„2007-ųjų liepą nuvykau į Rusiją, savo senelės kaimą, kur sutikau jos kartos moteris ir radau jos pėdsakus. Tai man leido sukurti senelės portretą, atminimą, atkurti jos pirmus dvidešimt penkerius gyvenimo metus. Tik jos kaimo moterys galėjo man atskleisti tai, ko nežinojau,“ - teigia režisierius.

Pasak organizatorių pranešimo spaudai, kurdamas filmą režisierius dirbo su operatoriumi Audriu Kemežiu ir garso operatoriumi Algiu A. Apanavičiumi.

Režisierė Barbara Caspar gruodžio 11 d. pristatys filmą „Kas bijo Kathy Acker”.

B. Caspar 1998–2002 m. studijavo filosofiją ir psichologiją Vienos universitete. Tuo pačiu metu mokėsi multimedijos meno Taikomosios dailės universitete Vienoje, bei tapybos ir konceptualaus meno Vienos Dailės akademijoje. 2003-2006 m. mokėsi doktorantūroje Vienoje ir Paryžiuje. Pastaraisiais metais gyvena ir dirba Vienoje bei Niujorke.

„Kas bijo Kathy Acker“ – pirmasis Barbaros Caspar filmas. Jį kurdama režisierė susidūrė su daug sunkumų: apie rašytoją KathyAcker nebuvo išleista nė vienos biografinės knygos ar filmo, menininkės keliai driekėsi nuo Australijos iki Kanados. Teko atlikti ilgą ir nuodugnų tyrimą, filmo kūrimas užtruko net trejus metus. Caspar taip pat yra filmo scenarijaus autorė ir prodiuserė.

„Kathy Acker tekstai privertė mane permąstyti savo, kaip moters, vaidmenį visuomenėje, suabejoti savo įsitikinimais. Baigusi studijas sumaniau apie ją sukurti filmą,“ - sako autorė.

Basile Doganis, pirmasis filmo „Jaunasis jakudza” režisieriaus asistentas, filmą pristatys gruodžio 10 d. Studijuodamas filosofiją Paryžiaus universitete, B. Doganis daug laiko praleido Japonijoje, kur susidomėjo japonų menu. Išleido kelias knygas apie japonų kiną, teatrą, šokį, rytų kovos menus.

Gyvendamas Japonijoje sukūrė dokumentinį filmą apie japonų hip-hop’o grupę „Kami Hito E – Ant ribos“ ir buvo Jean-Piere Limosin pirmasis asistentas kuriant filmą „Jaunasis jakudza“.

Trumpai padėstęs universitete Lione, Basile nusprendė visiškai atsiduoti filmų kūrimui ir scenarijų rašymui.

„Visa filmo „Jaunasis jakudza“ esmė – leisti pažvelgti į nežinomus ir prieštaringus realybės ir žmogaus prigimties aspektus, suteikti žiūrovui naujų minčių ir jausmų, kurie priverstų suabejoti stereotipais ir įprastomis nuostatomis.“

Sergejus Loznica savo naujausią juostą „Pasirodymas“ Pagrindinėje festivalio programoje pristatys gruodžio 11 d. Režisierius VDFF žiūrovams pažįstamas iš praėjusių festivalių, kur buvo parodyti du jo filmai - “Peizažas” ir “Blokada”.

S. Loznica ne iškart tapo dokumentikos režisieriumi. Kijeve studijavo matematiką. 1991–1996 m. dirbo moksliniu bendradarbiu Kibernetikos institute. Tačiau susidomėjo kino kūrimu ir 1991 m. įstojo į VGIK’ą, kur studijavo režisūrą. Nuo 2000 m. kuria filmus Peterburge, dokumentinio kino studijoje. 2001 m. gavo Europos „Nipkov“ programos stipendiją ir išvyko į Vokietiją. Sukūrė tris pilnametražius, šešis trumpus dokumentinius filmus. Šiuo metu toliau kuria dokumentinį kiną, rašo scenarijus, eseistinius tekstus apie dokumentiką.

Šaltinis
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, tradicinėse žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją