Tai – argentinietiškas detektyvas „Paslaptis jų akyse“ („El secreto de sus ojos“), BAFTA premiją sekmadienio vakarą netikėtai užsitikrinęs Jacqueso Audiardo trileris „Pranašas“ („Un Prophete“), „Liūdesio pienas“ („La teta asustada“) ir „Baltas kaspinas“ („Das Weisse Band“). Pastarasis austrų režisieriaus Michaelio Haneke filmas dar pretenduoja laimėti „Oskarą“ ir už geriausią operatoriaus darbą.

„Kino pavasaryje“ bus rodomas ir sukrečiantis dokumentinis filmas „Įlanka“ („The Cove“) – jis „Oskarui“ nominuotas geriausio dokumentinio filmo kategorijoje. Dar dvi juostos, kurias išvys festivalio „Kino pavasaris“ žiūrovai, pretenduoja tapti geriausiu metų filmu – kultinių brolių Coenų komedija „Rimtas vyrukas“ („A Serious Man“) ir šokiruojanti drama „Meilutė“ („Precious“). Tuo tarpu Jane Campion režisuota biografinė drama „Švytinti žvaigždė“ („Bright Star“) ryškiai žiba nominacijoje už geriausius kostiumus.

Šių metų „Oskarų“ favoritė, net šešiomis nominacijomis įvertinta JAV režisieriaus Lee Danielso juosta „Meilutė“ pasakoja apie šešiolikmetę Klarisą Meilutę Džouns, kuri turi didelių svajonių, bet dar daugiau problemų. Ji turi gigantišką antsvorį, nepritampa klasėje, namuose kenčia nuo despotiškos motinos smurto ir laukiasi jau antrojo vaiko nuo ją išprievartavusio tėvo. Jautri ir įtaigi drama stebina virtuoziška niekam nežinomų ir mažai patirties turinčių aktorių vaidyba. Pagrindinio vaidmens atlikėja Gabourey Sidibe pretenduoja gauti „Oskarą“ geriausios aktorės kategorijoje, kita kino debiutantė – ką tik BAFTA premija apdovanota Mo‘nique yra nominuota už geriausią antraplanį vaidmenį ir laikoma akivaizdžia favorite. „Meilutė“ „Oskarui“ nominuota ir geriausios režisūros, geriausio adaptuoto scenarijaus ir geriausio montažo kategorijose.

„Oskaru“ už geriausią dokumentinį filmą nominuota juosta „Įlanka“ – viena ryškiausių „Kino pavasario“ dokumentinių filmų programoje. Filmas apie delfinų skerdynes ir šaltakraujišką Japonijos valdžios melą sulaukė gausybės kino kritikų liaupsių, žiūrovų simpatijų ir Japonijos miesto Taiji neapykantos. Filmas nepalieka abejingų visame pasaulyje, belieka stebėti, ar sujaudins „Oskarų“ žiuri ir „Kino pavasario“ žiūrovus.

Šiemet „Kino pavasaryje“ debiutuoja kelios šalys – festivalio naujokės. Viena jų – Peru. Perujietės režisierės Claudios Llosos filmo „Liūdesio pienas“ siužetas grindžiamas provokuojančia alegorija, kad visos gyvenimo blogybės persiduoda iš kartos į kartą per motinos pieną. Magišku realizmu ir perujietiška autentika užburiantis filmas bus rodomas „Kino pavasario“ „Festivalių perlų“ programoje ir yra nominuotas „Oskarui“ kaip geriausias užsienio filmas.

Šaltinis
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją