Tarp jaunimo pastaruoju metu itin išpopuliarėjo kinų sukurta vaizdo įrašų dalijimosi programėlė „TikTok“, kuria jauni žmonės naudojasi, norėdami užsidirbti iš savo talentų, nes ji yra laikoma galimybe gauti naudos iš gebėjimo linksminti.

Tuo tarpu „Instagram“ ir „YouTube“ svetainės apdovanoja tuos, kurie jau užsitikrino garsenybės statusą.

Ir keliems labai laimingiems žmonėms „TikTok“ gali tapti labai rimta karjeros galimybe. Rinkodaros specialistai mano, kad populiariausi „TikTok‘eriai“ gali užsidirbti apie 200 tūkst. JAV dolerių už vieną įrašą, jeigu bendradarbiaus su tam tikrais prekių ženklais ir juos reklamuos.

Ekspertai iš JAV technologijų tyrimų grupės „Morning Consult“, dirbančios internetinių lošimų kompanijos „Online Casino“ užsakymu, mano, kad „TikTok“ populiarumas auga taip sparčiai, kad kai kurie nuomonės formuotojai jau kitąmet iš vieno įrašo gali užsidirbti beveik 1 mln. JAV dolerių.

Septyniolikmetė dainininkė iš JAV Pensilvanijos valstijos Loren Gray, kaip manoma, yra didžiausią potencialą rinkodaros prasme turinti „TikToker‘ė“, kuri už vieną įrašą gali prašyti net 197 tūkst. JAV dolerių.

@lorengray
we skipped to 100% so y’all don’t have to wait
♬ Cannibal by Kesha - rapidsongs

L. Gray „TikTok“ programėlėje turi daugiau nei 38 mln. sekėjų. Mergina skelbia 15-60 sekundžių trukmės vaizdo įrašus. Jos paskyra yra viena populiariausių.

@lorengray
proof i peaked in 5th grade
♬ what they see - griffin.taylor13

L. Gray pasinaudojo savo populiarumu šioje programėlėje ir pasirašė įrašų sutartis su „Virgin Records“ ir „Capitol Records“. Įrašus šioje platformoje ji skelbia kiekvieną dieną, jie sulaukia daugiau nei 2 mlrd. paspaudimų patinka.

Praėjusiais metais JAV greitojo maitinimo restoranų tinklas „Chipotle“ sumokėjo L. Gray, kad ji sudalyvautų „gvakamolės šokio konkurse“. Grotažymės iššūkis – oficiali „TikTok“ reklamos kampanija, kuomet kūrėjas turi panaudoti specialią grotažymę remiamam vaizdo įrašui – buvo pavadintas #GuacDance.

Šios kampanijos centriniu elementu buvo daina apie gvakamolę, kurią sukūrė vaikams skirtos muzikos kūrėjas „Dr Jean“. Ši kampanija netruko itin išpopuliarėti.

Į populiariausių „TikTak'erių“ dvidešimtuką patenka ir Los Andžele gyvenantis Pomeranijos špicas Jiffpomas, kuris šioje programėlėje turi 20 mln. sekėjų – dvigubai daugiau nei instragrame. „Morning Consult“ ekspertai sako, kad šis šunelis gali iš vieno įrašo uždirbti 100 tūkst. JAV dolerių.

@jiffpom
⬆️ Follow me on instagram 💜
♬ Yellow Hearts X Love Songs - rapidsongs

„Morning Consult“ ekspertai taip pat prognozuoja, kad jau po metų devyniolikmetė indų aktorė Aashika Bhatia taps populiariausia šioje platformoje ir turės 194 mln. sekėjų.

Šiuo metu ją seka 14 mln. žmonių ir jų gretos kiekvieną dieną auga dešimtimis tūkstančių. Bolivudo aktorė skelbia klasikinius „TikTok“ vaizdo įrašus, kur ji dainuoja pagal fonogramą ir juokauja.

@aashikabhatia
Hasee toh phasee🙈♥️
♬ original sound - 🔱 A J U_07

Ekspertai sako, kad būtent „TikTok“ vaizdo įrašų paprastumas ir trumpumas yra šios platformos populiarumo priežastis. Įvairūs muzikiniai, šokių ar juokingi vaizdeliai peržengia kalbos barjerus, o tai reiškia, kad juos galima žiūrėti bet kuriame žemyne.

„Morning Consult“ ekspertai mano, kad „TikTok“ žvaigždėms gali būti mokama iki 0,005 JAV dolerio už sekėją už remiamus įrašus. Tai reiškia, kad A. Bhatiai bus mokama 973 tūkst. JAV dolerių, jeigu jos sekėjų skaičius pasieks 194 mln.

„TikTok“ programėlė priklauso Pekine įsikūrusiai technologijų kompanijai „ByteDance“, kuri 2018 metais buvo įvertinta 75 mlrd. JAV dolerių, kai turtingiausias Japonijos žmogus – Masayoshi Sonas – investavo į šią bendrovę per savo „SoftBank“ investicijų fondą. Skelbiama, kad programėle aktyviai naudojasi apie 800 mln. žmonių, o tai reiškia, kad ji yra populiaresnė už „Twitter“ ir „Snapchat“ kartu paėmus, tačiau pagal populiarumą kol kas nusileidžia „Facebook“.

JAV tarnybos yra skyrusios šiai kompanijai 5,7 mln. JAV dolerių baudą už neteisėtą vaikų duomenų rinkimą. Bendrovė taip pat kritikuojama dėl Kinijos valdžiai nepatikti galinčių vaizdo įrašų cenzūros, įskaitant tuos, kuriuose minima Tiananmenio aikštė ar Tibeto nepriklausomybė.

„Snapchat“ įkūrėjas Evanas Spiegelis šią savaitę sakė, kad yra „didelis „TikTok“ gerbėjas“. Jis prognozuoja, kad ši programėlė pagal populiarumą pralenks „Facebook“ priklausančią „Instagram“ programėlę. 2018 metais „Instagram“ aktyvių naudotojų skaičius viršijo 1 mlrd.

„Pirminė socialinių tinklų struktūra iš tiesų buvo susijusi su statusu: parodyti, kas esi, parodyti žmonėms, kad esi „kietas“, sulaukti patiktukų bei komentarų, būtent tokių dalykų“, – praėjusį mėnesį sakė E. Spiegelis. O „TikTok“ yra platforma skirta talentams, o ne statusams, sakė jis ir pavadino „TokTok“ nauja platforma, padedančia „sukurti priemonę linksminti kitus žmones“.

Mokėti kiek mažiau nei 1 mln. JAV dolerių „TikTok“ nuomonės formuotojui už vieną įrašą skamba kaip tikrai neįtikėtinai didelė suma, kurią kokia nors kompanija gali išleisti rinkodarai. Tačiau rinkodaros agentūros „Digitas UK“ strateginis partneris Jamesas Whatley sako, kad tai rodo, kaip kompanijos nukreipia savo dėmesį ir finansus nuo tradicinių priemonių, tokių kaip televizija ar reklaminiai stendai, link partnerystės su „autentiškais įmonės formuotojais“.

„Iš tiesų aš galiu patikėti tokiais skaičiais, jeigu pažiūrėtume, kiek pinigų yra investuota „Instagrame“, – sakė jis. – „TikTok“ yra karšta naujovė, į kurią investuojama labai daug pinigų. Greičiausias būdas pasireklamuoti per „TikTok“ yra sumokėti populiariausiam nuomonės formuotojui, kad jis pareklamuotų jūsų prekę. Visai neseniai „TikTok“ pranešė apie partnerystę su kompiuteriniu žaidimu „Fortnite“ dėl konkurso, kad „TikTok“ šokis būtų atkurtas „Fortnite“ žaidime.“

„Kiekvienais metais atsiranda vis nauja platforma ir klientai nori 10 proc. savo biudžeto skirti būtent jai. Pernai tai buvo „Instagram“ istorijos, o dar anksčiau – „Snapchat“. „TikTok“ yra 2020-ųjų žvaigždė“, – sakė ekspertas.

J. Whatley paaiškino, kad nuomonės formuotojai gali išreklamuoti prekės ženklą daugybei savo sekėjų, kurių gali būti daugiau nei gyventojų keliose mažose šalyse. „TikTok“ platformoje rengiami iššūkiai. Pavyzdžiui, galima sumokėti kokiam nors „influenceriui“, kad šis atliktų iššūkį su „Diet Coke“ buteliu.

„Kai tik tas žmogus tai padarys, visi sekėjai tai pamatys ir norės patys pabandyti. O tuomet visi jų sekėjai padarys tą patį, ir taip gausite tikrą virusinę sensaciją“, – sakė ekspertas.

Konsultacijų firmos „Deloitte“ technologinių tyrimų skyriaus vadovas Paulas Lee mano, kad tik nedideliam skaičiui žmonių pavyks daug užsidirbti „TikTok“ platformoje. Tačiau ta saujelė gali „laimėti tikrą aukso puodą“.

„Žinoma, turėti 10 mln. sekėjų yra geriau nei turėti 5 mln., – sakė jis. – Tai tikrai pozityvi platforma. Ji skleidžia džiaugsmą, žmonės kuria linksmus vaizdo įrašus. Eini ten pagerinti nuotaikos, ir ji nesijaučia tokia išskirtinai komercinė, o tai gali reikšti, kad įvairios partnerystės gali būti vertingesnės.“

„Reklama visuomet yra vertinga. Tačiau taip pat gali šokiruoti tai, kad vieno žmogaus skleidžiama reklama yra vertingesnė už kitų. ... Tam, kad taptumei nuomonės formuotoju, turi būti tinkamas laikas, tinkama išvaizda, ir tau turėtų labai pasisekti“, – sakė ekspertas.