M.Haneke "Auksinę palmės šakelę" gavo už puikiai nufilmuotą, nespalvotą neoklasikinės formos filmą, kuriame nagrinėjamos kolektyvinės kaltės, nepasitikėjimo ir bausmių temos.

Kai konservatyvią kaimelio bendruomenę sukrečia neišaiškintų baisių ir paslaptingų piktadarysčių virtinė vietos pastorius priverčia savo vyriausiąjį sūnų ir dukterį nešioti baltas juostas, kurios primintų apie "tyrumą ir nekaltumą".

M.Haneke po filmo peržiūros sakė senai norėjęs pastatyti filmą apie vaikus ir parodyti, kaip veikia žiaurūs jų auklėjimo metodai. "Griežtos taisyklės gali tapti terorizmo šaltiniu, - sakė jis. - Norėjau papasakoti apie blogio šaknis. Neskiriu religinio terorizmo nuo politinio".

"Kartais žmona užduoda man labai moterišką klausimą: "Ar tu laimingas?",- priimdamas apdovanojimą sakė M.Haneke.

"Atsakyti į tai labai sunku. Bet šiandien yra ta mano gyvenimo akimirka, kai galiu tarti, jog esu laimingas", - sakė jis kreipdamasis į auditorijoje esančią žmoną ir pridūrė, kad galvoja apie ją.

Tai ne pirmas kartas, kai M.Haneke pelno laurus Kanuose": 2001 metais jo filmas "Pianistė" (Die Klavierspielerin) laimėjo Didįjį prizą, o 2005-aisiais juostai "Paslėpta" (Cache) atiteko prizas už geriausią režisūrą.

Antrasis pagal svarbą Kanų Didysis žiuri prizas atiteko prancūzų režisieriaus Jacques'o Audiardo kalėjimo dramai "Pranašas" (Un prophete).

Ši niūri kalėjimo pasakoja apie šešeriems metams kalėti nuteistą arabų jaunuolį, kuris atlikdamas bausmę giliai įtraukiamas į nusikalstamą pasaulį.

Austrų muilo operų žvaigždė Christophas Waltzas Kanuose sekmadienį gavo geriausio aktoriaus apdovanojimą - už nacio poligloto Hanso Landos vaidmenį Quentino Tarantino filme "Negarbingi šunsnukiai" (Inglourious Basterds).

"Visų pirma aš už tai skolingas Hansui Landai ir šiam unikaliam ir nepakartojamam kūrėjui, Quentinui Tarantino, - sakė Ch.Waltza. - Jūs sugrąžinote man pašaukimą".

Prancūzė Charlotte Gainsbourg už tabu laužantį nuo sielvarto pamišusios moters vaidmenį danų trileryje "Antikristas" (Antichrist) buvo pripažinta geriausia aktore.

"Tai didelė garbė", - priimdama apdovanojimą sakė 37 metų aktorė, kurį vienoje šiurpiausių natūralistinio Larso Von Triero filme aprūdijusiomis žirklėmis nusikerpa klitorį.

Ch.Gainsbourg pareiškė, kad norėtų apdovanojimu pasidalyti su L.von Trieru, "kurio šį vakarą nėra, kuris leido išgyventi man tai, ką manau esant intensyviausiu, skausmingiausiu ir labiausiai jaudinančiu mano viso gyvenimo patyrimu".

Aktorė taip pat padėkojo Kanams, kurie buvo "pakankamai drąsūs, kad pasirinktų tokį filmą kaip "Antikristas" ir prisiminė tėvą, velionį prancūzų dainininką ir aktorių Serge'ą Gainsbourgą, kuris, "viliuosi, didžiuotųsi ir būtų šokiruotas".

Geriausio režisieriaus apdovanojimą atsiėmė Brillante Mendoza (Briljantė Mendosa) iš Filipinų, atvežęs į šį festivalį niūrų filmą "Kinatay".

Šioje juostoje, kurios pavadinimas filipiniečių kalba reiškia "žudynės", pasakojama apie korumpuotą policininką, kuris virtuviniu peiliu į gabalus supjausto jam kelią perbėgusią prostitutę.

"Tai ne pramoga, tokio pobūdžio istorijos yra paimtos iš gyvenimo", - Kanuose sakė B.Mendoza.

Aborigenų režisieriaus Warwicko Thorntono "Samsonas ir Dalila" (Samson and Delilah), pasakojimas apie meilę problemiškoje aborigenų bendruomenėje, buvo apdovanotas Kanų "Auksine kamera".

W.Thorntono juosta atvirai kalba apie problemas, su kuriomis susiduria atokiuose Australijos vietovėse gyvenančios aborigenų bendruomenės: apie smurtą, išnaudojimą ir skurdą.

"Ačiū už tai, kad patikėjote mūsų pirmagimiu, - sakė W.Thorntonas priimdamas prizą. - Nežinau, ką pasakyti. Tegyvuoja Kanai, tegyvuoja kinas".

Uždrausto kinų kūrėjo Lou Ye aistringos gėjų meilės trikampio istorijos "Pavasario karštligė" (Spring Fever) scenaristas Feng Mei buvo apdovanotas už geriausią scenarijų.

Lou Ye šią temperamentingą juostą nufilmavo Nankine slapta per du mėnesius. Kanuose jis žurnalistams sakė, jog tikisi būti "paskutiniu uždraustu kinų režisieriumi, kad daugiau niekas to nepatirtų".

Kultinis Pietų Korėjos režisierius Park Chan-wookas ir britų kino kūrėja Andrea Arnold drauge atsiėmė žiuri prizą.

A.Arnold buvo pagerbta už dramą "Akvariumas" (Fish Tank) apie problemišką paauglę niūriame Londono priemiestyje, o Park Chan-wookas - už "Troškulį" (Bak-Jwi), kuriame pasakojama apie vampyru virtusį kunigą ir jo slaptą jo romaną su draugo žmona.

Kanų kino festivalio apdovanojimas trumpametražio filmo kategorijoje buvo paskirtas portugalų režisieriaus Joao Salavizos filmui "Arena" apie namų arešto sąlygomis laikomą vyrą, iš kurio tyčiojasi vietos vaikai.

Devynių narių Kanų žiuri, kuriai vadovavo prancūzų aktorė Isabelle Huppert, specialiuoju Kanų kino festivalio prizu už pusę amžiaus trukusią karjerą apdovanojo legendinį prancūzų kino meistrą Alainą Resnais.

86 metų "Naujosios bangos" ikona tapęs A.Resnais šiemet, praėjus 50-čiai metų po audros, kurią sukėlė jo autorinio kino šedevras "Hirošima, mano meilė" (Hiroshima Mon Amour), į Kanus sugrįžo su siurrealistinio atspalvio romantine komedija "Laukinės žolės" (Les Herbes Folles).

Jame pasakojama apie šeštą dešimtį metų einantį vyrą, kuris randa pamestą bendraamžės piniginę ir užmezga su ja romantiškus santykius.

Nors Kanų festivalis šiemet prasidėjo lengvesne gaida - 3D animaciniu "Pixar" filmu vaikams "Up", jame vyravo niūrios ir šiurpios temos: karas, fašizmas, kraujas ir net kunigai vampyrai.

Bet tikrą skandalą sukėlė Ekumeninės žiuri, kuri kasmet skiria apdovanojimą labiausiai dvasines vertybes propaguojančiam kūriniui, sprendimas įsteigti ypatingą "antiprizą" ir juo apdovanoti L.von Triero filmą "Antikristas".

Komisijos nuomone, tai "labiausiai mizoginistinis filmas, kurį sukūrė geriausiu pasaulio režisieriumi besiskelbiantis kūrėjas".

Šios komisijos pirmininko, Rumunijos kino režisieriaus Radu Mihaileanu, pranešime sakoma, jog danų režisierius savo kūriniu išsako idėją, jog "moteris turėtų būti sudeginta ant laužo, kad vyras pagaliau galėtų pakilti".

Šis sprendimas supykdė Kanų festivalio direktorių Thierry Fremaux.

Tai buvo "juokingas sprendimas, besiribojantis su raginimu įvesti cenzūrą. Skandalinga, jog jį paskelbė "ekumeninė" komisija, kuriai, be kita ko, vadovauja kino režisierius", sakė T.Fremaux.

Pernai Kanų "Auksine palmės šakele" buvo apdovanota prancūzų drama apie prastoje Paryžiaus mokykloje dirbantį mokytoją "Klasė" (Entre les murs), kurią režisavo Laurent'as Cantet.