Trumpa, bet aistringa meilės istorija

Filmas nukelia į trečiąjį dešimtmetį, kai įvyko trumpa, tačiau kupina inteligentiškos aistros ir elegancijos dviejų menininkų konfrontacija. Jų pažintis prasidėjo dar 1913-taisiais, Eliziejaus laukų teatre, kur Coco Chanel, kylanti mados žvaigždė, vienintelė salėje buvo pakerėta visų nušvilptos Igorio Stravinskio baleto „Šventasis pavasaris“ premjeros.

1920-tieji, Paryžius: emigravęs rusų kompozitorius su sergančia žmona persikėlė į garsios dizainerės užmiesčio vilą, kur tarp dviejų kūrėjų įsiplieskė ilgos ir laimingos istorijos nežadantis romanas. Abu menininkus kūrybiniame kelyje vedė novatoriškos idėjos. Modernistinė, disonuojanti I.Stravinskio harmonija kėsinosi į konservatyvios buržuazinės visuomenės muzikinį skonį, o Coco plėtojo naujas prabangios ir elegantiškos, tačiau demokratiškos mados idėjas.

Aktorė – mados namų veidas

Filme, kuris buvo pristatytas tarptautinio Kanų kino festivalio uždarymo metu, pagrindinį vaidmenį atlieka prancūzų aktorė Anna Mouglalis, kuri aštuonerius metus buvo kompanijos „Chanel“ veidu. Aktorė teigė, kad pati to nejausdama ruošėsi šiam vaidmeniui metų metus: „Mano pačios darbas su „Chanel“ turėjo labai didelės įtakos. Kai gavau pasiūlymą filmuotis, aš jaučiau, kad galiu šiam filmui duoti labai daug, kad savotiškai turiu patirties“.

Aktorė neslepia, kad liko sužavėta kolegės Audrey Tautou darbu prieš tai pasirodžiusiame filme apie prancūzų mados legendą – „Coco prieš Chanel“. „Abu filmai vaizduoja skirtingą Coco gyvenimo laikotarpį, ir jei „Coco prieš Chanel“ yra apie jos kelią šlovės link, tai mano filmas yra apie moterį, kuria ji ir troško būti“, – pasakoja A.Mouglalis.

Beprotiška aistra ir apsėdimas

Prieš suvaidindamas blogiuką filme apie Džeimsą Bondą „Casino Royale“, danų aktorius Mads Mikkelsen buvo geriau žinomas festivalių auditorijai Lietuvoje iš filmų „Po vedybų“ ar „Prekeivis“.

Puikiai vaidinantis įvairaus žanro filmuose aktorius pasakoja, kad „Coco Chanel ir Igoris Stravinskis“, sužavėjo jį keistais žmonių tarpusavio santykiais, kurie peraugo net į apsėdimą.

„Jų meilė nebuvo normali. Igoris traukė Coco, nes jo muzika įkūnijo galią ir energiją, tokią beprotybę, kuriai ji simpatizavo. Kompozitorius susižavi Chanel dėl to gyvenimo, kurį gyveno ji ir, kurį jis turėjo galimybę išgyventi tik savo muzika. Realybėje Stravinskis buvo nuobodus ir labai tikslus, o bendravimas su Chanel tarsi įpūsdavo jam gyvybės ir ryškumo“, – analizuoja aktorius.

Akivaizdu, kad ilgai ir laimingai meilės istorijai abu menininkai buvo pernelyg dideli, ir individualūs, tačiau net ir po beveik 100 metų šis trumpas aistros proveržis įkvepia.

„Coco Chanel ir Igoris Stravinskis“ – kino teatre „Pasaka“ nuo lapkričio 19 d.