M. Markle ir jos vyras, Jungtinės Karalystės princas Harry, ne kartą yra kalbėję, kokį pavojų kelia internete skleidžiama dezinformacija, o dabar nustatyta, kaip neapykantos kampanija, nukreipta prieš Sasekso kunigaikštienę, jos vykdytojams padėjo užsidirbti nemažai pinigų.

Duomenų analitikos paslaugas teigianti bendrovė „Bot Sentinel“ antradienį paskelbė jau trečią – paskutinę – ataskaitą, skirtą Sasekso kunigaikščiams. Šį kartą joje analizuojama, kaip „konkrečiam tikslui skirtos paskyros skleidė neapykantą ir vykdė koordinuotas kampanijas, nešusias nemenką pelną iš to mintančiam verslui“.

Kaip teigiama ataskaitoje, „YouTube“ kanalų tinklas, skirtas kompromituoti ir kurstyti nepasitenkinimą M. Markle, surinko per 497 mln. peržiūrų ir „YouTube“ platformoje iš viso uždirbo per 3,48 mln. dolerių. Vos trys iš populiariausių tokio turinio kūrėjų - YankeeWally, MurkyMeg ir According2taz – kartu turi 70 mln. ir daugiau peržiūrų ir „YouTube“ yra uždirbusios 494 tūkst. 790 dolerius.

„Šis trijulė sėkmingai koordinavo savo pastangas tviteryje, kur platino atitinkamas sąmokslo teorijas ir skleidė dezinformaciją apie M. Markle ir princą Harry. Buvo kuriamos specialios grupės. Tokios pastangos sudarė sąlygas susisiekti su žurnalistais ir karališkosios šeimos ekspertais, kurie, susiklosčius tam tikroms aplinkybėms, dar prisidėdavo prie melagienų plitimo. Moterys naudojosi savo populiarumu tviteryje ir taip pritraukė sekėjų į savo „YouTube“ kanalus, kur buvo aptarinėjamos jų pačių sukurptos konspiracijos teorijos“, – teigiama ataskaitoje.

Tviteris uždarė YankeeWally ir MurkyMeg paskyras. According2taz vis dar aktyvi paskyra, tačiau „tviterio pranešimų apie netinkamą turinį sistemą pripažįsta, kad ji daugybę kartų pažeidė bendruomenės taisykles, įskaitant susijusias su psichologiniu smurtu ir patyčiomis“.

Pirmoje „Bot Sentinel“ parengtoje ataskaitoje, kuri buvo paskelbta spalį, ekspertai teigia išsiaiškinę, kad maždaug 70 proc. neapykanta persmelktų komentarų tviteryje apie karališkąją porą buvo parašyta vos iš 83 paskyrų. Bendrovė išsiaiškino, kad tviteris jau anksčiau buvo uždaręs daugumą tų paskyrų, tačiau jų šeimininkai ieško vis naujų būdų, kaip išvengti ribojimų, pavyzdžiui, savo profiliuose nurodo, kad užsiima parodijomis.

„Kiti, nenorėdami būti demaskuoti, rašydami ar kalbėdami apie Sasekso kunigaikštienę naudoja koduotą rasistinę kalbą. Taip pat demaskavome kelias paskyras, kuriuose jos informacija užrakinta, arba profilis tiesiog deaktyvuotas, siekiant išsaugoti tokių paskyrų gyvavimą“, – skelbiama ataskaitoje.

„Bot Sentinel“ taip pat išsiaiškino, kad, apsilankius vos dvejose tokio turinio paskyrose, tviterio algoritmas ima aktyviai siūlyti sekti ir kitas neapykantos paskyras.

40 metų M. Markle ir 37 metų princas Harry su savo bendra @SussexRoyal instagramo paskyra paskutiniu įrašu atsisveikino 2020 metų kovo 30 dieną – likus dienai iki oficialiai pasitraukiant iš aktyvios karališkosios šeimos veiklos ir atsisakant savo kaip karališkosios šeimos vyresniųjų narių įsipareigojimų.

2020 metų spalį pora pasirodė „Teenager Therapy“ tinklalaidėje, kur Meghan kalbėjo apie tai, ką reiškia būti „daugiausia interneto trolių dėmesio sulaukiančiu asmeniu visame pasaulyje“.

„Visai nesvarbu, ar jums penkiolika metų, ar 25 metai – jeigu žmonės apie jus kalba netiesą, tai daro didžiulę žalą jūsų psichinei ir emocinei sveikatai“, – tinklalaidėje konstatavo M. Markle.

2021 metų pradžioje Sasekso kunigaikštis kalbėjosi su „Fast Company“ apie skaitmeninio pasaulio poveikį ir aptarė sprendimus, kuriuose su žmona priėmė dėl socialinės žiniasklaidos.

„Ironiška, kad vieną rytą prieš kelias savaites sužinojome, kad Ruperto Murdosho laikraštis paskelbė, kad, esą, traukiamės iš socialinės žiniasklaidos. Mums tai buvo naujiena, nes iš esmės socialinėje žiniasklaidoje nebeturime iš ko trauktis, ir nebeturime jau gerus dešimt mėnesių“, – kalbėjo Harry.