Live Aid“ F. Mercury atskleidžia grupės nariams, kad serga AIDS, o šie susiburia aplink jį, kad jį palaikytų. Tačiau „Ultimate Classic Rock“ duomenimis, filme nesilaikoma chronologinės įvykių sekos – iš tiesų liga F. Mercury buvo diagnozuota 1987 m., praėjus dvejiems metams po „Live Aid“.
Iš visų filmo netikslumų labiausiai kritikuojamas būtent šis – kritikai rašo, kad toks tvirtinimas, esą AIDS diagnozė kažkaip susijusi su nepakartojamu pasirodymu „Live Aid“, įžeidžia Freddie atminimą.

Tačiau sunku pasakyti, ką kritikai sakytų apie filmą, jei kūrėjai būtų apskritai ignoravę AIDS diagnozę. Akivaizdu, jog kūrėjai nenorėjo, kad filmas „Bohemijos rapsodija“ būtų tragiška žmogaus nuosmukio istorija. Jis sukūrė filmą kaip įkvepiančią istoriją žmogaus, kuris tapo superžvaigžde. Vis dėlto tragiškų jo mirties aplinkybių jie neignoravo, todėl AIDS diagnozę teko kiek paankstinti, kad ji sutaptų su geriausiu Freddie pasirodymu scenoje.

Jimas Huttonas dirbo padavėju Freddie Mercury vakarėlyje

Ilgalaikis Freddie Mercury partneris Jimas Huttonas iš tiesų darė jam teigiamą įtaką paskutiniais jo gyvenimo metais, tačiau susipažino jiedu visai ne taip, kaip parodyta filme. Filme J. Huttonas dirba padavėju, ir F. Mercury jį pastebi, kai šis tvarko namus po didelio vakarėlio jo namuose. Jiedu diskutuoja giliomis temomis, o tada J. Huttonas išeina ir F. Mercury desperatiškai verčia telefonų knygą, tikėdamasis rasti jo telefono numerį. Realybėje viskas buvo daug nuobodžiau, bent jau tikrai ne taip romantiškai.

„Vanity Fair“ duomenimis, J. Huttonas ir Freddie Mercury susipažino gėjų naktiniame klube devintojo dešimtmečio viduryje, kai J. Huttonas dirbo kirpėju. F. Mercury norėjo pavaišinti J. Huttoną gėrimu, bet šis atsisakė. Jiedu iš tiesų susitiko dar kartą po pusantrų metų, bet telefonų knyga su tuo nėra nesusijusi. Jiedu atsitiktinai susitiko kitame naktiniame klube. Kūrėjai tiesiog siekė pagražinti realybę – juk kaip romantiška galvoti, kad F. Mercury įdėjo tiek pastangų ieškodamas vaikino, su kuriuo pasikalbėjo tik vieną kartą. Šioje vietoje vis dėlto nebuvo būtina iškreipti faktus, nes juk didžios meilės istorijos nebūtinai turi prasidėti romantiškai.

Mary Austin ir Jimas Huttonas susivienijo „Live Aid“ koncerte

Atrodo, nėra jokių duomenų apie tai, ar Jimas Huttonas ir Mary Austin iš tiesų stovėjo šalia per „Live Aid“ koncertą, kaip rodoma „Bohemijos rapsodijoje“, tačiau greičiausiai taip nebuvo. Filme parodyta, kaip jie žavisi F. Mercury pasirodymu – tai bent iš dalies yra tiesa, nes Jimas Huttonas prisimena, kad pasirodymas jį pribloškė – o vienu metu jie netgi apsikabina.

Tačiau tiesa tokia, kad Mary Austin ir Jimas Huttonas, ko gero, nebuvo geri draugai. Tiesą sakant, po dainininko mirties M. Austin paveldėjo Freddie namą ir didelę dalį jo turto, ir pati išspyrė J. Huttoną iš namo, nors F. Mercury sakė norintis, kad J. Huttonas jame liktų.

Žurnalisto Timo Teemano teigimu, J. Huttonui buvo liepta per tris mėnesius susipakuoti daiktus ir palikti namą. Tad už 500 tūkst. svarų (apytikriai 561 tūkst. EUR), kuriuos jam paliko dainininkas, jis įsigijo namą vakarų Londone ir pasistatė kitą namą Airijoje. Taigi, jis neišėjo be nieko, tačiau Mary Austin akivaizdžiai nenorėjo, kad jis šmėžuotų jai prieš akis.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, tradicinėse žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
DELFI
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (50)