Sekmadienį jarmo.net sulaukė anonimu panorusio likti skaitytojo laiško, smerkiančio tokį pedagogės išsireiškimą socialiniame tinkle

„Ko moko ši pedagogė? Tolerancijos, supratimo?“ – laiške stebėjosi skaitytojas.
Šilutės lopšelio-darželio „Raudonkepuraitė“ pedagogės įrašas

Jis informavo, kad homofobiško įrašo autorė dirba ikimokyklinio ugdymo pedagoge.

Šilutės lopšelio-darželio „Raudonkepuraitė“ direktorė Vidmantė Miliauskaitė-Mencė portalui jarmo.net pirmadienį teigė šios darbuotojos pozicijos nekomentuosianti.

„Dėl (darbuotojos vardas) pareigybės funkcijų atlikimo ir etikos darbe priekaištų ir pastebėjimų neturime, o už jos elgesį ar pozicijas už įstaigos ribų nekomentuosime“, – rašoma portalui atsiųstame atsakyme.

Ragina atsiprašyti

Lietuvos žmogaus teisių centro direktorės Jūratės Juškaitės teigimu, tokie atvejai, kai ugdyti, palaikyti bei rodyti pavyzdį kitiems turintys žmonės skleidžia neapykantą ir skatina patyčių kultūrą, šokiruoja.

„Savo pasisakyme Facebooke (darbuotojos vardas) tipiniu sovietinių laikų žodynu menkina neheteroseksualius bei jos vyriškumo standartų neatitinkančius vyrus, pridėdama dar ir pasišlykštėjimą rodančius emociukus. Jei (darbuotojos vardas) leidžia sau viešai soc. tinkluose rašyti, naudodama tokį žodyną ir skatina patyčias, kokios kokybės ugdymą gauna jos grupę lankantys vaikai?“ – retoriškai klausė J. Juškaitė ir kvietė įsivaizduoti, kokio elgesio galima tikėtis, jei šios darbuotojos standartų neatitinkantis berniukas lanko jos grupę darželyje, kokio elgesio galima tikėtis?

„Tokį pasisakymą turėtų įvertinti darželio administracija, ne tik skirdama pastabą, bet ir siųsdama kelti kvalifikacijos apie diskriminacines nuostatas, patyčių prevenciją ir supratimą, kas yra seksualinė orientacija bei tapatybė, kaip apie tai kalbėti bei kurti saugią ir įtraukią erdvę visiems vaikams, nepaisant jų skirtumų“, – tikino J. Juškaitė.

Lietuvos žmogaus teisių centro direktorė darbuotoją paragino kuo greičiau viešai atsiprašyti.

Sukėlė pyktį

Darbuotojos įrašas sukėlė ir vieno LGBTQ+ bendruomenės atstovo pyktį. Pamatęs įrašą, vaikinas susisiekė su jarmo.net ir išreiškė savo poziciją.

„Užverda pyktis ir tuo pačiu liūdesys, kad dar egzistuoja tokių pedagogų, o ypač dirbančių su mažais vaikais, kurių pagrindinės nuostatos susiformuoja darželiuose ar mokyklose. Mokytojai turėtų skiepyti vaikuose meilę bei pagarbą visiems, padėti atskirti priimtiną elgesį nuo netinkamo. Išties gaila vaikų, kurie buvo, yra ir bus ugdomi šios ar kitų, panašaus plauko pedagogių.

Be galo džiaugiuosi, kad studijuoju pedagogikos srityje. Tai suteikia galimybę pakeisti tokius ir panašaus plauko mokytojus, bei padaryti ateities vaikų gyvenimą spalvingesniu bei šviesesniu“, – savo laiške rašė Tomas (vardas pakeistas).

Švietimo, mokslo ir sporto ministro Gintauto Jakšto komentaras:

Pedagogo profesijai ne veltui keliami aukšti etikos reikalavimai: mokytojai, auklėtojai yra tie žmonės, iš kurių mokosi vaikai, į šios profesijos atstovus krypsta ir visuomenės žvilgsnis. Tai tarsi moralinis visuomenės kompasas, parodantis, kokios vertybės svarbios visuomenei, kaip jas išreiškiame, kaip gebame bendrauti tarpusavyje. Todėl bet kokie kitą žmogų žeminantys pedagogų pasisakymai yra nepriimtini. Šį pedagogės pasisakymą socialiniuose tinkluose turėtų įvertinti įstaigos vadovo sudaryta etikos komisija.

Profesinės etikos principus, kuriais auklėtojai, mokytojai turi vadovautis ugdydami vaikus ir mokinius, apibrėžia Pedagogų etikos kodeksas. Jame nustatomi ir įsipareigojimai pedagogams etiškai, profesionaliai elgtis ne tik su mokiniais, bet ir jų tėvais, kitais šeimos nariais, kolegomis, bendruomene. Pedagogui keliami aukšti standartai ir jo elgesiui viešojoje erdvėje.

Norite pranešti naujieną ar išsakyti savo nuomonę? Kviečiame rašyti el. paštu pilieciai@delfi.lt

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, tradicinėse žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (86)