Šįsyk režisierius kviečia atsidurti Europą nualinusiame Antrojo pasaulinio karo įkarštyje ir pamatyti itin svarbios karinės operacijos užkulisius bei iš arti susipažinti su vieno didžio žmogaus pasiaukojimu dėl geresnio rytojaus vardan visos žmonijos.

Apie ką mes čia...

Nenugalima ir mirtį nešanti Adolfo Hitlerio vadovaujama nacių kariuomenė priartėja prie Diunkerko, kuriame savo lemties laukia beveik 400 tūkstančių britų karių. Tam, kad neprarasti kariuomenės, naujai iškeptas Anglijos ministras pirmininkas Vinstonas Čerčilis sugalvoja gudrų, bet ganėtinai slidų planą, kaip būtų galima išgabenti savo tautiečius iš karo zonos. Tačiau ne visi pritaria tokiam ministro pirmininko sprendimui...

Kūrinio turinys

Asmeniškai man, kiekvienas Joe Wrighto režisuotas filmas yra savotiška šventė. Tai gana geras ir savo darbą mylintis režisierius, kuris sugeba vien per personažų intrigų prizmę papasakoti ištisas istorijas, kurios užburia savo neįtikėtinais siužetiniais vingiais. Taip buvo kai žiūrėjau vieną iš savo mylimiausių filmų „Atpirkimas“, taip buvo kai sėdėjau kino salėje žiūrėdamas kietai sukaltą „Haną“. Todėl iš „Tamsiausios valandos“ tikėjausi panašaus efekto.

O tikėjausi vien dėl to, jog šiame filme buvo gvildenamos dvi itin svarbios ir įdomios istorijos. Viena iš jų – karinė operacija „Dinamo“, kurios metu buvo išgelbėta šimtai tūkstančių britų karių. Tiesa, šis filmas pasakoja šiek tiek kitokius įvykius nei 2017 metų vasarą pasirodęs Christopherio Nolano karinis šedevras „Diunkerkas“, kuriame žiūrovams buvo pateiktas žvilgsnis iš paplūdimio bei trijų pozicijų – žemės, dangaus ir vandens.

Čia mes gauname visą vaizdą iš vidaus, dėl ko irgi yra labai smagu. Visos juostos metu mums leidžiama susipažinti su konkrečiais faktais, kurie nulėmė šios operacijos pradžią ir jos sėkmingą baigtį. O taip pat ir pasinerti į labai nesmagiai atrodančią biurokratiją, dėl kurios kartais gali būti pralaimėtas ir karas. Kas vos ir neįvyko, jeigu ne Vinstono Čerčilio užsispyrimas ir noras pasipriešinti Adolfui Hitleriui.

Kadras iš filmo "Tamsiausia valanda"

Kita istorija yra susieta su pačiu Vinstonu Čerčiliu. Tai nėra labai vaizdinga biografinė šio žmogaus drama nuo jo vaikystės, kaip dažnai būna stebint tikrais faktais paremtus filmus, bet pasakojimas apie jo kaip Anglijos ministro pirmininko veiklą nuo pradžios iki pat kadencijos galo. Ir tai yra labai įdomu, nes režisierius sugeba parodyti pačias svarbiausias šio žmogaus akimirkas, užimant tokias aukštas pareigas, bei atskleisti jį visų pirma kaip žmogų, kuris visa širdimi myli savo tėvynę ir nekenčia tironų, norinčių užvaldyti visą laisvąjį pasaulį, o ne kaip nuobodų politiką.

Todėl ir visas filmo veiksmas laikosi ant Vinstono Čerčilio pečių. Jo neįprastai atrodanti darbo specifika, sunkus charakteris ir kartais neadekvačiai atrodantys pasisakymai pakeri, nes prieš save mes matome išskirtinę asmenybę. Būtent asmenybę, nepavaldžią niekam kitam, o tik sau ir savo geležiniams principams.

Vinstonas Čerčilis filme taip pat sudaro ganėtinai stipraus žmogaus portretą, kuris tampa labai geru pavyzdžiu visiems žmonėms dėl to, jog kovoti reikia iki galo, net jeigu ir pergalė nuo tavęs nusigręžia. Nes pergalė tai ne vien laimėjimas, bet ir garbės įrodymas tiek sau, tiek ir kitiems.

Ir nors visas filmas išties įtraukia, leidžia susipažinti su „Dinamo“ operacija bei pačiu Vinstonu Čerčiliu, asmeniškai man, stipriausiu jo momentu tampa pats finalas ir tiesiog tobula Anglijos ministro pirmininko kalba. Stebint visą šią sceną, man pradėjo riedėti ašaros, nes viskas, kas buvo pasakyta, buvo taip taikliai ir nuoširdžiai pateikta, jog teko susimąstyti apie tai, kaip mes, žmonės, vos per pusę amžiaus sugebėjome taip degraduoti, nepasimokydami iš praeities klaidų. Ir čia aš kalbu apie nereikalingus karus ir visokiausius teroristinius išpuolius, kurie neša vien tik mirtį ir skausmą žmonijai.

Veiksmo filme yra, bet jis labai minimalistinis ir netgi sakyčiau nebūtinas, nes užtenka ir puikiai sukaltos įtampos, kuri neleidžia nuobodžiauti bežiūrint šį beveik dviejų valandų trukmės Joe Wrighto režisuotą filmą.

Bendrai, filmas padaro didelį įspūdį ne tik kaip stiprus biografinis projektas, bet ir kaip detalus istorinis kūrinys, kurio metu iš itin profesionalios pusės pateikiami įvairūs faktai apie svarbius Antrojo pasaulinio karo įvykius. Kartu juosta tampa ir savotišku šalutiniu „Atpirkimo“ projektu. Kodėl? Kas žiūrėjo mano paminėtą filmą, tikrai prisimena sceną, kurioje fonu tapo Diunkerko gelbėjimosi operacija. Kaip žinia, režisierius ilgus metus norėjo sukurti filmą šia tema ir jis tą padarė labai gerai.

Pats filmas, bent jau man, tapo geriausiu šio kino kūrėjo karjeros darbu, kuris savo solidumu, kruopštumu bei dramaturgija pralenkia visas jo anksčiau sukurtas kostiumines dramas ir kitus filmus kaip „Hana“ ir „Penas: Nuotykiai Niekados šalyje“.

Kas dvejoja ar eiti, pasakysiu tik tiek, jog filmas nominuotas šešiems JAV kino meno ir mokslo akademijos apdovanojimams, devyniems „BAFTA“ apdovanojimams ir jau laimėjo „Auksinį gaublį“ geriausio aktoriaus kategorijoje.

Kadras iš filmo "Tamsiausia valanda"

Techninė juostos pusė

Kaip jau buvau minėjęs anksčiau, režisierius Joe Wrightas kiekviename savo filme yra labai kruopštus detalėms. Būtent jos sudaro visumą ir leidžia mėgautis kinu taip, kad mes nepamatytume jokios apgaulės, stebėdami rodomus įvykius.

Todėl noriu tiesiog pagirti visus žmones, kurie dirbo prie filmo dekoracijų, buvo atsakingi už lokacijas ir, žinoma, už tobulą pagrindinio filmo herojaus grimą, po kuriuo slėpėsi pats Gary‘is Oldmanas. Šukuosenos ir kostiumai taip pat leido pajusti tikrovės jausmą bežiūrint į filme pasirodančius žmones bei jų madas.

Puikiai pasidarbavo ir filmo operatorius, penkiems „Oskarams“ nominuotas Bruno‘as Delbonnelis, kuris, beje, už savo darbą šioje juostoje buvo nominuotas. Puikūs rakursai tiek patalpose, tiek ir lauke, o ką kalbėti apie nuostabiai atrodančias karinių veiksmų scenas žiūrint iš paukščio skrydžio. Tikrai dėmesio vertas vaizdas.

Garso takelis man paliko gerą įspūdį. Čia buvo ir dramatizmo, ir įtampos, ir lengvai skambančių melodijų, kurios leido pasinerti į Anglijos aukštuomenės gyvenimą. Neveltui už muziką buvo atsakingas Dario Marianellis, kuris 2008 metais pelnė „Oskarą“ už savo darbą kitame režisieriaus Joe Wrighto filme „Atpirkimas“. Šis filmas – tai penktas kompozitoriaus ir režisieriaus bendras darbas.

Filmo montažas nekelia diskomforto. Istorija sklandi, rodoma iš įvairiausių perspektyvų, o ir dinamikos čia netrūksta, todėl siužetinės linijos pateikimas neužsitęsia. Garso montažo darbais irgi likau sužavėtas. Labai taikliai buvo išnaudotas visas filmo potencialas vien per sustiprintus garsinius momentus rodant atakas ir Vinstono Čerčilio pasisakymus.

Aktorių kolektyvinis darbas

Filmą drąsiai galima pavadinti vieno aktoriaus šou, nes toks sumanymas ir buvo. Todėl be jokių išvedžiojimų sakau, jog tai buvo stulbinantis Gary‘io Oldmano benefisas. Jau nuo filmo pradžios jis įrodė, jog yra vertas kiekvieno liaupsinimo ir, žinoma, „Auksinio gaublio“. Į šį vaidmenį jis idėjo ne tik visą savo talentą, bet ir širdį. Jis tikėjo šia role, tai ir žavėjo, nes ekrane visos juostos metu mes matėme Vinstoną, o ne Gary‘į. Tikėtina, jog būtent šis vaidmuo jam atneš ilgai išsvajotą „Oskarą“, kurio aktorius nusipelnė jau labai seniai.

Antraplaniuose vaidmenyse pasirodė nemažai žinomų aktorių, kurie irgi ganėtinai gerai atliko jiems patikėtas roles. Čia mes matome Kristiną Scott Thomas kaip Vinstono Čerčilio žmoną, karalių Jurgį VI įkūnijusį Beną Mendelsohną, Lily James kaip Anglijos ministro pirmininko sekretorę bei Ronaldą Pickupą, atlikusį Nevilio Čamberleino vaidmenį.

Verdiktas

„Tamsiausia valanda“ – stipriausias režisieriaus Joe Wrighto karjeros filmas, kuriame detaliai atskleidžiamos žymiosios karinės operacijos „Dinamo“ užkulisiai ir ganėtinai vaizdingai pristatomas Anglijos ministras pirmininkas Vinstonas Čerčilis, kurį meistriškai įkūnijo Gary Oldmanas.

Kruopštus savo smulkmenomis ir rodomu laikotarpiu, turintis puikią techninę pusę ir įdomiai vystomą siužetinę liniją, filmas kartu tampa ir puikiu įtampos nestokojančios dviejų valandų trukmės dramos pavyzdžiu, kurios metu nutapomas tikro heroizmo ir pasiaukojimo žmonijos labui paveikslas.

Filmo anonsas:

Šaltinis
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, tradicinėse žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
DELFI
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (7)