„Johnny Deppas nėra Amerikos čiabuvis. „Dior" nepriklauso čiabuviams. Kas čia per nesąmonė?", – parašė vienas pasipiktinęs „Twitter" naudotojas.

Daugybė žmonių kaltina mados ir grožio produktų prekės ženklą rasizmu ir nepagarba kultūrai. „Sauvage" kvepalų reklamos, pavadinimu „We are the Land", klipai socialinėje žiniasklaidoje pasirodė penktadienį, rugsėjo 6 dieną.

„Kas čia per kultūros savinimasis? „Dior" – ne. Savo dvokiančiam vandeniui negalite savintis Amerikos čiabuvių kultūros, ir negalite savo produkto prancūzų kalba vadinti „laukiniu". Tie jūsų kvepalai kvepia ne kuo kitu, o RASIZMU", – teigia vienas „Twitter" naudotojas.

Robertas Jago sako, kad „Sauvage" – žodis, kurį šaukė rasistų gaujos, akmenimis mėčiusios į taikius mohaukų žmones per Okos krizę.

„Dior" atstovai sako, kad, kurdami reklamos kampaniją, konsultavosi su Amerikos čiabuviais.

„Šiam projektui „Dior" mados namai bendradarbiavo ir konsultavosi su Amerikos čiabuviais iš 50 metų gyvuojančios organizacijos „Americans for Indian Opportunity" (AIO). Tai buvo daroma siekiant išlaikyti pagarbų santykį su čiabuvių kultūra, vertybėmis ir paveldu", – ketvirtadienį buvo teigiama „Esquire" straipsnyje.

Straipsnyje teigiama, kad klipas filmuotas istorinėse indėnų žemėse, o tai byloja ne ką kitą, o pagarbą Amerikos čiabuvių kultūrai. „Šis filmas – tarsi meilės laiškas šiai žemei, kurią būtina saugoti, kultūrai, kurią reikia puoselėti ir žmonėms, kuriuos reikia gerbti. Tai ir daro „Sauvage", atsiskleidžiantis trijose asmenybėse", – teigiama straipsnyje.

„Dior" paviešintoje medžiagoje – J. Deppas ir kiti, analizuojantys savo ryšį su Amerikos čiabuvių kultūra. Vieną akimirką J. Deppas pareiškia, kad pats buvo įvaikintas komančių tautos.

Socialinės žiniasklaidos naudotojai šį jo teiginį pasmerkė.

„Johnny Deppu domiuosi gal nuo 2012 metų. Jis ne čiabuvis, jis nėra joks indėnų draugas. „Dior" kultūros savinimosi istorija labai ilga ir liūdinanti", – situaciją pakomentavo Amerikos čiabuvių aktyvistė ir mokslininkė Adrienne Keene.

Atsirado „Dior" ir J. Deppą ginančių, tačiau neigiamų reakcijų visgi būta daugiau.

„Ką jie sau po velnių galvoja?", – klausia vienas.

„Šiais laikais įsižeisti galima praktiškai dėl visko", – pridūrė kitas.

Penktadienį žurnalistams su „Dior" atstovais susisiekti nepavyko. Bendrovė CNBC persiuntė pelno nesiekiančios organizacijos „Americans for Indian Opportunity" išplatintą pranešimą spaudai, kuriame teigiama, kad jie tikrai bendradarbiavo su „Dior". Organizacija patvirtino, jog J. Deppas iš tikrųjų nuo 2012 metų yra Komančių garbės pilietis.

„Mums reikėjo autentiškumo, norėjome parodyti pagarbą žemei ir žmonėms, leidusiems ten filmuoti. Nuo vietos, iki drabužių, žmonių ir scenografijos – AIO visuose etapuose dalyvavo tiesiogiai", – sakė J. Deppas.

„Dior" su nauja reklamos kampanija susijusios situacijos nekomentuoja.