Filmo reklamoje žiūrovus pastebimai buvo bandoma masinti ateiti pažiūrėti į aktorę, kuriai vaidmuo šiame filme – priešpaskutinis.

Nori nenori, filmo metu nuo to negali atsiriboti – nevalingai fiksuoji neva liūdną aktorės žvilgsnį, nervingas veido mimikas, trapius judesius. Aktorės įkūnyto personažą sunkiai pavyksta atskirti nuo jos pačios asmenybės. Tad kažin, ar filmas buvo pajėgus atlaikyti iššūkį.

“Dženis ir Džonis” – skoninga, muzikali bei originali prancūziška komedija apie draudimo agentūros darbuotoją Pablo (Sergi Lopez), sumaniusį pasipelnyti iš keisto kliento misterio Kanono (jį suvaidino Marie tėvas Jean-Louis Trintignant). Tačiau, regis, ideali afera nepavyko, tad Pablo karštligiškai sukurpia planą, kaip padengti nuostolius – tereikia išvilioti palikimą iš savo pusbrolio! Tokiam planui ir praverčia “atgimę” Johnas Lennonas (Džonas Lenonas) ir Janis Joplin (Dženis Džoplin).

Šie dainininkai – vieni žymiausių 7 dešimtmečio daininkų pacifistų, kuriais apsimetę Pablo žmona Bridžita (M. Trintignant) bei pasamdytas aktorius Volteris (Francois Cluzet) ir stengiasi išvilioti iš pusbrolio Leono (Christopher Lambert) apvalią sumelę, esą reikalingą jų kuriamai dainai apie taiką.

Plano įgyvendinimas, į kurį vis labiau įsitraukia Bridžita, tarsi suteikia jai naujų bruožų, naujų spalvų – iš prislėgtos namų šeiminkės ji pamažu tampa savimi pasitikinčia moterimi, keliančia sau naujų tikslų. Jos vyrą, emocingąjį plano inicitorių Pablo paskutinįkart buvo galima pamatyti visai kitokiame amplua – filme “Purvini gražūs dalykai” jis vaidino ciniškąjį prekiautoją žmonių organais Chuaną, šaltakraujiškai pasinaudojusiu Senaja (Audrey Tautou).

Įdomu, kad filmo “Dženis ir Džonis” scenarijus anaiptol nesukelia jokio pasipiktinimo muzikos žvaigždžių atminimo teršimu ar apskritai pačiu jų “prikėlimo” faktu. Galbūt taip yra dėl nepaaiškinamo prancūzų sugebėjimo visada viską gražiai “suvesti į” jausmus. Lyriškas bei nostalgiškas filmo garso takelis (jis daugiausia sudarytas iš J.Lennono bei J.Joplin dainų) ir spalvingi charakteriai juostos pabaigoje susilieja į jausmo iš didžiosios raidės – Meilės – atgimimą, sužydėjimą. Ar ne apie tai dažniausiai ir dainuodavo J.Lennonas ar J.Joplin? Tad filmas tarsi tampa jų kūrybos atgarsiu, išpildo jų pagrindinį darnos ir meilės tarp žmonių siekį.

Jausmų linija filme vėlgi turi paralelę už didžiojo ekrano ribų, tikrovės scenarijuje. Aistros ir pavydo auka vadinama M.Trintignant šiame filme dirbo su dviem savo buvusiais partneriais bei vaikų tėvais. Filmo “Dženis ir Džonis” režisierius bei scenarijaus autorius Samuelis Benchetrit (Samuelis Blašeri) – buvęs Marie vyras, su kuriuo aktorė turi du sūnus, o filme Johną Lennoną vaidinantis Francois Cluzet (Fransua Kluze) buvo Marie meilužis, su kuriuo ji taip pat turi vieną sūnų.

Tad dar sunkesnis iššūkis laukia paskutiniojo filmo, kuriame Marie nusifilmavo jau prieš pat mirtį. Prancūzų, kurie jau buvo pristatyta filmo premjera, žongliravimas tragedija masiškai nesutraukė į kino sales - jie demonstravo santūrią pagarbą aktorės prisiminimui, nelabai derančiu su Marie motinos skuba platinti juostą. Tikriausiai tai naudingiau ir pačiam filmui, nes realybės iššūkio jis nelabai pajėgus atlaikyti.

Šaltinis
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, tradicinėse žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją