„Man pačiam tai buvo naujos temos, naujo kontinento atradimas, nes Lietuvoje iki šiol dominavo vyriškas kinas. Moteriška tema buvo kaip neliesta žemė – labai įdomu į ją žengti, - taip apie savo naujausią darbą kalbėjo filmo režisierius Algimantas Puipa. – Erotinės scenos buvo mums naujos žemės ieškojimas“.

„Nemanau, kad erotinės scenos yra kūrybinės drąsos ar atvirumo viršūnė. Kur kas didesnė drąsa reikalinga ryžtantis apnuoginti neapšviestąsias žmogaus dvasios ir sąmonės teritorijas“, - savo nuomonę apie filmo erotines scenas prieš keletą mėnesių išdėstė J. Ivanauskaitė.

Likus vos kelioms savaitėms iki filmo premjeros, žiūrėdama sumontuotą, nors dar iki galo nesustyguotą filmą, rašytoja neturėjo prie ko prikibti. Filmas jai atrodė gerąja prasme „nelietuviškas“ – be visus erzinančių tautinio kino štampų. „Tikiuosi, nebuvau laikinai apakusi, ir ši juosta žiūrovams taip pat patiks“.

„Nuodėmės užkalbėjimas“ – tai filmas kentauras, jo ištakos – J. Ivanauskaitės romanai „Ragana ir lietus“, „Placebas“, „Sapnų nublokšti“, tačiau, rašytojos žodžiais tariant, tai nėra kinematografinis jos romanų klonas.

Į filmą perkelta vieno pagrindinių romano „Ragana ir lietus“ moterų personažų Vikos (aktorė Rasa Samuolytė) ir kunigo Pauliaus (aktorius Aleksas Kaznavičius) meilės istorija. Psichoanalitikės Ritos (aktorė Nelė Savičenko) ir bejausmio širdžių ėdiko Leo (aktorius Remigijus Sabulis) linija turi paralelę romane „Placebas“.

Beprotybės ribą peržengusio Vikos vyro Go (aktorius Kostas Smoriginas) sentencijos atėjo iš romano „Sapnų nublokšti“.

Pasak artimų rašytojos bičiulių, Jurgą visada viliojo miražų kupinas kino pasaulis. Prieš kelerius metus priėmusi režisieriaus Algimanto Puipos pasiūlymą, ji ėmėsi kartu su juo kurti filmo scenarijų puikiai suvokdama, kad literatūra ir kinas – labai skirtingos meno rūšys.

Pagrindinė filmo siužeto linija „transplantuota“ iš beveik burtažodžiu J. Ivanauskaitės kūryboje tapusios „Raganos ir lietaus“. Kaip pasakojo rašytoja, šis romanas atsirado iš noro išsiaiškinti savo jausmus ir jų padarinius. Vietoje to, kad kreiptųsi į psichoanalitiką, ji parašė romaną, tačiau niekada nesitapatino ir nesusiliejo su savo herojais.

„Vika buvo labai seniai. Romaną rašiau dar nebūdama nė trisdešimties metų ir daugelį tos herojės išgyvenimų gerokai primiršau. Tačiau filmavimo aikštelėje stebėdama Vikos pokalbius su psichoanalitike ėmiau jaudintis vos ne iki ašarų. Tai buvo tarsi koks mano pačios psichoanalizės seansas, kai to visai nenorėdama privalėjau prisiminti ir įvertinti daugybę manyje tebeslypinčių dalykų“, - savo mintimis iš filmavimo aikštelės dalijosi J.Ivanauskaitė.

Pirmojo dviejų privačių Lietuvos kino kompanijų – „Studijos Uljana Kim“ ir „Lietuvos kino studijos“ – bendro darbo biudžetas siekia apie 2 mln. litų. Septynias savaites filmuoto naujojo lietuviško kino filmo darbai vyko Vilniaus senamiestyje ir Trakų Vokėje.

Šaltinis
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, tradicinėse žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją