Kiti nepelnytai neteko darbo, artimųjų ir griebėsi, švelniai tariant, radikalių priemonių. Mums svarbu tai, kad visi tokie žmonės, kurie stovi ant bedugnės slenksčio ir žaidžia ne tik su kitų, bet ir savo mirtimi, elgiasi anaiptol ne kvailai. Dažnai vedžioja už nosies modernias specialias tarnybas ir tūkstančius juos gaudančių policininkų.

Kinas nėra teismas – jis tik atskleidžia labai prieštaringą ir maksimaliai kraštutinį tokių žmonių elgesį. Ne veltui geriausi pasaulio aktoriai nori suvaidinti būtent blogio genijus. Šiandien pristatome skirtingus šiuolaikinius trilerius maniako tema, parodančius skirtingas kino tendencijas ir žanro žaidimus.

„Nesusekamas“ (Untraceable)

Šis filmas atstovauja dinamiškiems nuotykių trileriams, kurių esmė – itin pavojingo, žiauraus, bet savaip genialaus maniako gaudynės. „Nesusekamas“ tęsia „Hanibalo Lekterio“, „Septyni“ tradicijas. Filmo režisierius Gregory Hoblitas patyręs tokio tipo kine.

1996-ais metais mes matėme jo psichologinį trilerį „Pirmykštė baimė”. Jame kino žvaigždė Richardas Gere`as vaidino advokatą, bandantį išteisinti neteisingai apkaltintą jaunuolį, kuris finale netikėtai pasirodė esąs už visus gudresnis žudikas. Šį žudiką suvaidino tuomet dar jaunas debiutantas Edvardas Nortonas („Kovos klubas“). Už šį vaidmenį jis buvo nominuotas „Oskarui“ bei garantavo karjerą sau ir filmo režisieriui, vėliau sukūrusį įtempto siužeto filmus „Dažnis“, „Nuopuolis“, „Harto karas“ ir neseniai demonstruotą „Lūžį“ su puikiu Anthony Hopkinso ir Ryano Goslingo duetu.

Visai naujas, šiais metais į kino rinką išleistas „Nesusekamas“, laikosi geriausių Holivudo ir trilerio žanrų tradicijų. Jo pagrindinė herojė Dženiferė Marš (akt. Diane Lane) tiria kibernetinius nusikaltimus specialiame FTB skyriuje. Vieną dieną ji pastebi įtartiną interneto puslapį, pavadintą „Žudyk su manimi“. Jame kiekvienas eilinis amerikietis gali pamatyti, kaip per tiesioginę transliaciją nužudoma katė. Vėliau vietoje gyvūno nežinomas maniakas ima kankinti pagrobtus žmones, prijungtus prie išradingų spąstų.

Intriga tame, kad kankinimų objektą nužudo patys interneto žiūrovai: kuo daugiau unikalių lankytojų apsilanko smalsumą skatinančiame žudiko tinklapyje, tuo greičiau miršta auka. Taip sukurti spąstai, kurie tiesiogiai pajungti prie kompiuterio.

Meistriškai kurdami įtampą ir didindami pasakojimo tempą, filmo autoriai paperka žiūrovo dėmesį dviem pagrindiniais ideologiniais koziriais. Pirmasis – iš austrų intelektualo M. Hanekės („Smagūs žaidimėliai“) pažįstamas priekaištas, jog žmonėms būdingas dėmesys realybės šou. O geras realybės šou yra tas, kuris pateikia mums nepagražintas emocijas.

Jei tik tai leistų demokratinių valstybių teisinės normos, mes jau turėtume „šou“, kuriame adrenalino žaidimai, kaip senovės Romos koliziejuje, vyktų iki mirties. Diskusijos šia tema seniai palietė kiną ir jomis meistriškai manipuliuoja šis G.Hoblito filmas. Jame tikra to žodžio prasme auką nužudo ne maniakas savo rankomis, bet interneto vartotojai, nereaguojantys į policijos prašymą nesijungti į maniako tinklapį ir negreitinti eilinės aukos žūties…

Antrasis filmo koziris – tai populiaraus „Pjūklo” efektas. Šio daug tęsinių susilaukusio siaubo trilerio sėkmė slypi galvosūkiuose, kuriuos žudikas sugalvoja. „Nesusekamo” blogietis taip pat neatsilieka ir sugalvoja daug rafinuotų būdų eilinei aukai nugalabyti. Juo labiau, kad jis turi įtikti interneto auditorijai.

Dar paauglystėje romantiškais vaidmenimis išgarsėjusi aktorė Diane Lane šiandien cituojama visose naujienose. Ji sako, kad jai nusibodo vaidinti teigiamas herojes ir ji trokšta suvaidinti tikrą „kalę”. Mums kol kas dar teks palaukti tokių jos metamorfozių, nes šiame filme ji vaidina atkaklią pareigūnę ir vienišą motiną. Kai maniako susidomėjimo objektu tampa ji pati ir jos dukra, maniako medžioklė pasiekia kulminacinį tašką. Sveiki atvykę į tikrą realybės šou.

Filmo treileris:

„Išpirka“ (Butterfly On A Wheel)

Šio filmo nereikia painioti su to paties pavadinimo klasikiniu JAV trileriu, sukurtu dar 1956-ais metais ir 1996-aisiais išleistu jo perdirbiniu su Melu Gibsonu pagrindiniame vaidmenyje. Pristatomo filmo originalus pavadinimas – „Butterfly On A Wheel“.

Filmas priklauso psichologinio trilerio kategorijai, kraujas čia nesilieja upeliais ir didesnis dėmesys skiriamas charakteriams, kuriuos įkūnija puikūs aktoriai Pierce`as Brosnanas, Maria Bello ir Gerardas Butleris. Tai nesumenkina įtampos ekrane.

Kaip ir pradžioje paminėtuose filmuose, šiame taip pat pradinę intrigą sukelia vaiko pagrobimas. Gerardas Butleris („300“, „P.S. Myliu tave“) vaidina sėkmingą verslo sistemos darbuotoją Nilą, kuris rūpinasi savo karjera ir gerove, kurią pats sau susikūrė. Maria Bello („Ačiū, kad rūkote“, „Smurto pabaiga“) pradžioje tik tyli, ir yra paklusni Nilo žmona Ebi, kurios pagrindinis džiaugsmas – tradicinė amerikiečių kino vertybė – šeima. O ją sudaro ne tik mylimas vyras, bet ir miela dukrelė Sofi. Kaip ir reikia tikėtis tokiame filme, netikėtai ramią laimingos šeimos kasdienybę sujaukia brutalus įsibrovėlis Rajanas, kurį puikiai vaidina Pierce`as Brosnanas.

Pradžioje atrodo, kad jis tiesiog gangsteris, vaikų pagrobėjas už išpirką. Kai jis gauna reikiamus pinigus – nustebusios porelės akivaizdoje sudegina juos ir lengvabūdiškai išmeta nuo tilto. Burbteli: „pinigai – niekas“. Tada drauge su herojais jau pasimetame ir mes – kas gi, tas Rajanas? Sociopatas, panašus į jau minėto M. Hanekės „Smagių žaidimėlių“ antiherojus sadistus? Ko jis nori iš nekaltos šeimos? O gal ne viskas taip paprasta, kaip atrodo iš pradžių...

Režisierius Mike`as Barkeris meistriškai kuria įtampą, apsieidamas be nereikalingų lavonų. Daugelio kritikų nuomone jis aplenkia minėtą pagrobimo filmą su Melu Gibsonu dėl paprasčiausios priežasties. Herojai ten buvo schematiški, o turtuolio M. Gibsono praeitis buvo tik trumpai paminėta. O šiame filme vertybės ir charakteriai vystomi žymiai įdomiau. Filmo scenarijuje, kurį parašė William Morrissey`us, slypi nemažai netikėtų istorijos posūkių, be abejo, privalomų tokio žanro kūrinyje. Tačiau pagrindiniu koziriu vis tik tenka pripažinti aktorių ansamblį.

Ypač įdomus nenaudėlio Rajano vaidmenyje Pierce`as Brosnanas, nedviprasmiškai leidžiantis daryti išvadą: jo Džeimso Bondo karjeros pabaiga išėjo tik į naudą. Ten jo aktorinis žavesys jau buvo išsisėmęs. Užtat per paskutinius kelerius metus Pierce`as Brosnanas atsikratė romantiško džentelmeno įvaizdžio ir sukūrė įspūdingus sąlyginai neigiamus herojus.

Vagis Bretto Ratnerio „Po saulėlydžio“, samdomas žudikas „Matadore“ (rež. R. Shephard) – šie kontraversiški personažai papildė populiaraus aktoriaus amplua. Maniakiškas pagrobėjas „Išpirkoje“ („Butterfly on a wheel“) – dar viena neabejotina puošmena šio aktoriaus gerbėjams.

Filmo treileris:

Šaltinis
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, tradicinėse žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją