Paprastai kompiuteriai būdavo naudojami rutininiams darbams ir tapo neatskiriama tradicinės multiplikacijos dalimi. Pirmas žymus pilnametražis animacinis filmas, sukurtas pasitelkus trimatę kompiuterinę grafiką, buvo 1995 pasirodžiusi “Žaislų istorija” (“Toy Story”). Ilgą laiką šį filmuką išleidusi studija “Pixar” buvo vienintelė ištikima šiam žanrui. Trimate animacija dar šiek tiek domėjosi “Dreamworks”. Būtent “Dreamworks” nejučia išjudino šiandien pasirodžiusią kompiuterinių animacinių filmų laviną.

2001 metais “Dreamworks” išleido animacinį filmuką “Šrekas”, kurio pajamos sudarė daugiau nei 200 milijonų dolerių (800 mln.Lt). Tais pačiais metais “Pixar” išleistas eilinis kompiuterinis filmas “Korporacija “Monstrai” irgi buvo vainikuotas sėkme. “Jau anksčiau buvo sukurta aibė tokių filmukų, tačiau tik “Šreko” pasisekimas paskatino žmones susidomėti kompiuterine grafika ir pamatyti milžinišką kompiuterinės animacijos nišą,” - kalbėjo vyresnysis “Universal” vice-prezidentas gamybai Džonas Svallou.

Rezultatas akivaizdus. Kompiuterinę grafiką pradėjo naudoti netgi tos kino kompanijos, kurios iki šiol nuo to atsiribodavo. Kovo 15 JAV prasidės pilnametražio kompiuterinio filmo “Ledynmetis” (“Ice Age”) demonstracija. “Ledynmetį” kuria “Fox” animacijos padalinys. “Universal” dirba iš karto ties trimis projektais: “Curious George” ekranizacija, “Where The Wild Things Are” ir “Ant Bully”. “Sony” taip pat pradėjo trimačio filmo “Astroboy” kūrimą. “Dreamworks” ruošia “Šreko” tęsinį, o “Pixar”, atrodo, irgi kažką rezga.

Šaltinis
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, tradicinėse žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją