Pasiteiravus, ar lietuviai yra ištikimi „Eurovizijos“ dainų konkurso gerbėjai, Justas buvo atviras – mes esame vieni didžiausių gerbėjų Europoje.

„Manau, daug žmonių mėgsta nepripažinti to. Kai vyksta „Eurovizijos“ savaitė, tuomet konkursas tampa kone labiausiai aptarinėjamu dalyku tiek socialiniuose tinkluose, tiek portaluose ar kitose vietose. Reitingai taip pat rodo, kad žmonės įsijungia ir žiūri „Euroviziją“. Tad manau, jog esame vieni iš didesnių „Eurovizijos“ gerbėjų visoje Europoje – vakarų šalyse tas susidomėjimas yra gerokai mažesnis“, – pasakojo Justas.

„Spinter tyrimų“ apklausos duomenimis, tik 5,1 proc. apklaustųjų mano, kad Lietuva gali laimėti šių metų „Eurovizijos“ konkursą. Justas Buivydas sako, kad tokius rezultatus lemia viena paprasta priežastis.

„Su „The Roop“ šiais metais yra labai įdomus ir keistas dalykas. Jų daina buvo paviešinta labai labai anksti. Jie jau vasario pradžioje laimėjo Lietuvos nacionalinę atranką, daina buvo paviešinta sausio gale – jie tapo išankstiniais favoritais, iš pradžių visi buvo sužavėti ta daina. Tačiau vėliau viskas po truputį nuslūgo. Atsirado kitų dainų, jos naujesnės, jos galbūt įdomesnės. „The Roop“ daina žmonėms šiek tiek pabodo. Bet reikia nepamiršti, kad didžioji dalis žmonių – sakyčiau 90-95 proc. – kurie gegužę įsijungs „Euroviziją“, šią dainą išgirs pirmą kartą. Ir būtent jie turės tą pirmąjį įspūdį. <...> Aš asmeniškai Lietuvą vertinu kaip vieną iš rimtesnių kandidačių nugalėti šių metų „Eurovizijoje“.

Lažybininkai Lietuvą kol kas mato 6-8 vietoje, dabar vyksta kova su Bulgarija ir Švedija, – tikino J. Buivydas. – Oficialios „Eurovizijos“ gerbėjų bendruomenės nuomone Lietuva kol kas užima 4 vietą. <...> Prasidėjus repeticijoms grupės šansai turėtų išaugti – visi prisimins, kokie kieti yra „The Roop“.

Kalbėdamas apie lažybininkus, Justas patikino, kad šiųmetė situacija „Eurovizijoje“ yra išskirtinė – ryškaus favorito nėra.

„Manau, reikia atskirti du dalykus – lažybas iki prasidedant repeticijoms ir prognozes po jų. Repeticijos Roterdame prasidės jau ateinantį šeštadienį, manau, tada versis ir keisis visos lentelės. Jeigu žiūrint į tą pradinę stadiją, tai tiek 2018 Izraelis, tiek 2019 Nyderlandai buvo labai ryškūs favoritai. Tuo tarpu šiemet konkursas yra labai labai atviras. Net Maltos, kuri yra viena iš favoričių, daina su tokiu koeficientu prieš dvejus ar trejus metus greičiausiai būtų buvusi antroje ar trečioje vietoje. Taip, kaip šiais metais, tikriausiai paskutinį kartą buvo kokiais 2014-iais, kai lažybininkai absoliučiai prašovė, – prisiminė „Eurovizijos“ dainų konkurso gerbėjų klubo atstovas. – Apibendrinant, lažybininkai dažnai išskiria vieną ar kitą favoritą, tačiau patirtis rodo, kad dažnai yra prašaunama. Šiais metais ryškaus favorito nėra.“

Atlikus tyrimą paaiškėjo, kad „The Roop“ daina „On Fire“ klausytojų yra vertinama gerokai palankiau, nei „Discoteque“. Net 64,29 proc. apklaustųjų mano, kad praėjusių metų daina turėjo geresnius šansus „Eurovizijoje“.

„Mane kiek nustebino tokie tyrimo rezultatai. Mes taip pat esame atlikinėję tokias apklausas, kurios, aišku, yra internetinės – beveik visada laimėdavo „On Fire“, tačiau labai nedideliu skirtumu. Užsienyje žmonės lyg ir taip pat geriau vertina „On Fire“, bet aš labai nesutinku su šitais vertinimais. Naujoji daina yra gilesnė, jos visa produkcija – gerokai stipresnė, pati dainos mintis šiais metais man atrodo įdomesnė, o grupė atrodo dar ryškiau. <...> Pernai Lietuva buvo viena iš trijų pagrindinių favoričių, šiemet prognozės yra šiek tiek silpnesnės. Gal tas kiek paveikė žmones psichologiškai. Jei šiemet „The Roop“ būtų tarp trijų geriausiai vertinamų, galbūt ir žmonės į „Discoteque“ geriau žiūrėtų“, – įsitikinęs Justas.

Kovo 30 dieną paaiškėjo, kokia tvarka pusfinaliuose pasirodys „Eurovizijos“ dalyviai. „The Roop“ atidarys konkursą – pasirodymą surengs pirmajame pusfinalyje pirmuoju numeriu.

Oficialiai paskelbus, kad Lietuvai „Eurovizijos“ dainų konkurse atstovaujantys „The Roop“ pusfinalyje pasirodys pirmieji, atlikėjai suskubo pasidžiaugti šia žinia.

„OFICIALU! Mums didelė garbė atidaryti Euroviziją 2021! Mūsų pasirodymo numeris pirmąjame pusfinalyje yra Nr. 1! Roterdame – mes atvykstame!”, – rašoma „The Roop“ oficialiame feisbuko puslapyje.

Pasak laidos „Delfi rytas“ pašnekovo, „The Roop“ daina idealiai tinka konkurso atidarymui.

„Manau, kad šiais metais tai yra į naudą. Įsivaizduokite, „Eurovizija“ nevyko pernai, tai po dvejų metų pertraukos ji prasideda būtent „The Roop“ dainos žodžiais. Manau, kad tai yra absoliučiai tobulas konkurso atidarymo numeris. <...> Geriau būti pirmiems, nei antriems-ketvirtiems. Manau, kad neturėtume nė svarstyti, kad „The Roop“ nepateks į finalą. Tokių šansų nėra“, – šyptelėjo „Eurovizijos“ dainų konkurso gerbėjas.

„Spinter tyrimai“

Visuomenės nuomonės ir rinkos tyrimų bendrovė „Spinter tyrimai“ 2021 metų kovo 17-23 dienomis, naujienų portalo DELFI užsakymu, atliko visuomenės nuomonės apklausą. Tyrime dalyvavo gyventojai nuo 18 iki 75 metų.

Lietuvių buvo klausiama, ar apskritai domisi „Eurovizija“, kaip, jų manymu, šiemet konkurse seksis mūsų šalies atstovams „The Roop“ ir ar grupė sugebės pagerinti geriausią visų laikų Lietuvos rezultatą, kurį dar 2006-aisiais metais pelnė „LT United“. Taip pat respondentų klausta ir kuri „The Roop“ daina – praėjusių metų „On Fire“ ar šiųmetinė „Discoteque“ – turėjo/turi geresnius šansus tarptautiniame konkurse.


Tyrimo metu taikytas kombinuotas apklausos metodas: 50 proc. telefoninės apklausos būdu, 50 proc. internetu. Tiesioginio interviu atveju apklausą atlieka profesionalus apklausėjas. Jis veda pokalbį su respondentu pagal parengtus klausimus, atsakymus fiksuodamas klausimyne. Internetinėje apklausoje respondentui siunčiama nuoroda į apklausą, kurią respondentas užpildo savarankiškai jam/jai patogiu metu. Nuoroda yra unikali t.y. klausimyno negalima užpildyti kelis kartus.

Tyrimo metu buvo apklausta 1011 respondentų. Tyrimo dalyvių pasiskirstymas pagal lytį, amžių ir gyvenamąją vietą yra proporcingas gyventojų pasiskirstymui Lietuvoje.

Tyrimo rezultatų paklaida 3,1%.