Mūsų aktoriai rusų kine ne naujiena, bet „Kvailių namai“ vos netapo pretendentu į „Oskarų“ apdovanojimą (geriausio užsienio filmo kategorijoje) ir mes vos nepamatėme Vlado Bagdono Los Andžele, apdovanojimų ceremonijoje. Tokia proga nuteikia daugiau negu palankiai filmo atžvilgiu, o tai praverčia, nes bendrai gana įdomus ir ne be naujovių filmas kartais būdavo kiek ištęstas ar nenuoseklus, ar tiesiog nuobodokas. Bet tai gana lengvai pasimiršta ir iš kino teatro, greičiausiai, išsinešite gana optimistišką nuostatą tiek filmo, tiek lietuvių kino žvaigždžių ateities atžvilgiu.
Filmo žanras – tai gana pamėgta rusų kino režisierių tragikomedija. Joje yra ir juoko, ir ašarų, dažnai - vienu metu - o tai neva leidžia gerai pajausti Rusijos tikrovės (nes bendra filmo idėja, būtent apie ją ir būtent tokiam apibendrintam lygyje, kuris visada patiko įvairiems šios plačios šalies mąstytojams) absurdiškumą. Ligoniai hiper „pakvaišę“ ir tą supranti tik į juos pažiūrėjęs. Ligoninės personalas – tylintis, čečėniškų veido bruožų slaugas ir nuolat rūkanti senė; o jos direktorius - Vladas Bagdonas, geras dėdulė dideliais akiniais ir, matyt, nuo per dažno morfijaus naudojimo kiek mieguistom akim vadovauja kvailių būriui, gražiai derindamas ir kietą ranką, ir aštrų švirkštą, ir, pagaliau, iš širdies sklindantį tėvišką balsą.
Bet čia pasirodo čečėnai, jie ieško tvarsčių savo sužeistiesiems, paskui atvažiuoja rusai, kurie nori parduoti žuvusio čečėno kūną ir kartu nusipirkti „žolės“, tai vieni, tai kiti užgrobia pastatą, o kvailiai gyvena palikti savo globėjų ir, atrodo, pradžioje kiek susidomi aplinka, bet vėliau panyra į savo mažus rūpesčius. Rašo eilėraščius, groja akordeonu, mankštinasi, šnekasi, kartais švenčia, kartais liūdi. Gal kiek dažniau ir kiek intensyviau nei esame pripratę patys...
Filmas atskiruose epizoduose labai šiltas, su keliais gerais vaidmenimis, tarp kurių, žinoma, pagrindinės aktorės Julijos Visockajos herojė - be galo graži ir švelni mergina, ir taip pat Vlado Bagdono direktorius – keistas „senelis šaltis“. Filmas atvirai nekomercinis savo kalba, siužetu ir tema. Bet jam būdingas tragikomedijos lyrizmas atima iš kritiko visus šaltuosius ginklus ir palieka atvira širdimi priešais didelį Andrejaus Končialovskio tikrovės ekraną.