„Emilį Vėlyvį atradau ir stebiu jau seniai, dar nuo jo pirmųjų darbų trumpametražių filmų konkursuose. Jame matau progresą, daug ambicijų sukurti kokybišką vaizdą ir garsą. Jo dar vienas privalumas – įsitraukimas į scenarijaus kūrimą, ką ne kiekvienas režisierius daro”, - sako E. Pukšta.

E. Vėlyvis jau įrodė savo pajėgumus

Pasak jo, Lietuvoje Emilis Vėlyvis jau yra žinomas vardas ir vienas tokių režisierių, kurio naujos premjeros lauki. „Kaskart man smalsu – ką šį kartą jis sukūrė. Iš „Zero III” anonso aišku, kad tai tikras E. Vėlyvio filmas – greitas, energingas, su komedijos elementais. Vėl norisi eiti į lietuvišką kiną, manau, kad E. Vėlyvis gali sugrąžinti tikėjimą lietuviška komedija”, - prognozuoja kino apžvalgininkas.

„Aš suprantu, kad „Zero III” bus kito lygmens filmas nei „Redirected / Už Lietuvą!”, ir prodiuseriai nesvarsto jo rodymo užsieniečiams. Tačiau su „Redirected / Už Lietuvą!” režisierius įrodė, ką jis gali pasiekti, į kiek šalių įsiveržti, todėl E. Vėlyvio kūrybą, ypač didesniuose jo projektuose, būtinai reikia palaikyti. Ir jis seniai patvirtino savo reputaciją – jis gali kurti filmus ne tik Lietuvai, bet ir užsieniui. Ir tokius atraktyvius, kurie gali pritraukti plačią auditoriją: nuo festivalių lankytojų iki komercinio repertuaro filmų fanų”, - sako E. Pukšta.

„Aš jau laukiu kito jo filmo, kiek girdėjau, turėtų būti labai įdomus projektas”, - teigia kino kritikas.

„Komercinis kinas” – kiekvieno sėkmingo filmo etiketė

„Kas yra „komercinis kinas”? Visų pirma, tai priklauso nuo filmo sklaidos. Filmo kūrimo istorijoje labai svarbu namų darbai, kurie atliekami iki filmo gamybos. Pirmiausia tai – scenarijus, kuris yra filmo pagrindas. Po to seka gamyba ir sklaida. Be geros sklaidos bet koks filmas bus žlugęs – būtent šis etapas nulemia etiketę „komercinis filmas”. E. Vėlyvio filmų sklaidą kuria ne jis pats, o jo komanda, ir tai daro sėkmingai – jų pristatymai visuomet kažkuo išsiskiria, kad ir paskutinysis prie Seimo”, - komentuoja E. Pukšta.

Pasak jo, nereikia bijoti pavadinimo „komercinis filmas”. „Man kiekvienas filmas gali būti komercinis, jeigu į jį ateina žiūrovai, jeigu jis turi didelę paklausą, jeigu jis yra sėkmingas, tai kodėl jį vadinti kitaip? Net ir kalbant apie kino festivalių filmus galioja tas pats. Ar jie negali būti rodomi plačiau? Gali, ir yra rodomi, mes tai įrodėme su „Kino pavasariu”, - patirtimi dalinasi kino kritikas.

Biudžetas – dar ne viskas

Ką pasieks naujasis „Zero III”?

„Viską lems pirmieji du savaitgaliai ir žiūrovų atsiliepimai. Pirmasis uždavinys, kurio linkėčiau – aplenkti „Zero II”, kuris, nors ir nukentėjo nuo piratinių kopijų, parodė gerą rezultatą. Tikiuosi, „Zero III” bus apsaugotas nuo piratavimo taip pat, kaip ir buvo su „Redirected / Už Lietuvą!” – komanda tikrai ties tuo padirbėjo”, - sako E. Pukšta.

Ar įmanoma naujausiam E. Vėlyvio filmui pavyti sėkmingiausią jo darbą – „Redirected / Už Lietuvą!”?

„Labai sunku prognozuoti. Tai, kad „Zero III” yra mažesnio biudžeto filmas nei „Redirected / Už Lietuvą!” – dar nieko neįrodo. Mano nuomone, biudžetas tikrai nėra esminis filmo kriterijus – per pastaruosius kelerius metus esu matęs labai gerų filmų, kurių biudžetas buvo vos kaip „Zero III”. Juose efektų trūkumą kompensuoja geras scenarijus ir vaidyba. Pavyzdžiui, taip šiemet nutiko rumunų filmui „Two Lottery Tickets”. Deja, Lietuvoje dažnai tai yra tabu, dažnai niekas nenori pabandyti kurti su mažesniu biudžetu ir įrodyti, ką jie gali padaryti”, - komentuoja apžvalgininkas.

2016-ieji – prasti metai Lietuvos kinui

Jo nuomone, šie metai Lietuvos kinui buvo prasti.

„Žvelgiant į lietuviško kino kontekstą, aš tikiuosi, kad E. Vėlyvis nepasirinks to kelio, į kokį dabar nukrypo lietuviškas kinas, ir man dėl to apmaudu. Kai manęs užsienyje paklausia apie nacionalinį kiną, pasakau, kad sukuriame labai daug, kartais virš 10 ar 15 filmų per metus, nors tą kiekybę kuria žmonės, kurie nebūtinai turi sąsajų su kinu, ir kartais jų net nebūni girdėjęs. Tačiau to negali pasakyti apie kokybę – didžioji dalis čia sukuriamų filmų netinkami rodyti užsienyje, jų įdomumas kino teatruose išblėsta per 3 dienas. Tai tarsi greito vartojimo produktai”, - palygina E. Pukšta.

„Todėl aš su dideliu nekantrumu laukiu kitų metų, nes 2016-ieji Lietuvos kinui buvo prasti, net nelabai galiu išskirti bent vieną filmą. O kitąmet turėsime nemažai įdomių naujienų – Emilis Vėlyvis, Donatas Ulvydas, Marius Markevičius ir kt.”, - vardina kino apžvalgininkas.

Naujausio E. Vėlyvio filmo „Zero III” premjera – 2017 m. sausio 27 d.

Neseniai pristatytas filmo anonsas: