1984-aisiais, po nepasiteisinusio kompiuterio „Lisa“ projekto buvo pradėtas kurti naujas kompiuteris „Macintosh“, turėjęs pradėti naują asmeninių kompiuterių erą. Pasitelkus aktyvią reklaminę kampaniją visi laukė naujo technologijos kūrinio tarsi bombos – nežinia, ko tikėtis. Ir tai įvyko 1984-aisiais, kartu pasirodžius šio kompiuterio reklamai, kurią režisavo filmų „Svetimas“ bei „Bėgantis skustuvo ašmenimis“ režisierius.

750 tūkst. JAV dolerių kainavusi reklama, masinėms scenoms nusamdyti Londono skustagalviai bei pagrindinius vaidmenis atlikę modelis ir atletė Anya Major bei aktorius Davidas Grahamas iš pradžių „Apple“ direktorių tarybai nesukėlė simpatijų, o vienu metu netgi buvo svarstoma parduoti eterio laiką ir atšaukti reklamos transliaciją.
Nepaisant kompanijos antipatijų reklamai, nuo 90 iki 60 sekundžių sutrumpintas vaizdo klipas visgi buvo parodytas.

Pirmoji klipo „1984“ visuomeninė transliacija įvyko Amerikos futbolo super-taurės varžybose 1984-ųjų sausio 22 dieną, nors pirmas viešas reklamos pristatymas įvyko mėnesiu anksčiau – 1983-ųjų gruodį, viename Aidaho valstijos televizijos kanalų. CBS kanalu transliuota reklama, kai televizoriaus ekrane dėl čempionų titulo rungėsi Los Andželo „Rangers“ ir Vašingtono „Redskins“ komandos jau po pirmosios transliacijos tapo hitu, apie kurį kalbėjo kone kiekvienas JAV gyventojas.

Ironiška, kad „1984“ – pagal George Orwello to paties pavadinimo romaną kurtas ir pavadintas reklaminis klipas – kurio „Apple“ kompanijos vadovybė iš pradžių net neketino transliuoti, akimirksniu tapo žaibiškai populiariu ir buvo rodomas net vakaro žinių metu.
Minutės trukmės vaizdo klipe matoma bėganti, kūju nešina mergina, sudaužanti ekraną, iš kurio Didysis Brolis kalba aplink sėdintiems vienodai apsirengusiems skustagalviams. Reklama baigiama žodžiais „Sausio 24 dieną „Apple Computer“ pristatys jums „Macintosh“. Ir jūs sužinosite kodėl 1984-ieji nebus panašūs į „1984“.

Pats kompiuteris ekrane taip ir nepasirodė, tačiau to ir nereikėjo – nepaisant didelės „Macintosh“ kainos „Apple“ pardavimai žaibišku greičiu šovė aukštyn, asmeniniai kompiuteriai tapo vis plačiau naudojamu įrenginiu, o R. Scottas nufilmavo dar kelias sėkmingas reklamas „Pepsi“, „Nissan“ ir kitoms kompanijoms.

Šiandien ši reklama tituluojama sėkmingiausiu visų laikų marketingo žingsniu, tapusi istoriniu įvykiu. 1984-aisiais Kanų Liūtų festivalyje ji buvo apdovanota Grand Prix prizu ir yra laikoma ne tik geriausia aštuntojo dešimtmečio reklama, tačiau ir lūžio tašku reklamos pramonėje. Garsiausios „Apple“ reklamos idėją savo rinkiminėje kampanijoje panaudojo net JAV prezidentas Barackas Obama.

„1984“ reklaminis klipas ir jo kūrimo užkulisiai buvo parodyti 1999-ųjų Martyno Burke filme „Silicio slėnio piratai“ (orig. „Pirates of Silicon Valley“). 2004-aisiais, kai reklamai suėjo dvidešimt metų, „Apple“ kompanija „London Shepperton Studios“ nufilmavo naują vaizdo klipą, kuriame nešina kūju antrąkart bėga Anya Major, o jos juosmenį šįkart puošia iPod grotuvas.

Sukūręs bene garsiausią ir žinomiausią visų laikų reklamą ir prisidėjęs prie „Apple“ kompanijos populiarinimo režisierius R. Scottas, dar jaunystėje užsitarnavęs vizualinių efektų karaliaus vardą, grįžta prie jį išgarsinusio kino žanro – mokslinės fantastikos. Prisipažinęs, jog tai – jo širdžiai artimiausias kino žanras, birželio 8 dieną režisierius pristatys po devyniais užraktais slepiamą naujausią savo juostą – mokslinės fantastikos filmą „Prometėjas“, vadinamą paslaptingiausiu 2012-ųjų kino reginiu.

Filmo anonsas:

Šaltinis
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją