Metus laikiusis šios mitybos plano ji ne tik atsikratė nereikalingo svorio, bet ir nustebino gydytojus smarkiai pasitaisiusiais cholesterolio ir kraujospūdžio rodikliais. Be to, Marie jautėsi geriau nei bet kada. Taip gimė knyga „5:2 dieta moterims + receptai: asmeninis planas ir praktiškas geriausių receptų vadovas“.

Marie Tegner
Foto: Facebook nuotr.

Pateikiame knygos ištrauką.

„Kaip aš atradau savo naująją meilę? Viskas prasidėjo nuo vieno draugo, pažiūrėjusio „Mokslo pasaulį“, žinutės socialiniame tinkle „Facebook“. Jis klausė mano nuomonės, ar verta pabandyti tai, ką jis matė laidoje, ir gal aš galėčiau patarti, ką valgyti? Laidos nebuvau mačiusi ir nesupratau, apie ką jis kalba, todėl lygindama skalbinius įsijungiau programą per internetą. Sielos gilumoje buvau tikra, kad tai bus nauja dieta, sukurta siekiant įtikti publikai pagal tą pačią seną koncepciją, kurios jau yra tūkstančiai variantų.

Mano dėmesiui patraukti neprireikė nė penkių minučių. Peržiūrėjau visą programą, kurioje Michaelis Mosley kalbėjo apie pasninkavimo įtaką kūnui, ir panorau tučtuojau išbandyti tai pati. Nusprendžiau rinktis dalinį pasninką, sumažinti maisto suvartojimą iki 500 kalorijų per dieną dvi dienas per savaitę, o kitas penkias dienas valgyti kaip įpratusi, neribodama kalorijų. Šis pasirinkimas turėjo tikti tokiam į kraštutinumus linkusiam žmogui, kokia aš tariausi esanti. Faktas, kad pasninkas tikriausiai teigiamai veikia sveikatą, insulino lygis pasidaro stabilesnis, sumažėja širdies ir kraujagyslių ligų rizika, diabeto, įvairių vėžio formų ir ankstyvosios silpnaprotystės tikimybė, mano susidomėjimą tik paskatino.

Pajutau, kad galėčiau rekomenduoti šią dietą kitiems žmonėms, kuriems, kaip ir man, sunku riboti maisto kiekį, todėl panorau ją rimtai išmėginti. Prieš pradėdama eksperimentą, nutariau apsilankyti pas gydytoją ir atlikti kraujo tyrimus, kad galėčiau įrodyti, kokį poveikį man ir mano sveikatos rodikliams daro pasninkas. Man atrodė nerimta palaikyti metodą pačiai jo kurį laiką neišbandžius.

Tuo pat metu jaučiausi taip užvaldyta savo naujojo susidomėjimo, kad ėmiau apie jį rašyti savo tinklaraštyje: iš dalies tam, kad užfiksuočiau pasiekimus, iš dalies norėdama pasidalyti pasninkavimo patirtimi. Sulaukiau neįtikėtino susidomėjimo, didesnio, nei kada nors galėčiau tikėtis.

Kai kas tvirtina, kad šiam metodui pagrįsti yra atlikta per mažai tyrimų su žmonėmis. Tikrai dar nespėta atlikti išsamių studijų, bet pastaruoju metu įvairūs mokslininkai tiria iškrovos dienų poveikį kūnui ir kol kas pastebimas tik teigiamas efektas. Jei niekas nedrįstų bandyti, taip nieko ir nepasiektume, todėl, kadangi nėra nustatytų aiškių pasninkavimo pavojų, reikia imti ir mėginti, stebėti, kaip jaučiatės. Jei bijote išbandyti pasninką ir manote, kad nieko tokio, jog švedai, nepajėgdami atsispirti vilionėms, plempia kokakolą bei kemša nesveiką maistą ir vis labiau storėja, tai blogai manote. 5:2 metodas nėra nei stebuklas, nei apgavystė, kaip niekinamai pabrėžia kai kurie kritikai. Ir tinka jis ne visiems, bet juk tokio metodo, kuris tiktų visiems, ir nėra. Jei jis padės bent keliems žmonėms, kuriems nepadėjo niekas kitas, tai jau, mano galva, bus didžiulis pasiekimas.

Nesu nei gydytoja, nei mokslininkė. Šią knygą parašiau remdamasi žiniomis, kurias įgijau rengdamasi tapti buities kultūros mokytoja, daugiametės kovos su antsvoriu patirtimi bei savo požiūriu į savo pačios kūną ir smegenis.

Kokia šios dietos esmė? Penkias dienas valgai kaip įpratęs, o dvi dienas per savaitę palieki iškrovai, suvartodamas ne daugiau kaip 500 kcal sveiko maisto. 5:2 dietos privalumai – lieknas kūnas, gera sveikata ir ilgesnis gyvenimas. Autorė dalijasi savo ir bendraminčių patirtimi laikantis šios dietos, atsako į įvairius iškylančius klausimus, pateikia praktinių patarimų ir – svarbiausia – dalijasi nepaprastai skanių ir nekaloringų patiekalų iškrovos dienoms receptais“.

Foto: Organizatorių nuotr.