Pasaulinė Larso von Triero filmo “Melancholija” premjera įvyko šių metų pavasarį Tarptautiniame Kanų kino festivalyje. Filmas dalyvavo konkurinėje programoje, pagrindinė vaidmens atlikėja Kirsten Dunst pelnė apdovanojimą už geriausią moters vaidmenį.

Tačiau dar prieš apdovanojimų ceremoniją filmas, o tiksliau jo režisierius, garsusis provokatorius ir l’enfant terrible Larsas von Trieras “nesugebėjo tinkamai pabaigti sakinio” ir pripaistė juokų, tarp kurių buvo ir raktinių žodžių pasaulio žiniasklaidai: “nacis”, “Adolfas Hitleris” ir kt. Nesuprastas Larsas von Trieras netrukus buvo paskelbtas persona non grata ir buvo “priverstas” palikti Kanus bei kiekviename interviu atsiprašinėti. Apie filmą jau niekas nebeklausinėjo.

Larsas von Trieras, išgirdęs Kanų tarybos sprendimą, jam neprieštaravo. Priešingai, reagavo oriai ir išplatino viešą atsiprašymą, o per vieną iš savo prodiuserių, prieš keletą metų viešėjusių ir “Scanoramoje”, Meta Luisa Foldager, perdavė pasauliniui žinią, kad jis sutinka priimti bet kokią bausmę, kokią tik skirs festivalio vadovai. Prodiuserė savo ruožtu smalsuolius tąsyk užtikrino, kada režisierius jaučiasi puikiai ir toliau “gerai dirba savo darbą”.

Kino kritikai, vertindami incidentą Kanuose, juokauja, kad Larsui von Trierui toks Kanų gestas, net ir apskriejęs viso pasaulio žiniasklaidą, negali pakenkti. Sakoma, kad Kanai uždraudė Larsui von Trierui prieiti arčiau kaip šimtą metrų iki festivalio rūmų, o pasaulis – plačiai atvėrė visas duris ir langus. Šiandien “Melancholija” keliauja po prestižiškiausius kino festivalius ir išdidžiai renka kino kritikų liaupses.

Gražina Arlickaitė, Europos šalių kino forumo “Scanorama” direktorė, prisimindama įvykį Kanuose, sako: “Ištikimiausias žiūrovas žino – Larso von Triero filmai provokuoja, sukrečia, šokiruoja, žavi, atstumia ir traukia, priverčia mąstyti ir išgyventi tikrai stipriau nei režisieriaus kartais ekstravagantiškai neišmintingos provokacijos. „Melancholiją“ Kanuose palydėjo būtent tokia Larso von Triero provokacija. Tačiau filmas, pelnytai atnešęs pagrindinio vaidmens atlikėjai Kirsten Dunst geriausios aktorės apdovanojimą, atsistojo šalia didžiųjų Larso von Triero filmų – „Prieš bangas“, „Dogvilis“, „Šokėja tamsoje“.

Pasak Gražinos Arlickaitės, festivaliui “Melancholijos” premjera – tarsi grįžimas prie ištakų. ,,Larsas von Trieras ir jo inspiruotas judėjimas “Dogma’95” buvo ir yra vienas iš esminių “Scanoramos” impulsų.

Simboliška, kad po devynerių metų pertraukos, kuomet pati pirmoji “Scanorama” buvo atidaryta to paties režisieriaus juosta “Dogvilis”, mes vėl pradėsime festivalį šio kino grando darbu.”

„Kai sausakimšoje Lumière‘ų salėje Kanuose laukiau „Melancholijos“ premjeros, į mano dar neišjungtą mobilųjį telefoną atskriejo filmą jau mačiusio kolegos žinutė: „Užmirškite visas problemas, kurias atsinešėte į salę. Negalvokite apie nieką. Melancholija. Tik Melancholija.“ Aš būtent to linkiu ir šių metų „Scanoramos“ žiūrovams, nes šis filmas tikrai reikalauja panirti į jo gelmę ir likti joje”, – prieš Lietuvos dar tik laukiančią “Melancholijos” premjerą sakė Gražina Arlickaitė.

Europos šalių kino forumas “Scanorama” šiemet vyks lapkričio 10 – 20 dienomis Vilniuje, lapkričio 17 – 27 dienomis Kaune, lapkričio 24 -27 dienomis Klaipėdoje.

Šaltinis
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją