Apie ką mes čia...

XIX a. pabaigoje, vienuose Prancūzijos miesto Bretanės vaikų namuose gyvena našlaitė Felisė, kuri svajoja tapti balerina. Norėda išpildyti savo svajones, ji nusprendžia palikti vaikų namus ir iškeliauti į šalies sostinę – Paryžių. Tačiau atvykusi į šį didelių galimybių miestą, ji supranta, jog ne viskas bus rožėmis klota. Teks sunkiai plušėti nuo ryto iki vakaro, atlaikyti didžiulę konkurenciją ir paaukoti tai, kas yra brangiausia. Bet kupinai optimizmo Felisei viskas nė motais, nes ji yra taip arti savo svajonės įgyvendinimo...

Kūrinio vidus

Lygiai prieš metus kino ekranuose karaliavo puikus prancūzų animacinis filmas „Mažasis Princas“, kuris buvo ne tik puikiai įvertintas kino kritikų, bet ir žiūrovų visame pasaulyje, todėl nenuostabu, jog daugelis žmonių laukė dar vieno kokybiško animacinio projekto iš šalies, kurioje 1888 metais atsirado kinas.

Ir tai suprantama, nes, atvirai kalbant, Holivudinė produkcija kartais sugeba pabosti. Ypač, kai į metus sukuriami dešimtys filmų, iš kurių vos vienas kitas yra originalią idėją turintys projektai. Dažniausiai žiūrovams tenka mėgautis žinomų filmų tęsiniais, kurie savo kokybe neretai nusileidžia originalioms juostoms. Todėl puikia atgaiva tampa Europos, Azijos ar net Pietų Amerikos projektai.

Asmeniškai šio filmo laukiau, nes vien pasižiūrėjus pirmąjį anonsą susidarė įspūdis, kad kūrėjai pristatys paprastą, bet kartu žavingą pasaką apie labai žemišką svajonių siekimą. Ir būtent tokį filmą gavome.

Juosta sužavi nuo pat pirmųjų savo rodymo sekundžių. Pirmiausia žavi tai, jog veiksmas vyksta itin įdomiame laikotarpyje – XIX amžiaus pabaigoje. Tai būtent tas laikotarpis, kai Prancūzija ir jos sostinė kardinaliai keitėsi, modernėjo ir iš kiekvienos mažiausios gatvės sklindantis purvas, kuris buvo kaip vizitinė Paryžiaus kortelė, dingdavo nepastebėtai.

Antra – juostos epicentru tampa tai, apie ką dažniausiai svajoja mažos mergaitės – norą tapti balerina. Nežinau, apie ką svajoja šiuolaikiniai vaikai, bet kai buvau pats dar mažas pyplys, tai tapti balerina buvo dažna mergaičių svajonė, kaip berniukams tapti kosmonautais. Todėl šis filmas patiks ne vien jauniems žiūrovams, bet ir jų tėvams, nes jis primins jų vaikystę, jų norus ir svajones.

Ir trečias akcentas, kuris išties sužavi – tema apie tikslo siekimą. Filme puikiai parodyta, kaip reikia siekti to, ko nori, ir nepasiduoti, net jeigu ir nepasiseka šimtąjį kartą. Kūrėjai akivaizdžiai davė suprasti, kokia yra šiuolaikinio jauno žmogaus bėda – bėgimas nuo problemų. Ir tai yra pabrėžiama daugybę kartų visos šios juostos metu.

Bet atmeskime pagrindines temas. Svarbiu šios juostos dalyviu tampa veikėjai ir jų santykiai. Juostoje yra pabrėžiama draugystės svarba, bet kartu ir sudėti stiprūs akcentai meilei. Suprantama, jog kūrėjai norėjo dar ir pralinksminti žiūrovą, todėl į juostą sudėjo visus įmanomus stereotipus, susijusius su draugyste ir draugystės zona, kurioje dažnai atsiduria jauni žmonės, nenorėdami prarasti tų, kuriuos myli. Todėl juos myli paslapčia neišduodant savęs.

Tai gana komiški filmo momentai, bet tokie taiklūs, jog atrodo, jog viskas paimta iš gyvenimo. Tai priduoda filmui tikroviškumo. Veikėjai irgi yra pateikti tikroviškai. Kiekvienas iš jų turi savitą požiūrį į gyvenimą, santykius, draugystę ir svajones. Kaip ir kiekvienas žmogus, herojai turi ir savo problemas, kurias bando išspręsti, nors ne visada tai gaunasi taip, kaip norėtųsi. Iš visų veikėjų, kurie filme atrodo geriausiai, išskirčiau pagrindinę heroję Felisę, kurios pozityvumas užkrečia.

Smagiu personažu tampa Viktoras, kuris dažnai priverčia juoktis iš savo daromų nesąmonių arba iš jo pasakytų frazių. Užtat Kamilė demonstruoja stereotipinę kvaišą-nugalėtoją, kuri žiūri į kitus „iš aukšto“. Tiesiai iš gyvenimo paimtas pasikėlusios, šaltos, viduje nelaimingos ir bjaurios merginos portretas. Bet, nors ir kokia ji būtu atgrasi, žiūrėti į ją yra malonu, nes kūrėjai tiesiog šaiposi iš tokio tipo žmonių.

Filmas neprailgsta, nes spinduliuoja labai pozityvia energija. Siužetinė linija neužtęsta, viskas tvarkingai paaiškinta, o ir juostos pabaiga labai sužavi. Tai ne tik puiki animacija šeimai, tai ir puiki animacinė juosta kiekvienam žiūrovui, nesvarbu, kokiai amžiaus grupei jis priklauso.

Techninė juostos pusė

Vizualiai filmas tikrai gražus. Pati animacija labai skiriasi nuo Holivudinių kino projektų, kas suteikia jai daugiau išskirtinumo. Filme matome gyvai atrodančias miesto gatves ir juose nuotykių ieškančius herojus, erdvės detalizavimą ir kruopščiai nupieštas smulkmenas. Gaila, kad filmas nebuvo konvertuotas į trimatę erdvę. Tai suteiktų dar daugiau šarmo.

Muzikinė filmo dalis nuostabi. Tokios žvalios, nuotykiais pripildytos muzikinės kompozicijos, lyg žiūrėtum kokį miuziklą. Žinoma, galima pagirti ir juostos garso montažą, kuris reikiamu metu buvo sustiprintas, kad žiūrovas pasijustų lyg pats būdamas filmo veiksmo epicentre. Ne prastai sužaista ir su juostos montažu. Istorija tvarkinga, papasakota gerai, nenuobodžiai, ir kas svarbiausia – ne chaotiškai.

Kameros darbas atliktas puikiai, kas šiek tiek nuliūdino, nes nebuvo galima juo pasimėgauti trimatėje erdvėje. Tiek veiksmo scenos, tiek skrydžiai, herojų šėliojimai paimti itin smagiai rakursais, kad salėje nebūtų galima nuobodžiauti, o patiems tapti Felisės ir Viktoro nuotykių dalimi.

Aktorių kolektyvinis darbas

Daug sakyti apie autentišką aktorių Dane‘o DeHaano ir Elle Fanning įgarsinimą negaliu, nes žiūrėjau filmą dubliuotą lietuviškai, o jų balsus įvertinau žiūrėdamas anonsą. Ir čia viskas buvo gerai. Paskutiniais metais mūsų šalies platintojai ypatingai stengiasi sudominti žiūrovus, todėl įgarsinimui kviečiami patyrę ir savo darbą išmanantys žmonės, kurie sugeba puikiai perteikti herojų emocijas. Todėl žiūrovai gali mėgautis vaizdu ekrane ir nesikrimsti dėl prasto lietuvių įgarsinimo, kuris kažkada labai rėžė ausis.

Verdiktas

„Balerina“ – pozityviai naivi pasaka apie svajonių siekimą ir jų išsipildymą, kuri žavi ne vien kruopščia animacija ir kitais kokybiškai atliktais techniniais niuansais, bet ir lengvai vystoma šelmiškai pateikta istorija, primenančia epizodus iš kiekvieno žmogaus gyvenimo.

Filmo anonsas:

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, tradicinėse žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
DELFI
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (6)