Todėl jau nuo kitos savaitės moksleiviai vėl galės įprastines pamokas paįvairinti filmų peržiūromis ir diskusijomis.

Vilniuje jiems plačiai duris pravers „Skalvijos“ kino centras bei „Pasakos“ kino teatras, Kaune įsileis Tarptautinio Kauno kino festivalio rengėjai, Panevėžyje pasitiks kino centras „Garsas“.

Atokiau nuo didžiųjų miestų įsikūrusių mokyklų neaplenks „Mokausi iš kino“ rekordininkas „Kinobusas“, projekto metu surengęs daugiausiai kino seansų ir jų aptarimų. Jo mokyklos sulauks nuo spalio vidurio.

„Kartu su partneriais svarstėme, kaip toliau galėtume tęsti tai, ką pradėjome. Didelis vidinis pasitenkinimas, matant, kaip mūsų parinkti filmai atliepia vaikų pasaulius, mokytojų padėkos, jų skambučiai teiraujantis, ar projektas tęsis toliau, pasufleravo, jog kito pasirinkimo neturime. Būtina tęsti. Juolab, kad sukaupėme daug patirties tolimesnei veiklai tęsti. Turime rinktinę filmų programą, su atida ir įsiklausymu parengtą medžiagą jų aptarimui. Kaip galima būtų visu tuo nepasinaudoti?“ – klausia projektą „Mokausi iš kino“ koordinavusi Goda Sosnovskienė.

Vardindama „Mokausi iš kino“ svetainėje peržiūrai su klase rekomenduojamus filmus, G. Sosnovskienė mini ryškiausius. Tarp jų pernai Kanų kino festivalio pradžią pažymėjusi Weso Andersono juosta „Mėnesienos karalystė“ (2012) , to paties festivalio „Auksinę palmės šakelę“ nuskynusi „Balta juosta“ (rež. M. Haneke, 2009), Berlyno „Auksinį lokį“ išsivežęs „Išsiskyrimas“ (rež. Asghar Farhadi, 2011).

Jaunesnio amžiaus žiūrovai kviečiami žiūrėti vaikų ir jaunimo festivaliuose bendraamžių išliaupsintus filmus „Kuosvarnis“ (rež. Boudewijn Koole, 2012), „Eleonoros paslaptis“ (rež. Dominique Monféry, 2012‚) „Krokodilai“ ir „Krokodilai 2” (rež. Christian Ditter, 2009, 2010). Nemažai dėmesio „Mokausi iš kino“ repertuare skiriama lietuviškam kinui.

Projekto koordinatorės žodžiais, kiekvienas mokykloje dėstomas dalykas gali atrasti pratęsimą „Mokausi iš kino“ repertuare. Tinkamai parinkti filmai plečia akiratį ir provokuoja kitokiam požiūriui, padeda stiprinti užsienio kalbos įgūdžius, įgyti naujų literatūros, geografijos, gamtos pažinimo, kitų sričių žinių. Vis labiau įsitvirtinant vaizdų kultūrai, formuoja gebėjimą kritiškai matyti ir interpretuoti savo aplinkoje sutinkamus vaizdus.

Užsienio moksleivių, dalyvaujančių kino edukacijoje, apklausos rodo, kad šios srities užsiėmimai padeda sudominti moksleivius ir motyvuoti komandiniam darbui, praplečia dėstomų dalykų kontekstą, praverčia analizuojant sudėtingesnius klausimus. Todėl į „Mokausi iš kino“ sales sugrįžę moksleiviai kviečiami ne tik žiūrėti filmus, bet ir nepraleisti progos sudalyvauti jų aptarimuose, kuriuos vėl ves profesionalūs moderatoriai.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (3)