Akyliausių tarptautinio dainų konkurso entuziastų dėmesį nuo pat dainos „Discoteque“ premjeros sausio 22-ąją patraukė ne tik užburiantis „The Roop“ šokis ar puikiai įsimenamas priedainis, o ir keista V. Valiukečiaus pirštų kombinacija.

Vaizdo klipo gale (maždaug nuo 3:31) grupės lyderis prieš kamerą demonstruoja savo pirštų sugebėjimus, tai suglausdamas, tai vėl juos atskirdamas. Nors iš pažiūros tai atrodo lengva, iš vietos pajudinti bevardį pirštą ne vienam yra kebli užduotis – tą išbandė jau šimtai, o gal ir tūkstančiai žiūrovų.

Ši trumpa pasirodymo atkarpa imta vertinti kaip paprastai geniali dėl kelių priežasčių: tai numeriui suteikia unikalumo, sustiprina keistumo pojūtį ir tarsi užprogramuoja žinutę žiūrovui, kad net nepakilus nuo sofos galima kuo lengviausiai pabandyti atkartoti vieną iš pasirodymo fragmentų, taip tampant jo dalimi.

Socialiniuose tinkluose greitai išplitusį „pirštų šokį“ ėmė mėgdžioti kone visi – internautai noriai dalijosi ir puikiai atkartotais, ir ne itin pavykusiais pavyzdžiais. Svarbiausia, kad visiems tai atmintyje paliko teigiamą įspūdį.

Dalis kūrinio pasirodymą peržiūrėjusių žmonių „pirštų šokiui“ ėmė ieškoti prasmių ar simbolių, tad po „The Roop“ dainos vaizdo klipu ar reakcijomis į jį ėmė plisti pasikartojantys gerbėjų komentarai. Dalis internautų mano, kad judančiuose pirštuose galima įžvelgti raides „E“ ir „V“, o tai neva simbolizuoja ne ką kitą, o „EuroViziją“.

The Roop pirštuose užkoduotos raidės E ir V?
Foto: Stopkadras / Youtube

Pats Vaidotas Delfi minėjo, kad euroviziniame pasirodyme išties daug simbolių ir kiekvienas jų gimė natūraliai. Be to, žiūrovas gali ir pats laisvai kurti papildomas reikšmes.

„Nesinori pateikti visų atsakymų, palikome laisvę spėlioti, interpretuoti, surasti paliktas užuominas. Labai smagu, kai leidi žmonėms įsitraukti į visą veiksmą“, – teigė „The Roop“ lyderis.

„Viskas, ką matote klipe, niekas nebuvo daryta per prievartą, tai į scenarijų pateko todėl, kad yra paimta iš mano gyvenimo, kyla iš mano vidaus. Gal todėl žmonėms taip ir patinka sumanymas, nes tai yra artima, labai natūralu, nesuvaidinta“, – pridūrė grupės vokalistas.

Kūrinyje – ir daugiau simbolikos

„The Roop“ singlas gerina šalies rekordus – naujasis grupės kūrinys ir jo klipas vos per dvi dienas buvo peržiūrėtas daugiau nei milijoną kartų „Youtube“ tinkle. O ir „Spotify“ platformoje jis greitai tapo muzikos lyderiu Lietuvoje.

„The Roop“ nariai pasakojo, kad nostalgiško skambesio pripildytą eurovizinę dainą jie kūrė galvodami apie šokius ir vidinį išsilaisvinimą. Šie du elementai puikiai apibūdina visus grupės kūrinius – unikalų jų skambesį ir stilistiką.

Būtent šios minties vedami muzikantai savo idėją užkodavo ir dainos pavadinime. Tik retas klausytojas pastebėjo, kad pavadinimas „Discoteque“ yra be raidės „h“ (pranc. discothèque, angl. discotheque), nes, kaip kalbėjo patys grupės nariai, pristatydami savo kūrinį, tai yra kitokio pobūdžio diskoteka.

„Tai yra ne apie savęs demonstravimą. Tai yra daugiau apie buvimą su savimi ir savęs priėmimą tokį, koks esi“, – kiek anksčiau yra sakęs grupės gitaristas Mantas.

Ar su raide „h“, ar be jos „The Roop“ tikrai gali didžiuotis vėl sukūrus unikalų ir hitu pretenduojantį tapti kūrinį.

„On Fire“ parodė kaip stipriai muzika ir šokis veikia žmones. Ši kombinacija išlaisvina. Nėra žmogaus, kuris nemoka šokti, tai yra įgimta. Šokis yra ir įrankis, kuris gydo žaizdas. Net galvos linksėjimas jau yra šokis, – šypsodamasis sakė „The Roop“ lyderis Vaidotas Valiukevičius.

„Discoteque“ mes kalbame apie vidinį išsilaisvinimą. Dažnai sakome, kad esame laisvi ir gyvename laisvame pasaulyje. Bet daugiausia suvaržymų turime savo viduje. Todėl šia daina ir judesiu norime išjudinti kiekvieno vidų, kuriame yra per daug kritikos sau, baimės atrodyti keistai. Kartais nenorime priimti savo kūno, netgi varžomės savo patrauklumo.“

Dainos unikalumą atskleidžia ir kiek neįprasta pagrindinė melodijos linija. Ji primena senas lietuvių liaudies dainas. „Kūrinio priedainį atliekame staccato formoje, jei pakeistume jį į legato, būtų labai aiškus tradicinių dainų motyvas. Liaudies muzikos skambesį pritaikėme šiuolaikiniam skoniui“, – apie dainos struktūrą pasakoja V.Valiukevičius.

Klausydami kūrinį klausytojai pastebės, kad „Discoteque“ turi ne tik šviesiąją, bet ir tamsiąją pusę. Tamsusis skambesys dainai ne tik suteikia gilumo, bet ir labiau priartina prie klausytojų.

„Visi turime dvi skirtingas puses. Jeigu nematai savo šešėlio, reiškia, nestovi šviesoje“, – teigia Vaidotas.

Vilniuje buvo nufilmuotas ir originalus eurovizinės dainos „Discoteque“ vaizdo klipas. Jo režisieriumi tapo kino režisierius Saulius Baradinskas. Tai buvo pirmas bendras grupės ir režisieriaus darbas.

„The Roop“ sako, kad „Discoteque“ vaizdo klipas yra tarsi sugrįžimas į vaikystę. Jame žiūrovas perkeliamas į 8-9-ą dešimtmečius. Ekrane atgyja aliuzijos iš filmo „Alisa stebuklų šalyje“, serialo „Tvin Pyksas“.

„To laikmečio stilistika ir nuotaika persmelktas visas klipas. Pradedant vizualiais dalykais, rūbais, koloritu ir baigiant judesiais, kurie yra iš mūsų vaikystės. Prisiminėme pirmuosius plaukų pasileidimus – tai, kaip šokdavome vieni namuose, kai niekas nemato. Vieną judesį netgi pasiskolinome iš Arvydo Sabonio – tai jo legendinis ančiuko gestas, kurį visi atsimename“, – atskleidžia V. Valiukevičius.