Pasak Japonijos ambasados pranešimo, iš visų režisierių geriausiai Lietuvoje žinomas A.Kurosawa kūryboje nepripažino jokių apribojimų ir praturtino japonų kiną modernia kalba.

Japonų kino savaitės metu "Lietuvoje" bus parodyti du A.Kurosawos filmai. Ironijos kupina drama "Skandalas" išreiškia režisieriaus vienareikšmį požiūrį į amerikietiškos kultūros adaptaciją Japonijoje ir spaudos darbuotojus. Filme pasakojama apie daug žadantį dailininką, kuris nufotografuojamas viešbučio balkone besišnekučiuojantis su žymia dainininke. Netrukus sufabrikuojama skandalinga istorija, bulvariniam žurnalui "Amour" atnešanti didžiulę finansinę sėkmę. Dailininkas ir dainininkė bando teisme ginti savo garbę, tačiau bylą pralaimi.

Antrasis filmas "Idiotas" - mėgstamiausio A.Kurosawos rašytojo Fiodoro Dostojevskio romano adaptacija. Filme veikėjais tampa provincijos japonai. Per plauką išvengęs mirties bausmės kareivis tampa lengvai pažeidžiamas, jį kankina epilepsijos priepuoliai. Po gydymo psichiatrinėje ligoninėje grįžęs namo, jis keistai susidraugauja su buvusiu kareiviu bei išgyvena daugialypius jausmus dviem moterims.

Visiška priešingybė A.Kurosawai yra subtilusis Y.Ozu, sąmoningai ribojęs savo kino raiškos priemones ir koncentravęsis ties viena tema - viduriniosios klasės šeimos kasdieniniu gyvenimu. Y.Ozu filmai pripildyti švelnaus liūdesio ir lengvo humoro.

"Lietuvos" kino teatre bus parodyta Y.Ozu filmas "Ankstyvas pavasaris", kuriame su švelniu humoro jausmu režisierius vaizduoja pokario japonų šeimos tarpusavio santykių atšalimą ir asmenybes niveliuojantį augančios ekonomikos pasaulį.

Kaip ir Y.Ozu ilgą laiką Vakaruose buvęs nežinomas K.Mizoguchi savo kūryboje balansuoja tarp ištikimybės tradicinėms vertybėms ir šiandienos nešamų naujovių.

Japonų režisieriaus kino juosta "Blausus mėnulis" - alegorinis filmas apie meilę, godumą ir išdavystę. Rašytojo Akinari Ueda mistinių romanų pagrindu sukurtos juostos veiksmas vyksta 16 amžiaus vidaus karų alinamoje Japonijos provincijoje. Siekiantis praturtėti puodžius Genjiro sutinka šmėklą - princesę ir nukeliauja į kūniškų malonumų pasaulį. Genjiro kaimynas Tobei, svajojantis apie kario šlovę, už drąsius žygius gauna generolo laipsnį. Tačiau abu vyrai yra priversti grįžti į realų pasaulį ir turi brangiai mokėti už savo paklydimus.

Ši juosta, 1953 metais Venecijos tarptautiniame kino festivalyje apdovanota Sidabriniu liūtu, atnešė K.Mizoguchi ilgai lauktą tarptautinį pripažinimą.

S.Imamura kartais minimas kaip vienas Japonijos kino "naujosios bangos" formuotojų. Jį domina spontaniški gyvenimo aspektai, anksčiau draustos prietarų, pornografijos temos. Paties režisieriaus žodžiais, jo personažai -"stiprūs, godūs, kandūs, sukti žmonės, labai žmogiški savo trūkumais". S.Imamura kūrė ir gana drastišką dokumentiką.

Šios japonų kino savaitės filme "Dingęs be žinios" originaliai supinami vaidybinio ir dokumentinio kino žanrai. Juostoje režisierius bando tyrinėti vieną japonų visuomenės fenomeną - kiekvienais metais daug vyrų dingsta, palikdami šeimas, darbus ir išnykdami nežinomybėje. Filmas seka paskui vieno tokių vyrų sužadėtinę, ieškančią tiesos apie savo dingusį mylimąjį.

K.Ichikawa yra mažiausiai žinomas Lietuvoje iš pristatomų japonų meistrų. Pradėjęs darbą kine nuo animacijos ir lėlių filmų, jis domėjosi kinematografinėmis kabuki teatro, komikso galimybėmis, ekranizavo daug garsių japonų literatūros kūrinių. Režisierius natūraliai sieja poeziją, komediją ir tragediją. Jis mėgsta komplikuotus, kartais šokiruojančius charakterius. Jo kino vizualumas neatsiejamas nuo gilios užuojautos atstumtiems, nuskriaustiems, įbaugintiems personažams, nors pats režisierius ir išsigina "humanisto" vardo. Jis sakosi esąs "realistas, ieškantis geriausių žmogaus prigimtinių savybių, ir nenustembantis, aptikęs blogiausias".

Kino festivalyje bus parodytas jo filmas "Liepsnose", sukurtas Yukio Mishima romano "Auksinė šventykla" motyvais. Juostos herojaus idealisto Mizoguchi vis gilėjantis nusivylimas tikrove ir kone fanatiškas siekis išsaugoti nepaliestą tobulą grožį, pastūmėja jį beprotiškam žingsniui.

Bilietai į "Japonų kino meistrų" savaitę kainuos 4-6 litus.

Klasikinio Japonijos kino pristatymas yra "2005 Europos Sąjungos - Japonijos tautų mainų metų" kultūros programos dalis.

Šaltinis
Naujienų agentūros BNS informaciją skelbti, cituoti ar kitaip atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo neleidžiama.
BNS
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją