Pernai Londono metro buvo kuriami net keli didžiulio dėmesio sulaukę filmai. „Haris Poteris ir Fenikso brolija“ („Harry Potter And The Order Of The Phoenix“) filmavimai vyko Westminster‘io stotyje. BAFTA premija už geriausią metų filmą praėjusią savaitę apdovanoto „Atpildo“ („Atonement“) scenoms buvo pasirinktas Aldwychas. Veiksmo filmo „Bornas“ („The Bourne Ultimatum“) kūrybinė komanda nutarė, kad filmavimams geriausiai tinka Charing Cross stotis.

Netrukus didžiuosiuose ekranuose žiūrovai išvys ir dar kelias juostas, kurioms nufilmuoti teko leistis į Londono požemius. Tai filmai „Apiplėšimas“ („The Bank Job“), „Pabėgėlis“ („The Escapist“) bei „Ties meilės riba“ („The Edge Of Love“). Londono metro vadovai neslepia – kasmet jie sulaukia iki dvidešimties prašymų leisti filmuoti vienoje ar kitoje stotyje.

Dar dažniau filmuojami dokumentiniai filmai ir muzikiniai vaizdo klipai – tokių prašymų būna iki dešimties per savaitę. Londono metro stotyse buvo sukami Madonos, grupės „Green Day“ ir kitų garsių atlikėjų klipai. Leidimai dažniausiai duodami, nes kino ir leidybos kompanijos už suteiktą filmavimo aikštelę dosniai atsilygina.

„Už gautus pinigus galime gerinti savo paslaugas – pavyzdžiui, remontuoti stotis“, - sakė Londono metro atstovė Kate Reston vadovaujanti specialiai įsteigtam kino biurui.

Šis Londono metro padalinys rūpinasi, kad filmavimų metu nesutriktų kasdienis traukinių darbas. Nors, pasak jos, kūrybinės grupės įsigudrina dirbti taip greitai ir profesionaliai, jog keleiviai dažnai nesuvokia tapę filmavimo aikštelės dalyviais. „Filmavimo grupes nuolat prižiūri net keli mūsų specialistai – elektrikas, neseniai įkurto dekoracijų sandėlio darbuotojas, įvairūs asistentai. Be to, turime išduoti nemažai licencijų – pavyzdžiui, leidimą prisijungti prie mūsų elektros tinklų. Filmavimui liftuose ir keltuvuose taip pat reikia atskirų leidimų“, - pasakojo Londono metro atstovė.

Ji įsitikinusi, kad ateityje metro populiarumas augs ne tik tarp filmų ir klipų kūrėjų. Kelis kartus čia buvo fotografuojami garsiųjų žurnalų „OK!“ ir „Vogue“ viršeliai. Neseniai vienoje reklamoje pasirodė ir Canary Wharf vaizdai. Tąkart režisieriaus sumanymu moderni metro stotis buvo virtusi oro uostu.

„Kitą kartą žiūrėdami filmą, televizijos reklamą ar vartydami žurnalą geriau įsižiūrėkite – gal atpažinsite Londono metro stotį, kurioje lankotės kiekvieną mielą dieną“, - ragino Londono metro kino biuro vadovė K.Reston.