Žmogaus gyvenimo kokybė tiesiogiai priklauso nuo sąnarių sveikatos. Deja, jais dažniausiai rūpintis pradedama tik atsiradus skausmams. Prieš 63 metus pradėjusi savo sportinę veiklą, buvusi aukšto meistriškumo sportinės gimnastikos sportininkė, Lietuvos moterų sporto asociacijos prezidentė Joana Bartaškienė įsitikusi, kad mokytis apie judėjimo svarbą reikia nuo mažens ir tik tada vyresniame amžiuje sąnarių problemos nebus skaudžios, skelbiama pranešime spaudai.

„Judėjimas, o ypač mums, senjorams, yra pagrindinis vaistas nuo visų ligų. Svarbiausiai, kad tai duoda geras emocijas. Pagalvokit, kodėl dabar vaikščiojimas yra sportas numeris vienas? Taip mes galime nutolinti tuos sąnarių pakitimus. Taip pat ir nugaros skausmus, kurie sparčiai jaunėja. Ir ką daktarai siūlo? Vėlgi, mankštas!", - laidoje pasakos Joana.

Anot medikų, viena iš dažniausiai pasitaikančių sąnarių skausmų priežasčių yra osteoartritas – kuomet sąnario kremzlė sudyla ir kaulai ima trintis vienas į kitą. Sąnarių kremzlėse gausu kolageno, kurio su metais mažėja, o tai sukelia greitesnį kremzlių nusidėvėjimą.

Pasak specialistų, kai sąnario kremzlė negauna krūvio, blogėja jos mityba. Dažniausiai pažeidžiami kelio ir klubo sąnariai, rečiau – čiurnos. Kenčia ir peties bei plaštakos smulkieji sąnariai. Lietuvos sporto universiteto profesorius Albertas Skurvydas sako, jog gydymas neturėtų apsiriboti vien vizitais pas gydytoją ir vaistais – pacientas turi koreguoti svorį, sveikai maitintis, mankštintis bei būti fiziškai aktyvus.

„Sportuoti niekada ne vėlu. Svarbu įvertinti savo sveikatą, leistiną krūvį, ypač senyvo amžiaus žmonėms atliekant fizinius pratimus. Apskritai judėjimas yra vienas iš geriausių, ne tik sąnarių, bet ir bendros sveikatos stiprinimo būdų. Nepriklausomai nuo amžiaus, ar tau 90, ar 15, reikia į savaitę bent porą kartų įtempti savo raumenis iki 80 procentų. Sveikas senėjimas priklauso nuo trijų dalykų – fizinis aktyvumo, nuolatinio mokymosi, smalsumo ir sveikos mitybos. O prie to dar galima pridėti ir pilnavertį miegą", - pasakos LSU profesorius.

„Vos pajutus kokį negalavimą, visi puolame ieškoti būdų, kurie padėtų. Visa sveikata prasideda nuo mūsų, moterų. Sveika moteris – sveika šeima – sveika tauta. Savo ir savo asociacijos moterų vardu galiu pasakyti, jog mes džiaugiamės, jog senėti galima kokybiškai", - pozityviomis mintimis laidoje dalinsis Joana.