Festivalyje „Hors Pistes“, pradėtame rengti nuo 2006 m., pristatomi šiuolaikiniai audiovizualiniai kūriniai ir atskleidžiama plati jų įvairovė – filmai, videoinstaliacijos, videoperformansai, medijų menas.

Šių metų festivalio dėmesio centre – filmai, metantys iššūkį įprastiems pasakojimo būdams, peržengiantys įprastines kino rūšių ribas (vaidybinio, dokumentinio, eseistinio ir kt.) ir patraukiantys dėmesį savo novatorišku meniniu požiūriu. „Hors Pistes Vilnius“ programoje, bendradarbiaujant su „Prancūzų institutu“, bus parodyta 16 įvairių šalių menininkų filmų.

Programoje pristatomų filmų autoriai nevengia analizuoti aštrių socialinių ir politinių temų. Jungtinės Karalystės menininkas Redmond Entwistle filme „Socialinės vizijos“ piešia dviveidį Los Andželo portretą, atskleisdamas prarąją tarp viešojo miesto įvaizdžio ir vargingosios klasės gyvenimo tikrovės. Islandų menininkų duetas Ólafur Ólafsson, Libia Castro tęsia savo ilgametį projektą „Tavo šalis neegzistuoja“, pradėtą 2003 m. kartu su pasauliniais protestais prieš JAV intervenciją į Iraką.

2012-jų Turner apdovanojimui nominuotas menininkas Lukas Fowleris, kuriantis impresionistinius intriguojančių asmenybių portretus, pristato filmą apie marksizmo istoriką, dėsčiusį literatūrą bei socialinę istoriją žmonėms, kurie neturėjo galimybės gauti universitetinį išsilavinimą.

Daugybę tarptautinių apdovanojimų pelnęs Benas Riversas, ŠMC kino salės žiūrovams jau pažįstamas iš filmo „Dveji metai prie jūros“, „Hors Pistes Vilnius“ programoje sutelkia dėmesį į Ramiojo vandenyno salos Vanuatu tautos, pasaulio ir žmogaus sukūrimo mitus. Jo filmo pavadinimas „Kūryba mūsų akimis“ tarsi apibendrina programoje pristatomus filmus, kuriuose analizuojama kūrybos tema.

Improvizuotas laisvamanio rusų milijardieriaus ir neturtingo performansų menininko dialogas filme „Du rusai laisvame pasaulyje“ kelia klausimą, kodėl menininkai apskritai kuria. Kituose filmuose gimsta utopijos apie ateitį, kurioje menininkai sudarytų visuomenės daugumą, arba atsigręžiama į ryškiausias XX a. meno istorijos figūras, gilinantis į jų menines nuostatas.

Šios ir kitos temos „Hors Pistes Vilnius“ programos filmuose tyrinėjamos eksperimentuojant audiovizualine kalba ir pasakojimo formomis, ieškant naujų išraiškos būdų. Dokumentiką papildo vaidybiniai elementai, meno istorija netikėtai analizuojama pasitelkiant mokslinės fantastikos žanrą, taip pat pristatomas filmas, įvardijamas kaip abstraktus kriminalinis trileris, arba videoesė, kurioje istorija pasakojama papūgos akimis.

Kino programos kuratorė - Ilona Jurkonytė.