Precedento neturinti išmoka, siekianti 1,15 mln. svarų – būtent tokią sumą pinigų korporacija uždirbo pasaulyje pardavusi skandalingo M. Bashiro interviu su princese Diana teises – papildyta papildoma kompensacija.

Gegužę atliktas tyrimas atskleidė, kad M. Bashiras melavo, bandydamas gauti 1995 metų skandalingąjį interviu. Jis pasitelkė apgaulės metodus, kurie vėliau vidinio tyrimo metu buvo užglaistyti jį atlikusio Tony Hallo, kuris vėliau tapo BBC generaliniu direktoriumi.

Nors dėl tikslių terminų dar nesusitarta ir data, kada pinigai turėtų būti sumokėti, neįvardyta, skelbiama, kad už kompensaciją bus atsakinga komercinė korporacijos atšaka „BBC Studios“.

Karališkųjų šaltinių teigimu, princai Williamas ir Harry dalyvaus priimant sprendimą, kaip bus panaudoti pinigai.

Štai ką visai neseniai pareiškė artima princesės Dianos draugė Rosa Monckton: „Tai tikrai garbingas sprendimas, nors ir negali ištaisyti žalos, kuri buvo padaryta, ar panaikinti BBC kaltės“.

Nors skandalas buvo atskleistas prieš 25 metus, BBC tik šiais metais pripažino M. Bashiro kaltę. Paskelbus lordo Dysono tyrimo ataskaitą, princas Williamas pasmerkė korporaciją už tai, kad jie ne tik apgavo jo motiną, bet ir sugriovė jos gyvenimą bei prisidėjo prie skyrybų.

Laikraštis su princo Williamo pareiškimais
Foto: Vida Press

Princo teigimu, BBC publikacijos prisidėjo prie paskutiniais jos gyvenimo metais princesę kankinusių „baimių, paranojos ir izoliacijos“, o pats skandalingasis interviu „drastiškai pablogino tėvų santykius“.

Skelbiama, kad pinigų aukojimo idėją pirmasis pametėjo princesės Dianos brolis Charlesas Spenceris, jis pareiškė, kad bent dalis BBC tokiu negarbingu būdu uždirbtų pinigų turėtų atitekti labdarai.

Karališkieji Rūmai tokio prašymo BBC neteikė ir kol kas oficialiai dabartinės situacijos nekomentuoja.

Šiuo metu vyksta princo Williamo inicijuotos transliuotojo ir Karališkųjų Rūmų derybos. Princas akcentuoja, jog neabejotinai į dienos šviesą išlys ir daugiau skandalingų faktų, ir išreiškė susidomėjimą privačių derybų su BBC galimybe.

Nepaisant to, dabartinis BBC generalinis direktorius Timas Davie norėtų kuo greičiau kompensacija išspręsti šį klausimą. Jis jau išsiuntė atsiprašymus karalienei, princui Charlesui, Williamui, Harry ir princesės Dianos broliui. Spėjama, kad juose atvirai ir nuolankiai pripažįstama, kad „Martinas Bashiras naudojosi melu ir suklastotais dokumentais, kad galėtų prakalbinti princesę“ ir „paskelbė ne vieną tiesos neatitinkantį faktą“.

T. Davie taip pat atsiprašė ir Matto Wiesslerio, kuris ir atskleidė M. Bashiro aferą, jam priklauso nuo 750 tūkst. iki milijono svarų kompensacija.

Ne vieną garbingą apdovanojimą pelnęs grafikos dizaineris prieš ketvirtį amžiaus demaskavo laidos „Panorama“ reporterį, kuris jam liepė pasirūpinti suklastotais banko išrašais, padėjusiais užsitikrinti interviu su princese Diana.

M. Wiessleris manė, kad tai autentiškų dokumentų kopijos, tačiau, kai vėliau atskleidė, ką padarė M. Bashiras, buvo įtrauktas į BBC juodąjį sąrašą. Lordo Dysono tyrimas pagaliau jį reabilitavo.

Prieš du mėnesius buvo pranešta, kad T. Davie buvo sutikęs netransliuoti viso 1995 metų interviu, tačiau pasisakė už trumpų ištraukų naudojimą. Tai papiktino Karališkuosius Rūmus.

Princas Charlesas sakė, kad jį siaubingai įsiutino „melas“ interviu metu, įskaitant teiginį, kad jis netinkamas būti monarchas. Jis norėtų, kad ši ištrauka daugiau niekada nebūtų viešinama, nes gali neigiamai paveikti visuomenės nuomonę.

2016 metais M. Bashiras vėl įsidarbino BBC kaip religijos temų redaktorius, tačiau gegužės 14 dieną darbo sutartį nutraukė argumentuodamas sveikatos problemomis.

BBC ir Kensingtono rūmai situacijos nekomentuoja.